Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en webshop koste?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 25. Oct 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Vi er nogle nye iværksætter som skal have lavet en webshop, og vi har fået et par tilbud, men der er godt nok stor forskel på prisen.. men hvad skal det max koste at få lavet? vi har tjekket en del, og der er nogen som ikke har noget oprettelsegebyr, også er der andre som har.

hjemmesiden kommer til at fungere sådan :

man får en profil

man kan sætte en tekst ind omkring produktet som sælges, og selvfølgelig et billede og en pris

håber nogle kan hjælpe os med det :-)

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 04:17

Hej - jeg har netop skrevet om TDC webshop. Det billigste absolut jeg kan finde og ingen oprettelsesgebyr. Lille pakke til 199,- pr mdr inkl alt. Også til Dankort. Jeg har netop selv bestilt en og supporten er super.

Held og lykke

Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv og uddyb lidt mere, hvad det er i har brug for. Er det i som skal have en profil, så i kan oprette produkter i webshoppen, eller skal andre kunne gå ind på hjemmesiden og sætte deres egne produkter til salg?

Prisen afhænger af, hvad webshoppen skal kunne, hvilken system den er bygget i osv osv. Til sammenligning er prisen sjældent ens, når folk skal bygge huse. Det afhænger jo af mange ting.

Tag evt. et kig på shoporama.dk.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:42
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 9 person

Valentin/Duus:
men hvad skal det max koste at få lavet?

*suk*

Hvad koster en bil?

Kan i ikke selv høre hvor dumt det spørgsmål lyder?

I har selv været ude og indhente tilbud og fået svar i øst og i vest, er det ikke et vink med en vognstang om at i måske skal tage et skridt tilbage og genoverveje jeres udbudsmateriale?

Hvis i kom til mig med ovenstående forespørgsel og bad om en pris ville jeg ikke engang gide svare jer! 

Helt ærligt, mennesker der ikke har sans om it til i det mindste at forstå kompleksiteten af en webshop bør ikke arbejde med selvsamme!

Jeg har lavet en webshop til 800.000kr en gang, og jeg har for nyligt også lavet en for 5.000kr - tog jeg røven på min kunde første gang og scorede kassen? Eller et webshops blevet simplere at lave? Eller kunne det mon tænke sig at opgavernes omfang var forskellige?

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 05:56
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg synes ikke der er dumme spørgsmål - kun dumme svar! - Dette var da en usædvanlig tarvelig kommentar som hjælp til en der er grøn indenfor området. Man er ikke dum fordi man er uvidende, man er bare UVIDENDE - og markedet er så stort i dag, så forstår udmærket godt der bliver spurgt! Hvorfor kommenterer du overhovedet når du ikke har noget konstruktivt at bidrage med??

Hav en dejlig dag

Helle

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Mikkel er måske ikke den mest diplomatiske mand på Amino, så når han siger sin mening (og det gør han), er det ofte ligepå og hårdt.

Men han har en rigtig god pointe, som jeg er 100% enig i, med denne kommentar:

Mikkel Mikjær Christensen:
I har selv været ude og indhente tilbud og fået svar i øst og i vest, er det ikke et vink med en vognstang om at i måske skal tage et skridt tilbage og genoverveje jeres udbudsmateriale?

Prøv bare at se trådstarters beskrivelse af hvad der ønskes pris på. Det er MEGET ukonkret og nærmest umuligt at give en pris på. 

Jeg har tidligere arbejdet med freelance webudvikling, og hvis jeg fik en henvendelse som denne, bad jeg indimellem kunden om at lave en PowerPoint præsentation med alle de skærmbilleder der ville være.

Ikke noget fancy grafik, men bare nogle kasser med menuer, indholdsdel, logins, medlemssiderne etc. Med andre ord, en illustreret gennemgang af alle funktioner. Det kunne også være tegnet på papir hvis det var nemmere. Men det skulle være så detaljeret, at der skulle være en side for hver knap der kunne trykkes på, eller for hver et menupunkt.

Ofte blev kunden chokeret over hvor meget der egentligt skulle laves, men det var altid super at kunden selv fik den aha oplevelse, og at det ikke var noget jeg kom og "påduttede" dem.

Mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 08:28

Som det nævnes kan shoppen koste alt fra 1 kr. til 100.000.000 kr. :-)

Hvis det er lidt på hobby/begynder plan kan man finde løsninger hvor der skal betales en månedlig pris og disse systemer er egentlig lige til da de er ok simple og logiske.. 

Dog synes jeg personligt ikke de er gode nok da man bliver træt af begrænsningerne 0,5-2 år efter.. 

Så mit bedste råd er at kigge på Magento, Presta shop eller lignende og få en komplet pakke hvor vi betaler mellem 10.000-20.000,- Det kan være det lyder af meget men så virker det og i er klar til at gå i gang med at sælge og det er jo det i skal bruge energien på :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:20

Hej Valintin/Duus

Jeg syntes i skal prøve at kigge på CloudSprout. Det er en SiteBuilder til Webshop og sites. Det smarte ved CloudSprout er at her kan i nemt selv opsætte shop, ændre design etc. man skal overhovedet ikke programmerer det hele foregår via drag-n drop.

Det fede ved CloudSprout er at det er fuldstændigt GRATIS for jer, så længe i omsætter for under 3.750 kr. pr. måned., det kan I læse mere om her:

Vinderen af Aminos Webshop Priskrig

Vi er så småt igang med at opbygge en gratis templates base, af uhørt høj kvalitet. Det kan du læse mere om her:

Verdens bedste gratis templates

Med CloudSprout kan utroligt meget, men ikke alt, så det kan sagtens være at I mangler en eller to features som ville være gode i jeres shop. Men tilgengæld kan i komme i gang med vigtigste nemlig at sælge. Det er også den eneste måde, at blive kvalificeret til at skrive en kravspec. for uden reaktioner fra markedet er det i høj grad gætteri.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:34

Det er rigtig svært som iværksætter at gennemskue det marked, det forstår jeg godt. Set fra min side af skrivebordet virker det måske enkelt, men jeg har også siddet på den anden side af bordet i tidernes morgen.

Du vil modtage et hav af tilbud - og måske blive mere og mere forvirret, jo flere tilbud du får. Derfor er det vigtigt du gør dig helt klart hvad din shop skal kunne fra start.

Der er rigtig mange udbydere af shopløsninger og gratis software m.v., gør dig selv klart hvilken support du får - hvis du er nystartet og aldrig har drevet webshop før, så vil der være rigtig mange ubesvarede spørgsmål - kan du få svar på dem hos dit webbureau, uden at skulle betale en formue?

Gør-det-selv kontra den færdige løsning
Som nystartet ville jeg aldrig kaste mig ud i en gør-det-selv løsning, det kan virke fristende og billigt at komme fra start, men du skal bruge ufattelig mange timer på at nå i mål - og du har ingen sparring. Selv om der ligger "færdige" templates, så vil du selv skulle stå for en egentlig opbygning af din shop - vurder om du har viden til det.

Den færdige løsning koster naturligvis mere, men hvad får du med: Sørg for du har en god support, så du kan få hjælp i det daglige. Lad evt. dit webbureau komme med et grafisk oplæg inden du laver en 100% fast aftale, så kan du se hvad de dur til uden at binde dig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:04

Thomas:
Gør-det-selv kontra den færdige løsning
Som nystartet ville jeg aldrig kaste mig ud i en gør-det-selv løsning

Mon ikke din modstand imod Gør-det-selv løsningerne, kommer fra at du gerne selv vil leve af at lave "færdige" løsninger :-)

Thomas:
men du skal bruge ufattelig mange timer på at nå i mål - og du har ingen sparring.

Jeg tror helt klart det er rigtigt for de systemer hvor man skal kode, konvertere, sætte webhotel op etc. at det tager mange timer at sætte en shop op.

Men sådan som vi har lavet CloudSprout, så kan nok gøres noget hurtigere, man opretter login, vælger en template og justerer til man er tilfreds, og voila.

Selvfølgeligt bliver en webshop aldrig færdig, det ved vi forhåbentligt begge så spørgsmålet er selvfølgeligt om alle de justeringer hen ad vejen skal resulterer i en regning eller om du selv kan fikse det.

Mht. sparring, så syntes jeg faktisk Amino er et fortræffeligt sted, at få input til design, inspiration og svar på konkrete spørgsmål.

Så hvis man er lidt kvik i pæren, ikke er bange for sin computer, så er det bestemt muligt at komme i mål med en gør-det-selv løsning.

Men det vigtige er at hvilket resultater, man kan opnå med de forskellige metoder, her er f.eks. et lille udpluk af nogle af de ting der er lavet på CloudSprout: http://www.cloudsprout.dk/Galleri.html

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)