Hej,
Manden giver Jer et tilbud - I kan jo tage imod det eller lade være.
Umiddelbart synes jeg det virker som et koncept med potentiale, hvis prisen på e-mærket og TrustPilot virkelig er højere. Men i mine øjne kræver det at konceptet styrkes.
1) Garantien er for lav - den skal være 100% af købsværdien, evt. max 10.000 kroner.
2) Logoet på dine kunders hjemmeside skal linke til en side hos dig, der tydeligt forklarer
hvordan de som forbrugere og købere er beskyttet gennem din ordning. Du skal stille krav
til at logoet er synligt på alle sider og ifm. check-ud processen.
Hver kunde skal have sin egen side på dit domæne, så man kan se at de faktisk ER godkendt.
Ellers kan enhver indsætte dit logo på deres side.
3) Min umiddelbare tanke var, at du skal markedsføre mærket for at det får værdi, men reelt
er det måske ikke nødvendigt. Ift. troværdighed ville det være en fordel, men bare det at man som
køber kan klikke sig ind og læse sine rettigheder ifm. en handel, synes jeg i sig selv giver værdi.
Som dit koncept er nu, får jeg indtryk af at du ikke har økonomien til at stille tilstrækkelig sikkerhed for dine brugere, og det gør mig utryk. 1.000 kroner har desværre ingen værdi, slet ikke når man køber en ny PC til 8.000 kroner eller et weekend-ophold til 3.800 kroner.
Overvej at sætte prisen op for til gengæld at give ordentlig økonomisk sikkerhed (med et loft, naturligvis), og lav evt. en gratis-pakke der dækker tab op til 500 kroner - det vil i hvertfald kunne få en del små butikker med på vognen, hvilket vil øge kendskabet til dit mærke. Det vil også give en del gratis omtale i medierne - vi elsker jo når firmaer går ind og tager hånd om almindelige mennesker, særligt når det handler om tryghed og økonomisk sikkerhed. Det er naturligvis ikke uden risiko for dig, men sådan må det nu engang være i denne type virksomhed.
Bare mine 5 cents - håber det kan bruges :)