Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem hjemmesideløsning til begynder

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
t have en @gmail.com email som virksomhed

læser/analyserer google ikke også ens emails så de kan sende dig flere reklamer så de kan tjene flere penge? Ikke om jeg gad....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:23

Hej Lucas

Lucas - Hosting4Real:
Nu behøves vi selvfølgelig ikke gøre software dårligere end det er ;) Selvfølgelig er det marketing og sige at wordpress er dårligt - og Cloutsprout er godt, men nu skal vi også være realistiske, og faktisk fortælle hvad software kan.

Det er faktisk mere en teknisk betragtning end det er marketing. Fordi grunden til at vi lavede CloudSprout i høj grad, er hvordan de forskellige systemer som Wordpress etc. er bygget op.
De er nemligt baseret på kode, og kodere. vi så og ser klart i hul i markedet for systemer hvor almindelige brugere kan styre design, indhold etc..

Så selvom du gerne vil havde det til være marketing, så forstå at det bestemt også er en it faglig betragtning.

Lucas - Hosting4Real:
Wordpress kan sagtens bruges uden FTP, kræver ikke FTP at installere et tema, du kan finde rigtig mange tema'er der kan tilpasses utrolig meget, uden at skulle rode i kode, så du behøves ikke kende til html, css.

Jeg skal ikke kunne sige om der findes en gylden vej hvor man kan komme igennem med et hædreligt resultat. Fakta er at rigtigt mange af de templates der bliver købt, aldrig bliver til rigtige sites, fordi ikke kan rette i dem. Det er super synd, da templates typisk koster penge upfront, så betyder det at pengene er spildt. Nu ved jeg ikke hvor lang tid, du har rodet med it, men det må da også være dit indtryk ?

Men det er da godt at høre at man ikke behøver FTP. Selvom det nok altid har været den mindste hurdle.

Lucas - Hosting4Real:
Og wordpress kan installeres med en 1-click installer

Det syntes jeg også er fedt, problemet er bare at hvis man opgraderer den så forsvinder ens widgets og hvis man ikke gør så bliver man hacket :-( 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Lundsby:
Så hvis man kan sin Html, Css, Ftp etc. så er Wordpress et super godt valg. Hvis ikke er CloudSprout nok et bedre :-)

Det er alligevel vildt at WordPress er blevet det mest udbredte CMS, hvis man skal have kendskab til HTML, CSS, FTP, photoshop etc. for at kunne få et godt resultat.

Måske det er fordi det ikke passer.

Med WordPress kan man bruge en oneclick installer der laver hele opsætningen af CMS´er, så det er klar til brug. Templates m.m. uploades fra kontrolpanelet, ligesom plugins.

Man behøver altså ikke have kendskab til en hel masse teknisk for at kunne opsætte en WordPress. Jeg kender dælme til mange der næsten uden teknisk kunnen har fået opsat en WordPress med fint resultat.

Men det er nok fordi der er så meget hjælp at hente overalt. Hvis der er noget man har problemer med er der fora, videoguides manualer m.m. hvor man kan få alt den hjælp man ønsker.

Lundsby:
Det er bygget til at man intuitivt kan prøve sig frem, og lave sit website som man har lyst til, der fuld historik, instant feedback etc

Men set fra en udviklers synspunkt kan man jo netop ikke lave et site som man vil i cloudsprout. Som jeg har forstået det har man ikke adgang til HTML og CSS, så de valideringsfejl der bliver spyttet ud, kan man ikke få lov at rette (med mindre jeg har misforstået noget).

Jeg synes cloudsprout ser rigtigt lovende ud, men jeg synes måske du overdriver salgstalen noget, og har det med at overdrive kritikken af andre CMS´er, og glemmer lidt de svare punkter der er ved cloudsprout pt, f.eks. at man ikke kan rette valideringsfejl, samt de begrænsninger der ligger i det grafiske.

Det kan sagtens være jeg har misforstået noget, men da jeg testede systemet i starten af december havde jeg rimelig svært ved at bruge det, og kunne ikke finde manualer eller guides. Som systemet er nu tror jeg de fleste ikke-teknisk-mindede vil have rimelig svært ved at bruge systemet, men jeg kan sagtens tage fejl. Jeg tror dog nogle guides og en manual vil hjælpe brugerne meget.

P.S. Hvis du ligesom sidst jeg kom med min holdning til dine salgsargumenter ønsker at diskuttere vores referencer så skriv en PB.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:26

Niels Henriksen:

Med Wordpress så kan man bruge http://headwaythemes.com/ hvor man så får drag'n drop muligheden med. Men det koster ikke gratis :)

Syntes også Headway ser fedt ud! Jeg forstår ikke hvorfor de har separat Design editor, men det er klart fedt. I forhold den diskussion der kører i tråden, om hvad der er billigst, gør prisen nok at Headway ikke kan tages i betragtning.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:29

Lucas - Hosting4Real:
Lidt nedern at have en @gmail.com email som virksomhed + google apps er ik gratis mere :)

Ja, så må vi enten finde en anden at anbefale eller sætte nye kunder ind på vores eksisterende mail løsning. For selvfølgeligt skal man havde adgang til gratis mailserver, når man bruger CloudSprout :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:35

Hej Jesper

Jesper Have:
Nej men så har man også muligheden for at tage det med sig hvis man eks. bliver utilfreds med udbyderen. Der findes en masse "hosted" færdig løsninger som 123hjemmeside.dk hvis man er til det. Problemet er bare hvis servicen lukker så står man til at skulle starte forfra. 

Her har du helt klart ret, den store ulempe ved CloudSprout er at man ikke kan flytte webhotel, uden at skulle bygge sit site i et nyt system.

Det er en klar ulempe, men en naturlig konsekvens af at vi tager ansvar både for server og software. Fordelen man får ved at det er sådan er at vi kan tage ansvaret for at kundens site spiller og alle opdateringer sker automatisk etc.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
I forhold den diskussion der kører i tråden, om hvad der er billigst, gør prisen nok at Headway ikke kan tages i betragtning.

Trådstarter har lagt ud med at spørge hvad der er nemt at arbejde med, så headway bør bestemt tages i betragtning. Det er bl.a. dig der bliver ved med at tale om hvad der er billigst, men det er ikke det trådstarter lagde ud med at spørge om.

Til en der gerne vil i gang med at sidde og drag´n droppe en hjemmeside, vil jeg bestemt også sige at WordPress + headway er en god løsning.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:38

Lundsby:

Så selvom du gerne vil havde det til være marketing, så forstå at det bestemt også er en it faglig betragtning.

Jeg skal ikke kunne sige om der findes en gylden vej hvor man kan komme igennem med et hædreligt resultat. Fakta er at rigtigt mange af de templates der bliver købt, aldrig bliver til rigtige sites, fordi ikke kan rette i dem. Det er super synd, da templates typisk koster penge upfront, så betyder det at pengene er spildt. Nu ved jeg ikke hvor lang tid, du har rodet med it, men det må da også være dit indtryk ?

Men det er da godt at høre at man ikke behøver FTP. Selvom det nok altid har været den mindste hurdle.

Lucas - Hosting4Real:
Og wordpress kan installeres med en 1-click installer

Det syntes jeg også er fedt, problemet er bare at hvis man opgraderer den så forsvinder ens widgets og hvis man ikke gør så bliver man hacket :-( 

Lad mig se - hvis du køber templates, er det fordi du ikke vil betale for et unikt design, køber du et template, så vælger du et template ud fra hvad du syntes ser godt ud.

Bruger du et framework, eller et template der har indbygget customizer, jamen fint - så kan du rette meget i det som man vil, ud fra de funktioner der er bygget.

Det samme sker med jeres "software", man kan ikke mere, end jeres software kan - så det er softwaren der sætter en limit, helt ligesom hvis du vælger et dårligt tema i wordpress.

Vælger du derimod et godt et, jamen så kan du højest sansynligt også mere.

Nu kender jeg rigtig mange temaer som er gratis, og har indbygget customizer, men om så man skal ligge lidt penge, syntes jeg egentligt er fair, det er jo arbejde der er brugt på at udvikle det.

Og om du installere wordpress med 1-click installer eller ej - du kan sagtens opgradere, både via wordpress selv, men også i 1-click installeren (Det kan jeg ihvertfald ;) )

Ved dog ikke hvad installers du kender til.

Men vil man have et hæderligt resultat, så må man tage nogle valg i livet, vælger du forkert, jamen så har man failed - og så prøver man bare igen. Lidt ligesom, det kan godt være at jeres service er totalt awesome (Jeg ved det ik da jeg ik har prøvet den) - Den passer måske meget godt til nogle folk, men ik så godt til andre folk. Folk er forskellige.

Så hvis man ved hvad man vil have, så er jeg sikker på man nok skal finde en løsning der passer, hvis du vil have et unikt design, jamen så er man nok også villig til at betale for det. - Så man kan ikke sige at noget er bedre end noget andet, fordi folk har forskellige behov.

Igen, jeres service kan være god for nogle, men ik for andre. Lidt ligesom det hosting vi sælger, kan være god for nogle, men ik for andre - lidt ligesom nogle køber økologisk, andre gør ik :)

Så ingen grund til at argumentere hvorfor ting er bedst, eller dårligst - hvis kunden har et behov, der passer til ens produkt, så er det jo godt. Men lover man guld og grønne skove, og når det så kommer til stykket, at man ikke har alle de muligheder som kunden troede - bliver de skuffet.

Så hvis man siger hvad sit produkt KAN, og ik hvad andres produkt ik kan - det kan godt være det giver færre kunder i starten, men når man får kunder, som virkelig elsker ens produkt, så skal der også nok komme flere af dem :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:46

Thomas Frost:

Lundsby:
Så hvis man kan sin Html, Css, Ftp etc. så er Wordpress et super godt valg. Hvis ikke er CloudSprout nok et bedre :-)

Det er alligevel vildt at WordPress er blevet det mest udbredte CMS, hvis man skal have kendskab til HTML, CSS, FTP, photoshop etc. for at kunne få et godt resultat.

Måske det er fordi det ikke passer.

Jeg tror helt klart at det der har givet Wordpress, så stor en udbredelse er at Blog baggrunden. Der er meget færre der retter i Blog layouts end site layouts.

Men man må ikke tro at SiteBuilders ikke er udbredt, Weebly har 12 millioner brugere, Wix har 25 millioner og Basekit for 40K nye signups per måned. Altsammen på at være nemmere at lave sit site i end f.eks. Wordpress.

Men jeg kunne godt tænke mig at se nogle af de mange sites, du siger der er lavet at man har tilrettet html og css ?

Thomas Frost:
Men set fra en udviklers synspunkt kan man jo netop ikke lave et site som man vil i cloudsprout.

Men man skal heller ikke se CloudSprout fra en udviklers synspunkt, for CloudSprout er ikke lavet til udviklere. CloudSprout er netop lavet til folk der ikke er udviklere og ikke har nogle ønsker at lærer Html, Css etc. men gerne vil lave fede websites og shops.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:52

Thomas Frost:
Trådstarter har lagt ud med at spørge hvad der er nemt at arbejde med, så headway bør bestemt tages i betragtning. Det er bl.a. dig der bliver ved med at tale om hvad der er billigst, men det er ikke det trådstarter lagde ud med at spørge om.

Grunden til jeg deltog i tråden oprindeligt, var fordi det blev påstået at Wordpress + Meebox var billigst. Det var det jeg diskutterede ud fra.

Jeg er enig med dig i at hvis man snakker nem opbygning og neglicerer pris, så syntes jeg bestemt også at WordPress + headway er en god løsning.

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)