Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger mere end jeg havde regnet med - regler? hjælp jeg er helt grøn

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Håber i vil svare på mine dumme spørgsmål, som jeg sikkert kunne finde svar på ved at google osv.
Men jeg synes det er en jungle at finde rundt i.

Sagen er den at jeg er begydt at sælge en vare over Facebook, som jeg kan købe billigt af en der importerer det.

I løbet af 3 uger står der 17k på min konto - og jeg har nok også 10k herhjemme i kontanter.

Jeg havde aldrig troet det ville være sådan et hit.
Men hvad nu? Skal jeg momsregistreres eller kan det være en hobby virksomhed?

Må vi oprette en konto i min kærestes navn når jeg nærmer mig grænsen på 50.000 for at blive momsregistreret - også må han tjene 50.000?

Skal jeg skrive salget på min selvangivelse - jeg jeg skriver 30.000 på, ved i så hvad konsekvens det vil have for mit fradrag.

Undskyld mine spørgsmål som i sikkert har læst en million gange før - men jeg er ved at blive lidt nervøs og hvor meget jeg sælger

Vh Wonderpriest

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 12:10

wonderpriest:
I løbet af 3 uger står der 17k på min konto - og jeg har nok også 10k herhjemme i kontanter

Det er da altid dejligt når det er den vej det går :) Når du skriver at du har 17k på din konto og 10k i kontanter, så har du haft en omsætning på 27.000 kr. på 3 uger, det er en flot forretning, men hvis salget fortsætter i den retning, så kan du umuligt undgå en momsregistrering.

Det med at begynde at oprette en konto mere, for at undgå en momsregistrering bliver i trætte af, for hvis salget fortsætter i den flotte retning har han jo også hurtig tjent 50.000.

Som jeg ser det vil den bedste løsning klart være at blive momsregistreret. Det er slet ikke så bøvlet som man skulle tro :)

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 12:40

Hej Jesper :)

Tak for dit svar :)

Ja vi har hvertfald tjent 27,000 kr.

Tror så vi har købt varer hjem for ca 10.000 - men det er jo stadig en flot fortjeneste.

Jamen er det ikke bøvlet? - det skal også lige siges at jeg er på Barsel nu, så der er vel også nogle regler der spiller ind?

Vh

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 12:52

Ja vi har hvertfald tjent 27,000 kr.

Tror så vi har købt varer hjem for ca 10.000 - men det er jo stadig en flot fortjeneste

[/quote]

Her skal man bare huske at det er hele omsætningen, og ikke fotjensten som afgører om man skal momsregistreres.

wonderpriest:
Jamen er det ikke bøvlet? - det skal også lige siges at jeg er på Barsel nu, så der er vel også nogle regler der spiller ind?
[quote user="wonderpriest"]

Det eneste "bøvl" der er ved det er jo at du skal føre et regnskab som kan godkendes af SKAT, du skal afregne moms hvert kvartal og selvfølgelig betale skat af dit overskud. Hvad angår barsel, må jeg melde pas - men der er sikkert nogle regler som du skal tage forbehold til :)

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Super gået!

Jeg havde nok registreret mig  !!

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

* hurtigt :-)

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 709
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 13:00

Men omsætter du for under 1 million og det gør du sikkert i nogle måneder endnu, så skal momsen kun betales hver 6. måned!

Jesper Schlosser:
du skal afregne moms hvert kvartal

BH

Lars

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 13:02
Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 13:03

Tak :)

Ja - jeg tror også vi bliver nød til at gøre noget. *hurtigt :)

Men jeg havde slet ikke forestillet mig at det ville gå så stærkt - jeg havde faktisk bare købt 50 stks hjem for selv at få det billigt, også ville jeg bare prøve at sælge resten.
og 50 stk er hurtigt blevet til 300stk

Så det bekymrer mig lidt at jeg slet ikke endnu har sat mig ind i momsregistering osv.

Hvis man ikke lige har overskuddet og den nødvendige viden til at føre et ordentligt regnskab - ved i så om man kan hyre en revisor til at hjælpe en et par gange om året?

Jeg tænker at en revisor også kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre indtil der skal laves regnskab.

For hvis salget fortsætter på denne måde, såååå - JA.

Men så kommer der flere spørgsmål frem - hvad hvis jeg momsregisterer mig, og min leverandør pludselig ikke har mere ?

Jeg føler stadig det er på et lidt tyndt grundlag at starte en virksomhed op, for lige nu synes jeg ikke jeg er helt sikker på om det bare er en bølge der skal overståes, eller om jeg bare er enormt god til at sælge (og bliver ved med at være det) :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 13:06

Du fyrer bare ??? af;) Vi hjælper jo hjertens gerne;)

BH

Lars

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)