Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offsite backup - anbefalinger?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej teknik-nørder.

Med den stigende interesse for de løsninger jeg arbejder på, herunder Sitemagic CMS og hosting af kunders løsninger, er backup blevet mere kritisk. Jeg har manuelt taget ugentligt back, men det er naturligvis ikke en holdbar løsning. Jeg har derfor investeret i en 3TB ekstern storage løsning, og fået etableret automatisk daglig backup.

Jeg ønsker nu yderligere at supplere med offsite backup - har I nogen anbefalinger? Jeg har kigget på Dropbox - her koster sølle 25GB dog 600 kr. årligt, hvilket jeg finder overraskende dyrt. Storage koster jo ikke penge, og trafik koster heller ikke alverden.

Jeg har brug for ca. 25-50 GB plads, med 100-250 GB trafik pr. måned.

- Tak på forhånd for god råd og anbefalinger.

Venligst
Jimmy 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:21

Jimmy Thomsen:

Hej teknik-nørder.

Med den stigende interesse for de løsninger jeg arbejder på, herunder Sitemagic CMS og hosting af kunders løsninger, er backup blevet mere kritisk. Jeg har manuelt taget ugentligt back, men det er naturligvis ikke en holdbar løsning. Jeg har derfor investeret i en 3TB ekstern storage løsning, og fået etableret automatisk daglig backup.

Jeg ønsker nu yderligere at supplere med offsite backup - har I nogen anbefalinger? Jeg har kigget på Dropbox - her koster sølle 25GB dog 600 kr. årligt, hvilket jeg finder overraskende dyrt. Storage koster jo ikke penge, og trafik koster heller ikke alverden.

Venligst
Jimmy 

Der er flere alternativer - Google Drive er billigere end dropbox - men personligt bruger jeg en blanding af Amazon S3, Rackspace Jungledisk, Level3 etc, fungere perfekt, og koster ikke alverden.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:26

Hej Jimmy,

Jimmy Thomsen:
Jeg har derfor investeret i en 3TB ekstern storage løsning, og fået etableret automatisk daglig backup.

Jeg antager at denne løsning står i samme datacenter som dit driftsmiljø og det er af denne backup du ønsker en replica på et sekundært site.

Jimmy Thomsen:
Jeg ønsker nu yderligere at supplere med offsite backup - har I nogen anbefalinger?

De fleste backup-systemer i datacenter-klassen, har mulighed for at lave en spejlet "kopi" til et andet sted. Den "optimale" løsning vil være at få lavet en forbindelse til et andet datacenter og så opsætte en synkroniseret backup dertil.

Alternativt kan du købe en online-backup konto og så overføre dertil, det kræver så at du har mulighed for at installere en klient på dit storage-system, eller at du har en server til at håndtere det.

Jimmy Thomsen:
Storage koster jo ikke penge, og trafik koster heller ikke alverden

Her tager du fejl :-) De SANs der benyttes i prof. datacentre er altså ikke billige, men det er desværre almindeligt at sammenligne USB-diske fra Bilka med storage i datacentre. Trafik er heller ikke gratis, mine priser vil jeg ikke komme ind på her - men tro mig, der er ikke flatrate på trafik til datacentre.

Jimmy Thomsen:
Jeg har brug for ca. 25-50 GB plads, med 100-250 GB trafik pr. måned

Det lyder meget usandsynligt, det vil jo betyde at du udskifter dine data fem gange om måneden er det virkelig rigtigt, eller læser jeg dine tal forkert?

Du er velkommen til at kontakte mig direkte hvis vi skal tage en snak om en helt konkret løsning til dig. Om det er dyrt må du vurdere når du holder prisen op mod værdien af dine data.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:27

Hej Lucas.

Tak for dit svar :)

Jeg har også kigget på Google Drive hvis priser er noget bedre - det ser dog ud til at deres egen CLI klient er eneste måde at overføre data til en Google Drive account fra serveren - og Google får altså ikke deres software ind på min server (kald mig bare paranoid ;))

Hvordan overfører du filer til din Drive account?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:28

Okay, jeg opdager nu at CLI klienten ligger på GitHub - så man kan jo selv kigge i kildekoden.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2114
Skrevet kl. 17:28

Jimmy Thomsen:

Hej teknik-nørder.

Venligst
Jimmy 

Hej Jimmy

Jeg har selv en daglig backup, hvor jeg anvender Idrive. Det fungere. Der kommer email om backup er gået som det skal, eller der er fejl.

De har flere størrelser, jeg har valgt (mener) der er 500 GB. Mener priser er omkring 1200/året.

Johnny

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 17:32

Vi kan godt hjælpe dig med en online backup løsning. For mere info så kig ind på www.dansave.dk

Vi har også et amino tilbud hvor på du få de første 3 måneder gratis. Når de 3 måneder er gået få du yderligere 20 % rabat det første betalende år.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:34

Hej Brian.

Tak for dit grundige svar.

Korrekt, server og backup står på samme lokation - derfor behovet for offsite backup.

Jeg satte det naturligvis lidt på spidsen. Jeg er godt klar over, at der er forskel på de diske der sidder i professionelle servere og diske til det almindelige consumer-marked. Men Dropbox's priser virker stadig for dyre - særligt ift. Google, der kan gøre det for det halve.

Korrekt ang. frekvensen af opdateringer af offsite backup'en.
Det er enormt usandsynligt at den nogen sinde skal i brug, og skulle uheldet alligevel være ude, må man leve med 1-7 dage gamle data. SÅ ofte opdateres data ikke i mit miljø, at det udgør et problem.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:34

Hej Johnny.

Det lyder fornemt - jeg kigger på det. Tak for tippet :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:37

Hej Nikolas.

Tak for tilbudet - det ser jo pænt og professionelt ud, dit website.
Er der umiddelbart nogen fordele frem for Google Drive der pladsmæssigt koster 15 kr/måned, mod dine 99/måned (for 25 GB) ?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)