Carsten af ren og skær fornuft er der ingen paragraf der fritager DBA for dette, for der er ikke noget at fritage for, grunden er! - vare købes ikke af DBA, men købes af sælger og køber imellem, hvis de skulle fritages eller omgås på nogle måder skulle de være en part i det direkte salgsled og have råderet over vare. De har fraskrevet sig ansvaret ved at DU selv erklære når du sætter til salg at det ikke er ulovligt etc. - det er nok. Det har intet med at DBA at gøre som så- reklamationer, køb salg, betaling forgår ikke gennem DBA, men forgår direkte parter imellem. DBA stiller kun deres platform til rådighed! Betalte du en vare direkte til DBA så ville sagen være en anden!- det er derfor det ser anderledes ud med eksempelvis qxl, lauritz.com handler osv, da de står direkte for formidling, modtagelse af penge, sende vare og kontakt imellem- her er der også 14 dages fortrydelses ret- de er en butik som andre internet butikker. Dba er ingen butik, kun en formidling. tikkede lige flere svar ind mens jeg skrev. Nej- DBA kan IKKE være vidende om at vare er ulovlig blot ved en kontakt du kan jo ikke selv erklære en vare ulovlig, i jura skal der være en juridisk instans som har erklæret den ulovlig, og når dette er gjort skal DBA handle ud fra dette og fjerne indhold/vare såfremt det er konklutionen af afgørelse- men DBA skal ikke fjerne imellemtiden hvis blot "private" Firmaer eller andre mener de har ret- det kræver en dokumenteret begrundelse, og de overtræder først deres egen paragraffer hvis de så herefter ikke fjerne. På dette område gælder også at man er uskyldig indtil andet er bevist- og så længe det ikke er bevist ulovligt er det ok at det bliver på site! /Bo
|
Jeg tror i hvert fald ikke at det skader at have taget juridisk skridt over for den der har skrevet det. Men da man ikke altid kan være sikker på, at man kan finde ud af hvem der faktisk har skrevet det, mener jeg fint man kan bede DBA fjerne det. Gør de ikke det, kan man indlede juridiske skridt over for DBA.
(Her er det så det ville være rart med noget retspraksis)