Hej Aminoer :)
Håber i vil svare på mine dumme spørgsmål, som jeg sikkert kunne finde svar på ved at google osv.
Sagen er den at jeg er begydt at sælge en vare over Facebook, som jeg kan købe billigt af en der importerer det.
I løbet af 3 uger står der 17k på min konto - og jeg har nok også 10k herhjemme i kontanter. Jeg havde aldrig troet det ville være sådan et hit.
Skal jeg skrive salget på min selvangivelse - jeg jeg skriver 30.000 på, ved i så hvad konsekvens det vil have for mit fradrag. Undskyld mine spørgsmål som i sikkert har læst en million gange før - men jeg er ved at blive lidt nervøs og hvor meget jeg sælger
Vh Wonderpriest |
wonderpriest:I løbet af 3 uger står der 17k på min konto - og jeg har nok også 10k herhjemme i kontanter
Det er da altid dejligt når det er den vej det går :) Når du skriver at du har 17k på din konto og 10k i kontanter, så har du haft en omsætning på 27.000 kr. på 3 uger, det er en flot forretning, men hvis salget fortsætter i den retning, så kan du umuligt undgå en momsregistrering.
Det med at begynde at oprette en konto mere, for at undgå en momsregistrering bliver i trætte af, for hvis salget fortsætter i den flotte retning har han jo også hurtig tjent 50.000.
Som jeg ser det vil den bedste løsning klart være at blive momsregistreret. Det er slet ikke så bøvlet som man skulle tro :)