Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Minimumsløn?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg hat haft en fotografassistent med på en udlandsrejse (produktionstur). Vedkommende fik rejsen til Sydafrika, et sted at bo, diæter (kr. 6850) plus kr. 6000 i løn. Nu påpeger/påstår en veninde, at jeg ikke må give så 'lidt' i løn (de kr. 6.000,-).

Ved nogen om der er en minimumsløn for sådan en enkeltstående/periodeafgrænset ansættelse på 15 dage? Jrg tænker, at det må vi vel selv styre. Den ansatte er helt tilfreds. Faktisk rigtig glad for ordningen.

Vh. Daniel

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:12

Nej, der findes ingen minimumløn, men pas på, at fagforeningerne ikke kommer og blokerer din hoveddør! Big Smile

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 10:53

Samlet må diæter og løn da dække fagforeningens krav til en kontrakt ansættelse på 15 dage. Og så fik den ansatte også rejsen med i ansættelsen. Jeg arbejder ikke indenfor dette område, men det lyder da som en udemærket løsning for den ansatte, som jo også var glad og tilfreds. Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 10:56

Det svarer til ca. 160 kroner i timen efter mine beregninger. Og så kommer rejsen oveni.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:13

Jens Andersen:

Det svarer til ca. 160 kroner i timen efter mine beregninger. Og så kommer rejsen oveni.

Er det 6.000 kr. på 15 dage du tager udgangspunkt i?

6000 kr / 15 = 400 kr. pr. dag.

Ved 8 timers arbejde dagligt er det 50 kr. i timen, hvorefter der så er 16 timer i døgnet á 0 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50

Martin E. Jensen:
hvorefter der så er 16 timer i døgnet á 0 kr.
Jeg forstår godt din beregning Martin, men man betaler jo aldrig for disse 16 timer der ikke arbejdes, så JA det er ca 50 kr i timen og ingen skam over de 16 timer manden forhåbentligt har nyt rejsen i Sydamerika. Måske arbejdede de rent faktisk kun 2 timer om dagen, og så har han fået 200 kr i timen - alt det andet er bare regnearbejde - 6.000 i 15 dage kunne lige så godt ses som 12.000 om måneden, jeg har aldrig fået ekstra fordi der indgik week-ender.

JA det er fuldt lovligt at gi 6000 kr i løn til en mand der rejser med 15 dage til en spændende rejse, man må også godt betale ham 0 kr for at tage med og også godt kræve han selv betaler rejsen, bare han gør det uden en pistol for tindingen.

Trådstarter behøver ikke gå og være flov. Det bliver da godt, når forretningen en dag kan betale en normal løn, men der er intet galt i den procedure der, helt efter aftale med den medrejsende, er anvendt.

Husk at du skal opgive tingene til skat trådstarter, så der bliver jo skat af de 6.000 for den medrejsende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:12

man betaler jo aldrig for disse 16 timer der ikke arbejdes

Det er jeg ikke helt enig i.

Kompensation kan sagtens gives for de dage, hvor man må undvære familiens selskab om aftenen. Udgangspunktet for dette er jo en simpel forhandling.

Betaling er vel også rimeligt nok. Var der en arbejdsgiver, som skulle sende mig til udlandet i en periode, så fik han da helt sikkert lov til at betale for den tabte fritid også! Surprise

Cookie:

Måske arbejdede de rent faktisk kun 2 timer om dagen, og så har han fået 200 kr i timen 

Men så er det jo lige før, at rejsen har mere karakter af en privat rejse, og i så fald er der ikke fuldt fradrag for udgifterne til rejsen... Stick out tongue

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 23:33

I bund og grund handler det vel om at den ansatte har fået en mulighed for at tage med som han så kunne sige ja eller nej til. Så du kunne i realiteten give ham 50 øre for at tage med, det er der Intet ulovligt i. Vi har ikke en lovbestemt mindsteløn. Selvom folk nogengange udnytter det til at underbetale ansatte så handler det vel i dit tilfælde om at den ansatte gerne vil med og det ville være umuligt hvis han skulle have fuld løn? Og her ville det jo være en skam hvis det så ikke kunne lade sig gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29

Martin E. Jensen:

Kompensation kan sagtens gives for de dage, hvor man må undvære familiens selskab om aftenen. Udgangspunktet for dette er jo en simpel forhandling.

Betaling er vel også rimeligt nok. Var der en arbejdsgiver, som skulle sende mig til udlandet i en periode, så fik han da helt sikkert lov til at betale for den tabte fritid også! Surprise

mit gæt er, at du ikke har været ansat i en stilling hvor du blev sendt ud på en del rejser for nu at være ærlig. Det ligger i lønnen, og prøver man at forhandle ekstra for ikke at se familien fra onsdag til næste onsdag og vil ha betaling for at gå rundt i byen om lørdagen (ud over selvklart ophold og mad) - gør man sig bort. Vi taler om en rejser på 5-17 dage. Det gælder i høj grad også hvis man får en engangschance for at rejse med ud og gøre en forskel - men ja alt kan forhandles - om det så er klogt er en anden sag.

Welcome in the real world hvor der rejses Martin - den er ret spændende. Jeg har siddet i et flysæde lidt over 2 år samlet fra jeg var 18 til 60. Jeg burde anmelde arbejdsgiverne til amnestyBig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:36

En gang i mellem ville det klæde folk fra "den virkelige verden" at holde sig til facts, og ikke gætterier. Det er netop sådanne typer, der er én af årsagerne til at jeg ikke længere sidder i et højt betalt lønmodtagerjob.

Jeg har været sendt til Sydeuropa og Skandinavien og på et tidspunkt lå det i kortene, at jeg skulle til Kina. For kun få måneder siden blev jeg kontaktet af en headhunter for en tidligere arbejdsgiver, som spurgte, om jeg ikke ville tage en projektstilling i Norge på 1-2 års varighed.

Jeg takkede selvfølgelig nej!

Jeg driver i dag en seriøs virksomhed i Danmark, og der er derfor ingen mulighed for at jeg igen accepterer en udsendelse som ansat for en anden arbejdsgiver.

Heller ikke selvom der tilbydes en millionlønning, der matcher eller overstiger min tidligere aflønning.

Så jeg kender godt til "den virkelige verden", og jeg udtaler mig sjældent om noget, hvor jeg bliver nødt til at gætte mig frem... ;-)

I øvrigt er vi i bund og grund enige i denne tråd. Du nævner, at det jo allerede ligger i aflønningen af stillingen, når man sendes ud, og det er jeg helt enig med dig i. Man forhandler selvfølgelig ikke om ekstra løn pr rejse man foretager.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)