Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor personlige må firmaer være?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har dagen igennem tænkt meget over dette spørgsmål, hvor personlige må firmaer være?

Når jeg begiver mig ud på Facebook f.eks. er der mange firma sider, som skriver smileyer til "kunden." Det sker også meget på email, syntes jeg.

Men hvor "professionelt" er det?

Efter min mening, syntes jeg det ser meget dumt ud.

Men hvad er din holdning til det?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Magnus Liisberg Helding:
Men hvad er din holdning til det?


Jeg synes det bør afhænge meget af branche og den personlige historik.

Der skal dog en meget lang kunderelation til før jeg kunne finde på, at bruge en smiley - og det skulle bestemt ikke være mig der lavede den første.

Jeg synes, som du selv er inde på, at det virker uprofessionelt.



Noget jeg har tænkt lidt over er om det er for personligt at begynde en mail med: Hej xxxx, hermed den ønskede....eller om det er bedre med Kære xxxx, hermed den ønskede...

I visse tilfælde springer jeg helt indledningen over og skriver bare: Hermed den ønskede....

Men det virker desværre lidt modsat...lidt for koldt og upersonligt.

Hvad synes i andre, nu vi er inde på den slags ?


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Jonas, jo mere personligt forhold, jo mere kan man tillade sig.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer meget an på hvilken målgruppe man har. Hos www.coolslips.dk kunne vi godt finde på at lave en smiley i en statusopdatering eller når vi skrev til folk. Alt med måde selvfølgelig.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt holder jeg en "business" facade i min kommunikation med mine kunder.

Jeg skriver afslappet men på en professionel måde.

Jeg syntes man skal give kunderne det de ønsker, så skriver kunden med smileys til mig, jaså for de det samme retur. Det samme gælder telefon samtaler, jeg forsøger at kommunikere med kunderne på deres "niveau".

Så det kan være fra de og dem til håndtegn :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Magnus.

Du kan jo kigge på et firma som Call Me, deres store force er at skabe Trust til kunderne, og de benytter smileys en heeeeel del :) =)

De har trods alt 250.000 kunder hvis ikke mere.

Mvh.
Casper 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg synes ikke det er for meget at smile, grine og joke med sine kunder IRL, så jeg sender også smileys. Det gør mailen personlig. 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk ikke ret lang tid siden jeg så et TV program om emnet med Smilies i kommunikation, det er ved at være en almenlighed i dagens kommunikation da man jo ikke kan aflæse ting som ansigtsudtryk i eks. en mail eller SMS. Men det er ved at være en ting som bliver en del af det danske skrift sprog og jeg tror ligeså godt man kan tage det til sig. 

Men jeg tror det er ved at være en almenlighed hvem man skriver med eks. min gamle bankrådgiver kunne aldrig finde på det. Men det sker ofte at jeg mailer med min nuværende hvor det bliver brugt. Men hun er også 30 år yngre.     

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om det er professionelt eller ej, det ved jeg ik, men det har en indvirkning på læseren. Det er fakta, og når man især sælger B2C, så kan en smily bløde meget op i kommunikationen og forholdet til kunden. Smilyen kan symbolisere mange ting, men dens vigtigste funktion er vel at signalere, at afsender er glad, smilende og åben...

Og hvorfor skal man altid følge strømmen? Fordi en eller anden har lavet nogle professionelle uskrevne regler, så skal alle vel ik følge dem. Som bekendt kommer man aldrig foran, hvis man blot går i andres fodspor...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Med min webshop bruger jeg mange smiley'er i livechatten, og mine kunder respondere endda også med smiley'er. Det giver en meget positivladet dialog, hvilket ofte fører til gode anmeldelser på Trust Pilot og salg. Smiley'er er en meget stærk force, som man bestemt ikke skal undervurdere. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)