Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

garanti/reklamationsret 2år ??

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Sagen er den, at købt en varer den: 28.11.2010  (Iphone )
Varen bliver defekt og vi går ind i butikken den:28.11.2012 med kvittering og de siger de sender den til dem. 
Iphone bliver sendt til reparation men de medeler tilbage at garanti/reklamationsret på 2år er udløbet og de ikke vil lave varen u/b.
Jeg går ind i butikken og
* De siger: at garanti/reklamationsret gælder fra køb.28.11.2010 +2år til og med 27.11.2012
* Jeg siger: fra 28.11.2010 til og med 28.11.2012
Hvad siger i og kan man læse mere om det et sted ?

***** ALTSÅ de mener at jeg kom 1dag for sent (den28.11.2012) og at jeg skulle have været der den 27.11.2012

+++++
De sagde også at jeg skal betale

*3000kr for en ny tlf hvis jeg vi have en iphone
*400kr for at få min tlf tilbage
*0kr for at de smider den ud.

Jeg grinede og gik ud af butikken

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 17:51
Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 17:51

Har ikke helt styr på det, men de må IKKE tage 400 for at du skal have din telefon tilbage. Når de ikke har lavet noget, så skal du bare have din defekte telefon tilbage :)

Tilmeldt 29. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:52
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Skrevet kl. 17:53

Det problemet er de ikke vil dække varen pga den er over 2år siger de.
DE siger at jeg skulle have været der den 27.11.2012

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu har loven aldrig sagt, at de SKAL lave den, blot fordi du kommer indenfor reklamationstiden...

De første 6 mdr af reklamationstiden skal sælger/producent kunne påvise, at fejlen skyldes fejlbrug af produktet, hvis de ik vil udbedre eller bytte produktet, mens det er forbrugeren, som skal kunne påvise fejlen i de sidste 18 måneder...

Så du kan sagtens klage over, at din iphone er defekt, men det er ingen sikkerhed for, at fejlen i sidste ende bliver udbedret... 

Hvad angår datoerne, så er det totalt dårlig kundeservice, at man hænger sig i en dag... 

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 18:25

Mads Herlev:
Har ikke helt styr på det, men de må IKKE tage 400 for at du skal have din telefon tilbage. Når de ikke har lavet noget, så skal du bare have din defekte telefon tilbage :)

Så firmaet skal arbejde gratis med at sende telefonen frem og tilbage evt. have en tekniker til at konstatere hvad fejlen er ?? Jeg arbejder ikke gratis ! vil du ? Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Skrevet kl. 18:48

Sagen er den af den fejl der er på at den omhandler reklamationsret.
Og det accepter de.
Men sagen er den at de siger at der er gået 1dag for meget og tlf skulle have været der den 27.11.2012

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:24

De tager fejl. Du kommer på dagen og ikke en dag for sent. Hvis de vil have at du skal betale for at få den udleveret igen kan du gøre det under protest, men dette skal gøres skriftligt hvis du vil gøre dig forhåbninger om at få de penge igen senere hen. Du skal få en underskrift af en fra butikken, noteret på din protekst. Dette er for at du senere hen kan bruge det rent juridisk, hvis du mener at fejlen bør udbedres på reklamationsretten.

Men ja du har givet vis købt den under de almindelige regler om 2 års reklamationsret hvor de har bevisbyrden de første 6 måneder og du har den de efterfølgende 18 måneder. Men på nuværende tidspunkt skal du bevise at fejlen har været til stede fra købsdagen og held og lykke med det.

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:28

Hari:
Men sagen er den at de siger at der er gået 1dag for meget og tlf skulle have været der den 27.11.2012

Ja og det passer ikke.... De er helt galt på den!

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)