Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der af regler, hvis man f.eks. køber vin og chokolade i tyskland og videresælger dette i Danmark?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med tanken og at ville indkøbe et mindre parti vin og div. chokolade over grænsen i f.eks. grænsebutikkerne, og sælge dette i gaveæsker til private og virksomheder.

Jeg har ikke tænkt at blive momsregistreret, da det er begrænset hvor meget jeg kommer til at omsætte for.

Hvad skal jeg være opmærksom på af regler ifm. dette? Skal jeg betale noget ekstra moms eller afgift fordi jeg indløber i Tyskland og videresælger i DK?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:26

Ja du skal betale moms, told og afgifter således prisen bliver den samme som i DK. Du kan ligeledes komme i problemer hvis du bliver stoppet i kontrollen med mængder af varer der giver anledning til mistanke om videresalg for øje, akkurat som det er med alkohol osv.

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40

Tak for svaret DJS Medier.

Men hvis jeg køber en kasse vin i Flegaard, så er prisen vel inkl. moms.. Lad os sige 200 kr. for 6 flasker. Er der så ikke nogle satser for hvad der bliver lagt på af told og afgifter? Der er vel nogle standardsatser?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:44

Du skal være opmærksom på at du skal registeres hos fødevarestyrelsen når du skal sælge sådan nogle prpdukter. Om du kan dette uden at være momsregistreret må du ringe og høre dem ad.

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 22:47

J.Christiansen:
Men hvis jeg køber en kasse vin i Flegaard, så er prisen vel inkl. moms.. Lad os sige 200 kr. for 6 flasker. Er der så ikke nogle satser for hvad der bliver lagt på af told og afgifter? Der er vel nogle standardsatser?

Ja, dog er der tale om tysk moms, som er meget lavere end den danske. Jeg mener at den er på 6-8%. Du skal stadig betale dansk moms af produkter du sælger i DK, som bekendt lægger på 25%.

Håber det hjalp lidt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal registreres for dansk moms, vinafgift, sukkerafgift, flaskeafgift hos SKAT og registreres i Næringsdatabasen som administreres af Fødevarestyrelsen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 18:38

Du skal have søgt om tilladelse fra FVST om samhandel og have et lager som kan godkendes til opbevaring af fødevarer.

Mvh Kristina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)