Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan DBA stilles til ansvar for brud på ophavsret?

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten

af ren og skær fornuft er der ingen paragraf der fritager DBA for dette, for der er ikke noget at fritage for, grunden er! - vare købes ikke af DBA, men købes af sælger og køber imellem, hvis de skulle fritages eller omgås på nogle måder skulle de være en part i det direkte salgsled og have råderet over vare.

De har fraskrevet sig ansvaret ved at DU selv erklære når du sætter til salg at det ikke er ulovligt etc. - det er nok.

Det har intet med at DBA at gøre som så- reklamationer, køb salg, betaling forgår ikke gennem DBA, men forgår direkte parter imellem.

DBA stiller kun deres platform til rådighed!

Betalte du en vare direkte til DBA så ville sagen være en anden!- det er derfor det ser anderledes ud med eksempelvis qxl, lauritz.com handler osv, da de står direkte for formidling, modtagelse af penge, sende vare og kontakt imellem- her er der også 14 dages fortrydelses ret- de er en butik som andre internet butikker.

Dba er ingen butik, kun en formidling.

tikkede lige flere svar ind mens jeg skrev.

Nej- DBA kan IKKE være vidende om at vare er ulovlig blot ved en kontakt du kan jo ikke selv erklære en vare ulovlig, i jura skal der være en juridisk instans som har erklæret den ulovlig, og når dette er gjort skal DBA handle ud fra dette og fjerne indhold/vare såfremt det er konklutionen af afgørelse- men DBA skal ikke fjerne imellemtiden hvis blot "private" Firmaer eller andre mener de har ret- det kræver en dokumenteret begrundelse, og de overtræder først deres egen paragraffer hvis de så herefter ikke fjerne.

På dette område gælder også at man er uskyldig indtil andet er bevist- og så længe det ikke er bevist ulovligt er det ok at det bliver på site!

/Bo

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:59

Jeg tror i hvert fald ikke at det skader at have taget juridisk skridt over for den der har skrevet det. Men da man ikke altid kan være sikker på, at man kan finde ud af hvem der faktisk har skrevet det, mener jeg fint man kan bede DBA fjerne det. Gør de ikke det, kan man indlede juridiske skridt over for DBA. 

(Her er det så det ville være rart med noget retspraksis)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:03

At DBA stiller deres platform til rådighed bevirker lige netop at de falder ind under E-Handelslovens §16 Stk 1+2. - Det er deres platform, og de er ansvarlig for alt hvad der er på den.

DBA er NU (eller da de fik supporthenvendelsen i første post) blevet gjort bekendt med, at der er ulovlig information på deres side. - Det kan de ikke fraskrive sig fra at gøre noget ved. - Hvis de kunne det ville det være nævnt i E-Handelsloven (Sikkert omkring §16) - Det er det ikke.

Men da vi nu skulle holde os til facts. - Kan du så ikke lige finde det retspraksis der er på området. - Du arbejder jo med det til dagligt, så det må du have liggende.

Vi snakker jo ikke om en handel eller nogle varer. Vi snakker om informatinoer der er på dba.dk !

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 21:21

Jeg tror min aften bliver for lang til at skulle svare dig eller nå dig til korrekt forståelse Carsten- jeg tror jeg har svaret alt det der kan svares i den sag, også taget flere indlæg i betragtning.

Hvis man ikke kender regler og love hvordan og i hvilket tilfælde de er hæftet til pågældende produkt/ ydelse- ja så kan man vende det 1000 gang uden at forstå udfaldet, jeg har givet den version som tråden omhandler.

Jeg er selv træt af gentagende svar /spørgsmål/ vendininger/ tanker som uendeligt tager opmærksomhed for tråd spørgsmål og køre simple ja og nej spørgsmål i uendelig langtræk.

Jeg hoppe af denne tråd da jeg tror alt er sagt fra min side af

Go Aften

Bo

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bo Schønemann:

Jeg tror min aften bliver for lang til at skulle svare dig eller nå dig til korrekt forståelse Carsten- jeg tror jeg har svaret alt det der kan svares i den sag, også taget flere indlæg i betragtning.

Hvis man ikke kender regler og love hvordan og i hvilket tilfælde de er hæftet til pågældende produkt/ ydelse- ja så kan man vende det 1000 gang uden at forstå udfaldet, jeg har givet den version som tråden omhandler.

Jeg er selv træt af gentagende svar /spørgsmål/ vendininger/ tanker som uendeligt tager opmærksomhed for tråd spørgsmål og køre simple ja og nej spørgsmål i uendelig langtræk.

Jeg hoppe af denne tråd da jeg tror alt er sagt fra min side af

Go Aften

Bo

Så slap du også for overhovedet at komme med nogle af de facts du snakkede om i dit første indlæg.

Jeg sender den lige til min hus-jurist, hun må have adgang til de informationer du ikke vil bruge tid på at finde, så de kan underbygge din påstand.

Indtil videre mener jeg OP har en sag. - Og når jeg læser E-handelslovens §16 bliver jeg kun mere overbevist.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 21:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
DBA er NU (eller da de fik supporthenvendelsen i første post) blevet gjort bekendt med, at der er ulovlig information på deres side

som jeg nævnte før så er de IKKE blevet oplyst om ulovligt indhold. de er blevet oplyst om at en bruger MENER der er ulovligt indhold. det kan alle og enhver påstå, og tror hellere de vil vente på dokumentation, end at træde en uskyldig bruger over fødderne, medmindre det ulovlige indhold er oplagt, f.eks hvis man prøver at sælge hovedet fra den lille havfrue, eller lign.

Hvis dba skulle have forholdt sig anderledes, så kunne de måske godt have skrevet "hvis du fremsender dokumentation for din påstand vil vi slette annoncen omgående" men ellers mener jeg ikke at de kan eller bør gøre mere

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:39

Michael Thorborg:
men ellers mener jeg ikke at de kan eller bør gøre mere

Og det er jo egentlig bare det jeg gerne vil se retspraksis på. <- Det var juraen.

Praksis: - Tror jeg ville gøre som DBA, MEN... det er nok med risiko, for viser det sig, at henvendelsen var korrekt, så tror jeg de er ansvarlige. - Det kan de jo ikke vide noget om på nuværende tidspunkt.. Men får oprindelig poster engang ret ved f.eks. fogeden, så kan han med rette henvende sig til DAB, med krav om evt. godtgørelse for beregnet tab som følge af informatinoer på deres hjemmeside.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:43

Michael Thorborg:

Carsten Kvist:
DBA er NU (eller da de fik supporthenvendelsen i første post) blevet gjort bekendt med, at der er ulovlig information på deres side

som jeg nævnte før så er de IKKE blevet oplyst om ulovligt indhold. de er blevet oplyst om at en bruger MENER der er ulovligt indhold. det kan alle og enhver påstå, og tror hellere de vil vente på dokumentation, end at træde en uskyldig bruger over fødderne, medmindre det ulovlige indhold er oplagt, f.eks hvis man prøver at sælge hovedet fra den lille havfrue, eller lign.

Hvis dba skulle have forholdt sig anderledes, så kunne de måske godt have skrevet "hvis du fremsender dokumentation for din påstand vil vi slette annoncen omgående" men ellers mener jeg ikke at de kan eller bør gøre mere

Nu er det ikke selve varen det drejer sig om, men vores produktbeskrivelse brugeren har copy/pasted. Jeg har sendt DBA et link til den originale kilde, hvor datoen for publicering står oplyst.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:45

Justinniklas:

Find dig i det.. og find noget andet at bruge din tid på :)

Det kan da være lige gyldigt om nogen vælger at bruge noget i deres annonce..??

Du lyder da meget kvik - Må jeg komme og stjæle noget i din butik?

Jeg har brugt tid og penge på at få udarbejdet en produktbeskrivelse som DBA nu opnår organiske søgeresultater på og derved annonceindtægter.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 21:46

i så fald burde du prøve at skrive til dem igen, med henvisning til den omtale paragraf. kundeservice handler tit om at få folk hurtigere videre i systemet og bruge så lidt tid på dem som muligt, men måske de i så fald vil tage din henvendelse mere seriøst

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)