Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem hjemmesideløsning til begynder

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Lucas - Hosting4Real:
t have en @gmail.com email som virksomhed

læser/analyserer google ikke også ens emails så de kan sende dig flere reklamer så de kan tjene flere penge? Ikke om jeg gad....

Så skal du nok også lade vær med at bruge deres søgemaskine, den er ligeså slem! Hvis du er på Facebook må du nok også lukke ned der, for de er nok ikke bedre :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:01

Thomas Frost:
Det kan sagtens være jeg har misforstået noget, men da jeg testede systemet i starten af december havde jeg rimelig svært ved at bruge det, og kunne ikke finde manualer eller guides. Som systemet er nu tror jeg de fleste ikke-teknisk-mindede vil have rimelig svært ved at bruge systemet, men jeg kan sagtens tage fejl. Jeg tror dog nogle guides og en manual vil hjælpe brugerne meget.

Du ville helt klart kunne komme længere idag, der var en fejl i den template, men hentede ned og det stoppede mange. Men hvis du har tid og overskud, syntes jeg klart du skulle prøve igen.

Ligenu er vi meget fokuserede på at få flere templates, men senere vil der også komme Guides etc.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Men man må ikke tro at SiteBuilders ikke er udbredt, Weebly har 12 millioner brugere, Wix har 25 millioner og Basekit for 40K nye signups per måned. Altsammen på at være nemmere at lave sit site i end f.eks. Wordpress.

Det passer ikke. Det er bestemt langt fra alle der er brugere på de systemer, bare fordi det er nemmere end f.eks. WordPress.

For lige at tage et enkelt eksempel, så er en del af de weebly-sites der findes mine, jeg har en hel del jeg bruger til nicheblogs til SEO. Det er ikke fordi det er nemmere end WordPress, men for at skabe variation. Weebly er ENORMT meget brugt til SEO-formål, og der oprettes dagligt nye sites, kun med det formål.

Så lad dig ikke narre af de mange brugere. Det er ikke bare fordi de skulle være lettere at bruge for folk end WordPress, men fordi der dagligt oprettes masser af blogs kun med SEO for øje, især på et system som weebly.

Lundsby:
Men jeg kunne godt tænke mig at se nogle af de mange sites, du siger der er lavet at man har tilrettet html og css ?

Min pointe er at folk kan lave sites i WordPress UDEN at tilrette html og css, modsat hvad du skrev.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:10

Lundsby:
Du ville helt klart kunne komme længere idag, der var en fejl i den template, men hentede ned og det stoppede mange. Men hvis du har tid og overskud, syntes jeg klart du skulle prøve igen.

Jeg prøvede efter du skrev herinde I havde fundet en masse fejl og rettet dem. Det skal også siges at forrige gang jeg oprettede en bruger på cloudsprout kom der en masse fejl næsten lige gyldigt hvad man gjorde, det skal med rette siges at det gjorde der ikke sidst jeg prøvede.

Så det er ikke fordi der fremkommer fejl, for mig er det bare ikke umiddelbart logisk bygget op, og jeg tror måske det ville hjælpe enormt med en introvideo. Måske bare 15-30 minutter, hvor I lige gennemgår de grundlæggende ting.

Jeg kunne nok godt sætte mig ind i det, men havde ikke tålmodighed, og en videoguide ville have været super, bare så man kunne se de grundlæggende ting.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:24

Hej Lucas

Nu undlader du lidt at svare direkte spørgsmål på flg.:

Lundsby:
Fakta er at rigtigt mange af de templates der bliver købt, aldrig bliver til rigtige sites, fordi ikke kan rette i dem. Det er super synd, da templates typisk koster penge upfront, så betyder det at pengene er spildt. Nu ved jeg ikke hvor lang tid, du har rodet med it, men det må da også være dit indtryk ?

Lucas - Hosting4Real:

Bruger du et framework, eller et template der har indbygget customizer, jamen fint - så kan du rette meget i det som man vil, ud fra de funktioner der er bygget.

Det samme sker med jeres "software", man kan ikke mere, end jeres software kan - så det er softwaren der sætter en limit, helt ligesom hvis du vælger et dårligt tema i wordpress.

Se nu kommer vi igen ind på noget det spændende, der giver mig chancen for at forklarer om hvordan CloudSprout er skruet sammen.

For det nemligt ikke helt sandt, i en Wordpress template bygger man en række elementer i Html, Css etc. med Customizeren så tilpasser og placerer man dem. Det gør selvfølgeligt at hvis der er noget man ikke tænkt på, så kan det ikke lade sig gøre.

I CloudSprout bygger man ikke sine templates i Html og Css men med CloudSprouts egne byggeklodser og indholdsmodel, som er lavet til at almindelige brugere kan forstå den og rette i den. Det giver meget mere fleksiblitet.

Hvis vi lige skal være tekniske, så er hemmeligheden bag CloudSprout, at det i virkeligheden er et programmeringssprog brugerne sidder og arbejder i, det er bare et grafisk sprog, sammen med indholdsmodellen, hvor brugerne i virkeligheden laver en database uden at opdage det.

Den bedste måde at se det på er at kigge på vores referencer: http://www.cloudsprout.dk/Galleri.html der indeholder rimeligt forskellige sites.

Lucas - Hosting4Real:

Og om du installere wordpress med 1-click installer eller ej - du kan sagtens opgradere, både via wordpress selv, men også i 1-click installeren (Det kan jeg ihvertfald ;) )

Ved dog ikke hvad installers du kender til.

Den der med at tabe widgets kommer fra en post, jeg så herinde. Jeg ved ikke hvilket installer hun har brugt, jeg ville blot slå fast at der bestemt er folk der har problemer med at opgraderer deres Wordpress, og at hvis man ikke gør det så bliver man hacket.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:29

Thomas Frost:

Lundsby:
Men man må ikke tro at SiteBuilders ikke er udbredt, Weebly har 12 millioner brugere, Wix har 25 millioner og Basekit for 40K nye signups per måned. Altsammen på at være nemmere at lave sit site i end f.eks. Wordpress.

Det passer ikke. Det er bestemt langt fra alle der er brugere på de systemer, bare fordi det er nemmere end f.eks. WordPress.

Wow, du mener at der er nogle der bruger Weebly kun til SEO, tror du også der er nogle der gør det med Wordpress :-)
Selvfølgeligt er der det, men det ændre ikke på det faktum at rigtigt mange bruger SiteBuilders til at lave deres egne Websites uden at programmerer.
En god måde at overbevise sig om det på, er det faktum at Wix havde 12 millioner brugere selv da de var ren Flash.

Thomas Frost:

Lundsby:
Men jeg kunne godt tænke mig at se nogle af de mange sites, du siger der er lavet at man har tilrettet html og css ?

Min pointe er at folk kan lave sites i WordPress UDEN at tilrette html og css, modsat hvad du skrev.

Og jeg glæder mig stadig til at se nogle eksempler hvor folk har lavet sites uden at rette i hverken css eller html. Så kan vi evt. sammenligne det med hvad folk har lavet i CloudSprout :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:30

Thomas Frost:

Jeg kunne nok godt sætte mig ind i det, men havde ikke tålmodighed, og en videoguide ville have været super, bare så man kunne se de grundlæggende ting.

Der skal nok komme en video, og jeg skal nok for skrevet på Amino, når den er klar.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:

Hej Lucas

Nu undlader du lidt at svare direkte spørgsmål på flg.:

Lundsby:
Fakta er at rigtigt mange af de templates der bliver købt, aldrig bliver til rigtige sites, fordi ikke kan rette i dem. Det er super synd, da templates typisk koster penge upfront, så betyder det at pengene er spildt. Nu ved jeg ikke hvor lang tid, du har rodet med it, men det må da også være dit indtryk ?

Lucas - Hosting4Real:

Bruger du et framework, eller et template der har indbygget customizer, jamen fint - så kan du rette meget i det som man vil, ud fra de funktioner der er bygget.

Det samme sker med jeres "software", man kan ikke mere, end jeres software kan - så det er softwaren der sætter en limit, helt ligesom hvis du vælger et dårligt tema i wordpress.

Se nu kommer vi igen ind på noget det spændende, der giver mig chancen for at forklarer om hvordan CloudSprout er skruet sammen.

For det nemligt ikke helt sandt, i en Wordpress template bygger man en række elementer i Html, Css etc. med Customizeren så tilpasser og placerer man dem. Det gør selvfølgeligt at hvis der er noget man ikke tænkt på, så kan det ikke lade sig gøre.

I CloudSprout bygger man ikke sine templates i Html og Css men med CloudSprouts egne byggeklodser og indholdsmodel, som er lavet til at almindelige brugere kan forstå den og rette i den. Det giver meget mere fleksiblitet.

Hvis vi lige skal være tekniske, så er hemmeligheden bag CloudSprout, at det i virkeligheden er et programmeringssprog brugerne sidder og arbejder i, det er bare et grafisk sprog, sammen med indholdsmodellen, hvor brugerne i virkeligheden laver en database uden at opdage det.

Den bedste måde at se det på er at kigge på vores referencer: http://www.cloudsprout.dk/Galleri.html der indeholder rimeligt forskellige sites.

Et rigtig godt råd til dig, inden du udtaler dig om hvordan ting fungere - er faktisk at se hvordan ting fungere - den kan du tænke lidt over ;) og hvis du læser en tidligere post jeg skrev i denne tråd - så vil du også se, at der ingen grund til at argumentere hvad de forskellige ting kan og ik kan, bevis at dit produkt er bedst, og hvis det er sandt, så skal du nok få kunder, men at sige at 'mit system kan meget mere, og er det bedste' er lidt mærkeligt at sige, fordi - du kan ikke snakke så generelt om et stykke "software". Fordi folk har forskellige behov.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Wow, du mener at der er nogle der bruger Weebly kun til SEO, tror du også der er nogle der gør det med Wordpress :-)

Ja selvfølgelig er der det, jeg har jo ikke skrevet andet. Det var dig der skrev at de omtalte systemer havde så mange brugere fordi det var nemmere end WordPress, pointen er bare at det ikke passer. Der er langt flere grunde til de sites bliver brugt end bare det argument du fremlagde.

Lundsby:
Og jeg glæder mig stadig til at se nogle eksempler hvor folk har lavet sites uden at rette i hverken css eller html. Så kan vi evt. sammenligne det med hvad folk har lavet i CloudSprout :-)

Du går bare ind på themeforest og kigger under WordPress, så kan du se flere tusinde templates man kan installere og bruge uden at ændre i html eller css. Man skal bare fylde indhold på. Så du kan bare gå derind og se dig omkring under WordPress-kategorien.

Husk at mange af de templates jo kommer med et kontrolpanel til ændring af farver, logo osv.

Så hvis du gerne vil se eksempler på sites lavet uden ændringer i html eller css går du bare derind og trykker på live-demo, så kan du se masser af eksempler på hvordan sites ser ud som standard uden diverse rettelser i css og html.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:04

Thomas Frost:

Lundsby:

Ja selvfølgelig er der det, jeg har jo ikke skrevet andet. Det var dig der skrev at de omtalte systemer havde så mange brugere fordi det var nemmere end WordPress, pointen er bare at det ikke passer.

Det er jo det de markedsfører sig på, og hæftigt endda. Hvis det ikke virkede for dem, havde nok markedsført sig anderledes. Jeg har lidt baggrundsviden om firmaerne fra kilder tæt på to af dem, og eftersigende så skovler de penge ind. Så det er nok ikke fordi de er dumme, eller fordi folk ikke vil havde lettere alternativer end Wordpress.

Thomas Frost:

Lundsby:

Du går bare ind på themeforest og kigger under WordPress, så kan du se flere tusinde templates man kan installere og bruge uden at ændre i html eller css. Man skal bare fylde indhold på. Så du kan bare gå derind og se dig omkring under WordPress-kategorien.

Så du kender ikke selv nogle eksempler på sites, hvor folk er kommet igennem uden css og html ? eller vil du helst holde dem hemmelige ?

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)