Efter kraftig inspiration fra Affiliate DM, besluttede jeg mig for at prøve kræfter med en dedikeret affiliate side. Det er en WP med Thesis 2 lagt på. Startede omkring d.29.11 og det hele gik egentlig meget godt og google begyndte at lægge mere og mere mærke til siden. Så med et slag stoppede al logik (for mig) og siden droppede til 0 i søgeforspørgsler og har nu i et par dage været der og derfor heller ingen besøgende.
Webmastertools melder ingen problemer men, alligevel er ingen sider registreret som indekseret. Linkbuilding har været igang fra dag et, men de er ikke helt registreret endnu.
Normalt synes jeg wp+Thesis er meget godt, men efter en stor opdatering på systemet, er jeg i tvivl om det er wp/thesis der lukker af for google, eller om det er for meget affiliate ;-) (alle affiliate links er nofollow med pretty link).
Tjek om dine sider er indekseret ved at skrive site:ditdomæne.dk. Der er da en del.
Når det så er sagt, synes jeg godt nok der er lidt for mange "bells and whistles" mht robots.txt-filen og tags i html-koden. Håber du selv har styr over alle de ting, der står i robots.txt-filen :-)
Når jeg så falder over en side som denne: http://cheapkids.dk/privacy-policy/, som er alt andet end unik, og endda på engelsk. Forstår ikke helt hvorfor den så overhovedet skal være der. http://www.copyscape.com/?q=http%3A%2F%2Fcheapkids.dk%2Fprivacy-policy%2F
Så er mit første indfald at tjekke efter noindex,follow. Men den har fået full throttle med effekter her. Dvs de interne links også lige skulle have nofollow - og noarchive. Mener at have hørt fra en gut at det var en dyr omgang at have "noarchive" på, men er ikke sikker på om jeg husker rigtigt. Egentligt ved jeg ikke hvorfor den er der. At der så nedenunder så også er et canonical tag gør det lidt mere risikabelt med noindex.
Nu har jeg så også lige opdaget den spammy tag-cloud der er nederst på siden. Synes det er "lidt for meget" i forhold til hvor få sider der er.
Udover at massivt brug af tags og linkning til disse, så er der også her brugt noindex kombineret med canonical tags på tags og kategorisider. Det i stedet for i det mindste kun at vise disse som excerpts/resumeer fremfor at gengive komplette indlæg.
Ser i øvrigt ud til at den med "noindex" tagget er sat på for nyligt. Også under Author, som også blot har været medvirkende til at skabe en masse kopiering af indhold. Der er ellers en fin setting i WordPressSEO til at holde Author-siden helt ude af spillet
Jeg tror ikke det har ret meget med Thesis at gøre
Men jeg ville også rydde lidt op i din Robots fil, se om du ikke kan udelade noget.
Jeg ville også skjule lidt mere at det er en aff side. Du bruger mange af de samme ord i starten af artiklerne 'Billig, billigst osv.' og der er kæmpe store links oppe og nede i artiklerne.
Prøv også at lave artikler uden udgående links, og bare i det hele taget varier det.
Jeg er i tvivl om hvad "Disallow: /*?" gør, men kan godt frygte at du har udelukket søgemaskinerne selv.
Den blokerer fra at crawle query strings. Dvs url'er med "?" i. Siderne bliver dog indekseret. Blot med deres URL i title tag og med meta description sådan her: "En beskrivelse for dette resultat er ikke tilgængelig på grund af robots.txt for dette website – få flere oplysninger. "
Det er ikke unormalt med voldsomme udsving, når et site kun er 15 dage gammelt.
Hvis det ikke vender, ville jeg nok se lidt på, om du er for aggressiv på SEO området - har du en naturlig backlink profil ?
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Tusind tak for jeres svar og sødt af Jer :-) Ang. Roberts.txt så er den fra den kære Risager der blogger om det. Jeg brugte den efter google havde "lukket" da jeg havde en mistanke om at der var her der lå noget af problemet. Så må ærligt indrømme at jeg ikke har gennemgået de enkelte disallow i roberts.txt men stoler på, at Risager har styr på det han anbefaler :-)
Kan udlede af Jeres svar, at I ikke mener der er nogle tekniske problemer, men det er Google der er blevet sur på mig.
Vil tage rådene til mig og skrue ned for affiliate linkene og se om jeg igen kan blive gode venner med G.
Det er ikke unormalt med voldsomme udsving, når et site kun er 15 dage gammelt
Jeg reagerede på det, da den steg lige så stille for med et, at falde til 0. Ved godt der sker udfald og forventligt, vil et site falde efter lidt tid. Men helt til 0 og ud af top 100 på alt jeg målte på, det fik alarmklokkerne til at ringe.