Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Historien om websites til næsten ingen penge ...

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at den er hostet hos neutral webhotel og ikke hos udvikleren. Du kan få problemer med af få ejerskab over dit indhold hvis du vil skifte. Hosting kan gøres for under 200 kr årligt. nogle tager 5000-10000 om året for din side. Men så får du også en GRATIS hjemmeside  "bondefangeri"

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Flemming Møller:
Hosting kan gøres for under 200 kr årligt. nogle tager 5000-10000 om året for din side. Men så får du også en GRATIS hjemmeside  "bondefangeri"

Pas på med at kalde det for bondefangeri når du ikke kender betingelserne for den aftale som man evt. laver. Jeg er ved at etablere noget hosting for 299,- pr måned og jeg er sørme også udvikler. Naturligvis anbefaler jeg mine kunder at de evt. kan have det hostet hos mig men de får også valget til andre steder.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:17

Ralley:
Prisen afspejler vel mængden af arbejde der udføres ?

Prisen er vel antal forbrugte timer * timepris. Så nogle har måske en timepris på 100 kr og andre 1190 kr..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Flemming Møller:
Det er vigtigt at den er hostet hos neutral webhotel og ikke hos udvikleren. Du kan få problemer med af få ejerskab over dit indhold hvis du vil skifte.

Det kommer så sandelig anpå hvilken aftale der er lavet.
Hvis du kører på et webhotel som udvikleren har med at gøre, står han inde for at det virker med det pågældende system.
Hvis du selv vælger noget andet er det dit eget problem hvis det ikke virker, fordi der f.eks mangler et modul i PHP som kræves eller en opdatering gør at din side ikke spiller.

Flemming Møller:
Hosting kan gøres for under 200 kr årligt. nogle tager 5000-10000 om året for din side. Men så får du også en GRATIS hjemmeside  "bondefangeri"

Hiv lige lommeregneren frem.
Hvis din hjemmeside er grundlaget for din virksomhed, så er det ikke et spørgsmål om pris, men om hvad du får.
Du kan simpelthen ikke forvente at få et webhotel som er toptunet, med 24/7 support, overkapacitet på serveren, ubegrænset kapacitet, fri trafik, al den support du måske behøver, en der sidder klar ved telefonen når det går galt for 200kr om året.
Det KAN simpelthen ikke lade sig gøre, det er umuligt, dem der hævder at de kan tilbyde det, har skåret et eller andet sted uden at fortælle det.

Det samme som at det kan ikke lade sig gøre at få den perfekte hjemmeside til 5000kr, hvis du skal have en profil af dit firma og en simpel produktpræsentation, helt sikkert, men meget mere end det skal man nok ikke forvente.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:29

Hej Tim

Jeg er faktisk ikke helt enig med dig.  Som kunde må man ha gjort sig nogle overvejelser om hvad det er man ønsker hvis man sætter budgettet til 5.000,-.  Hvis man ikke har det, så tror jeg ikke man får så meget ud af at have et website.

Hvis man er i tvivl om hvad man skal have, så ville jeg ligge op til en workshop i stedet for, hvor man får klarlagt hvad behovet er.
Problemet med det er bare at efter dette møde, så er budgettet allerede brugt. 

Spørgsmålene er hypotetiske.

Tim J. Nielsen:
Du må simpelthen rundt og kigge konkurrenterne efter i sømmene og hvad kunderne angår: jamen spørg dem dog!

Indlægget er ikke lavet fordi jeg er tvivl om hvad konkurrenterne kan.  Det ved jeg allerede.

Indlægget er lavet for at få et indblik i hvad kunden forventer at få for 5.000,- 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:33

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Der er nu engang forskel på at gå i Netto og Magasin.

Og pris og kvalitet har stadig en sammenhæng.

Der er nogengange sammenhæng mellem pris og kvalitet, men langt fra altid. Nogengange er Netto bedre end Magasin - og omvendt. 

Ralley:

Men hvad angår prisen så er den jo oftest en indikator på kvaliteten af et udførst stykke arbejde.

Indlægget går også mere på hvad man som kunde forventer at få for 2.500 - 5.000,- 

Kvaliteten burde jo være den samme uanset om man køber ydelser til 5.000,- eller 50.000,-
Prisen afspejler vel mængden af arbejde der udføres ?

Jeg forstår hvad du mener, men prisen afspejler på ingen måde automatisk mængden af arbejde der udføres.  Det gælder kun når du er timekonsulent. 

Ofte afspejler prisen:
Kundens opfattede værdi, samt villighed og evne til at betale for det

Der er rigtigt mange faktorer der spiller ind, som absolut intet har med logik at gøre, men mere har med aktørernes trang til tryghed og vigtighed at gøre. 

En smart sælger vil som regel nok sige at de tilfører mest værdi. Og der kan det jo være let at tro at det betyder mest indtjening for kunden, men ofte har det med kundens opfattede værdi at gøre. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:46

Nogle gange kan man få et super produkt billigt, andre gange er det skidt, men som tommelfingerregl, vil jeg sige som andre også, at pris og kvalitet hænger sammen for det meste af tiden.

Dog kan der ogs være folk der lever en Skoda selvom de siger de giver en Mercedes SLK eller Ferrari etc.

Hvis man ved hvad behov man har, er det oftest nemmere at finde sin 'leverandør'

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:49

Gita Street:
Ofte afspejler prisen:
Kundens opfattede værdi, samt villighed og evne til at betale for det

Fedt Gita, det er jo som sød musik i mine ører :)
Men lad os lige omskrive den ganske lidt.

Ofte afspejler budgettet:
Kundens opfattede værdi, samt villighed og evne til at betale for det.

Prisen bør derimod afspejle:
Kvaliteten af arbejdet, samt mængden der udføres. 

F.eks. en webshop med fuld C5 integration til 25.000,- ?
Jeg ved med sikkerhed at jeg ville ikke være istand til at gøre det indenfor budgettet.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:58

Gita Street:
Der er nogengange sammenhæng mellem pris og kvalitet, men langt fra altid. Nogengange er Netto bedre end Magasin - og omvendt. 

Yes Ja netop. det er også derfor at jeg mener der er forskel. Jeg har ikke nævnt noget om priser eller kvalitet eller andre forhold hos Netto eller Magasin.

Oplevelser hos de enkelte, der f.eks. køber en webshop, har vel også noget med kundens forventninger at gøre ?

Men jeg tror/ved, at både Netto og Magasin har nogle mindstepriser, som de af hensyn til indkøb ikke kan gå under.

Med hensyn til en webshop er der vel også nogel mindste krav m.m. ?

Derfor tror jeg heller ikke, at nogle vil blive glad for en webshop til 1.000 kr. uanset hvormange referencer der gives.

Så selv under en priskrig er der vel nogle absolutte mindstepriser og spilleregler ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:08

Ralley:
F.eks. en webshop med fuld C5 integration til 25.000,- ?
Jeg ved med sikkerhed at jeg ville ikke være istand til at gøre det indenfor budgettet.

Jeg har læst begge dine sidste to indlæg og der er vi kun enige udfra hvordan jeg forstår dit budskab. Jeg har selv tidligere i dag talt imod serviceydelser der bliver udbudt alt for billigt i forhold til hvad der er bæredygtigt (læs: økonomisk realistisk for udbyderen). 

Lige mht C5 integration ved jeg desværre intet om endnu, så det er netop et godt eksempel på at jeg har en "blind vinkel", hvilket de fleste hjemmeside-kunder helt naturligt har. Men jeg har tit set andre eksempler på folk der vil have et avanceret nyt og bedre Just Eat. Til gratis. 

Hvis prisen er urealistisk er der nogengange bare noget der er for godt til at være sandt - eller også skal det være muligt at finde hvor de "tjener på gyngerne hvor de åbenlyst taber på karusellerne", 

Her tænker jeg at hvis du som timekonsulent arbejder 200 timer på en måned (i Danmark), så bliver det urealistisk at levere varen til 4300,- i mange måneder i træk - for de fleste, i hvert ffald. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)