Ved godt det lyder kliché agtigt, men har i lang tid nu drømt om at åbne en webshop som fokuserer primært på smykker og tekstil. Det har været min store drøm at åbne en webshop, og nu da jeg er blevet 18 og er myndig kan det lade sig gøre med CVR nummer og det hele. Jeg har gået og gennemtænkt en masse, og nu spørger jeg så jer til råds:
Hvad skal man tænke på FØR man åbner en webshop, og modtager gerne gode tips og råd omkring opsætningen m.m ???
Jeg har en masse kontakter som kan opsætte en webshop til mig, men hvad kræver det?
Markedsanalyse (Vil folk købe mine produkter? - Har jeg et unikt nok salgspunkt? - Kan jeg konkurrere på kvalitet/pris eller andet? - Antal konkurrenter)
Forhandlere (Hvor skal mine varer komme fra? - Hvad er leveringstiden? - Dropshipping eller andet? - Hvad er mit dækningsbidrag?)
Når du har de to, kan du begynde at kigge på det tekniske såsom opsætning af hjemmeside, planlægning af markedsføring, branding og meget mere. Men efter min mening er det sekundært til at faktisk undersøge markedet først.
Pas på med ikke bare at starte en webshop for at starte en webshop.
Markedsanalyse (Vil folk købe mine produkter? - Har jeg et unikt nok salgspunkt? - Kan jeg konkurrere på kvalitet/pris eller andet? - Antal konkurrenter)
Forhandlere (Hvor skal mine varer komme fra? - Hvad er leveringstiden? - Dropshipping eller andet? - Hvad er mit dækningsbidrag?)
Når du har de to, kan du begynde at kigge på det tekniske såsom opsætning af hjemmeside, planlægning af markedsføring, branding og meget mere. Men efter min mening er det sekundært til at faktisk undersøge markedet først.
Pas på med ikke bare at starte en webshop for at starte en webshop.
Det dækker faktisk rigtig godt hvad du har brug for.
Og specielt når du som sådan ikke har et unikt produkt, det er et fyldt marked du skal ind på, så du skal finde en måde at gøre det bedre end dem, behøves ikke være på prisen men der skal være en fordel ved at handle med dig frem for en af de andre.
Der er mange om de søgeord som hører til det marked det vil sige de er dyrer og sværer at komme til tops på.
Så med mindre du er en haj til det selv skal der også bruges nogen penge der.
Du er oppe mod nogen store kanoner som kan købe det ind billigt grundet mængden af indkøb.
Skal du så skrue din indtjening ned for at være med er der ikke meget til retur varer, materiale til indpakning mm.
Det er et stort regnestykke og der kommer altid ekstra udgifter.
Men intet er umuligt, og håber da for dig du for succes med det, markedet er så også tilgengæld stort men du skal bruge en god pose penge og en masse arbejde.
Har du ikke en stor pose penge skal der beregnes endnu mere arbejde og længere tid før resultaterne kommer.
Du er i hvertfald kommet til det rette sted du har her mulighed for at få fat i alle de mennesker du skal bruge og får brug for.