Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vær god ved din webdesigner!

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 19
Fra  Nytweb Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God illustration ;)

Som med alt andet her i livet, gælder ordsproget "Det er dyrt at være fattig!"

Pris og kvalitet går hånd i hånd. Det store problem i vores fag er, at alle kan kalde sig webdesignere. Der findes ingen målestok eller uddannelse, som i f.eks elektriker faget, hvor man skal være installatør for at åbne en biks. Det skæmmer faget, giver kunderne dårlige oplevelser og resten af os grå hår, når vi skal rydde op.

Siden her er et godt eksempel på nettop dette. Hvor mange steder kan man ikke finde tråde, hvor der tilbydes komplette webløsninger med shop og hosting til 3000 eller mindre.

Jeg tilslutter mig fuldt ud det andre har skrevet i tråden. om at være selektiv og vælge sine kampe. Det er ofte bedere at takke nej end at gå på kompromis. Hellere 10 gode kunder/opgaver end 30 middel gode. Jeg vil hellere have færre opgaver så jeg kan fokusere på de enkelte kunder og deres løsninger. Yde god rådgivning og inspirere dem til "mer-salg" ;)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

T-Nielsen:

Jimmy Wington Le:
men du må da forstå at en webdesigner ikke bare en slave, som udfører A-Z for en skilling. 

Hvis det virkelig er det du læser ud af jobbuds indlæg, så forstår jeg bedre at du har problemer med at kommunikere med dine kunder.

Der står faktisk lige det modsatte af hvad du læser, nemlig at du skal tage dig betalt for alle de ændringer som din kunde beder om, og betragte det som en mulighed for at tjene mere.

Måske har du på samme måde misforstået dine kunder, når du tror at de forventer gratis arbejde fra dig?

Jeg forstår udemærket godt hvad jobbud.dk skriver og mener, og jeg bekræfter endda det han siger. Det er måske dig der har misforstået noget? Jeg siger ikke at alle kunder behandler en som slaver, nej.. Det jeg siger er, at i SÆRTILFÆLDE kan der være kunder, som bare > forventer < alt for > INGEN penge <. Det er nærige kunder, som prøver at udnytte så meget arbejdskræft som muligt. Igen skriver jeg også, at jeg allerede har en kundegruppe som jeg fast laver arbejde for, hvilket iøvrigt bekræfter min forståelse for mersalg.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg citerer lige hvad du skrev til jobbud.dk:

Jimmy Wington Le:
men du må da forstå at en webdesigner ikke bare en slave, som udfører A-Z for en skilling. 

Og jeg påpeger blot, at jobbud.dk intet har skrevet, som kan tolkes i retning af, at han ikke forstår dette. Jeg mener stadig, at du skal kigge nærmere på hvordan du selv kommunikerer med dine kunder, men også om du evt. misforstår dem.

Det er da rart. at du nu klarificerer, at der er tale om særtilfælde, men hvorfor så bruge tid og energi på ligefrem at lave en illustration om disse særtilfælde, og oveni købet med en besynderlig malplaceret overskrift om, at 50% af alle webdesignere begår selvmord (nej; overdrivelse fremmer IKKE forståelsen).

At du så har planket din illu fra en 7-8 år gammel webdesigner-vits, gør det ikke bedre, tværtimod.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det må du fuldstændig selvom Nielsen. Det er en joke, tag den eller lad vær. Indtil videre har den skabt lidt stemning både på Amino og på bloggen (de mennesker der kan associere sig med illustrationen), som også var meningen. Hvis du bare gerne vil være på tværs, så er du mere end velkommen til enten at skrive en privat besked til mig eller mail evt. 

Det er en personlig blog og jeg har afskrevet tid til at pleje den. Om jeg bruger den tid til at lave illustrationer eller ej, vedrører ikke dig. Som sagt, så vil jeg ikke skabe fjendelige forholde til nogle Aminoer, så skriv til min mail hvis du har andre ting du har problemer med.. jwl(a)wingtongroup.com

God jul :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OMG slap dog af Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobbud.dk:

Jimmy Wington Le:

Det jeg mente var, at nogle kunder vil have 100 nye funktioner uden at betale 1 øre mere end aftalt. :-) Men ja forstår dig udemærket. Har da faste kunder som jævntligt skal have løst nye opgaver :-)

Jeg er helt med, og du har sikkert mange "dygtige" faste kunder. Men problemet er, at ALLE de kunder du er i berørelse med er potentielle faste kunder - og det er, i min verden, DIT job at gøre dem til faste kunder som du spiller godt med!!

Det jeg mener med stort set alt jeg har skrevet er, at jeg synes du vælger en "forkert" udvej ved at "give" kunderne skylden og give op med dem. Iværksætterlivet ville da være skønt hvis alle kunderne kyssede dig i r**** og bare var glade for alt hvad du leverede. Men hvor er udfordringen og muligheden for at udvikle sig henne i det?

I, igen i min verden, er det dit ansvar som den professionelle webdesigner, at få mig som kunde til at forstå dig og din kunne, og få mig til at blive hængende og vil have mere!

Enig Yes

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)