Hej teknik-nørder. Med den stigende interesse for de løsninger jeg arbejder på, herunder Sitemagic CMS og hosting af kunders løsninger, er backup blevet mere kritisk. Jeg har manuelt taget ugentligt back, men det er naturligvis ikke en holdbar løsning. Jeg har derfor investeret i en 3TB ekstern storage løsning, og fået etableret automatisk daglig backup. Jeg ønsker nu yderligere at supplere med offsite backup - har I nogen anbefalinger? Jeg har kigget på Dropbox - her koster sølle 25GB dog 600 kr. årligt, hvilket jeg finder overraskende dyrt. Storage koster jo ikke penge, og trafik koster heller ikke alverden. Jeg har brug for ca. 25-50 GB plads, med 100-250 GB trafik pr. måned. - Tak på forhånd for god råd og anbefalinger. Venligst |
Jimmy Thomsen:Hej teknik-nørder.
Med den stigende interesse for de løsninger jeg arbejder på, herunder Sitemagic CMS og hosting af kunders løsninger, er backup blevet mere kritisk. Jeg har manuelt taget ugentligt back, men det er naturligvis ikke en holdbar løsning. Jeg har derfor investeret i en 3TB ekstern storage løsning, og fået etableret automatisk daglig backup.
Jeg ønsker nu yderligere at supplere med offsite backup - har I nogen anbefalinger? Jeg har kigget på Dropbox - her koster sølle 25GB dog 600 kr. årligt, hvilket jeg finder overraskende dyrt. Storage koster jo ikke penge, og trafik koster heller ikke alverden.
Jeg har brug for ca. 25-50 GB plads, med 100-250 GB trafik pr. måned.
- Tak på forhånd for god råd og anbefalinger.
Venligst
Jimmy
Der er flere alternativer - Google Drive er billigere end dropbox - men personligt bruger jeg en blanding af Amazon S3, Rackspace Jungledisk, Level3 etc, fungere perfekt, og koster ikke alverden.