Sagen er den, at købt en varer den: 28.11.2010 (Iphone ) Varen bliver defekt og vi går ind i butikken den:28.11.2012 med kvittering og de siger de sender den til dem. Iphone bliver sendt til reparation men de medeler tilbage at garanti/reklamationsret på 2år er udløbet og de ikke vil lave varen u/b. Jeg går ind i butikken og * De siger: at garanti/reklamationsret gælder fra køb.28.11.2010 +2år til og med 27.11.2012 * Jeg siger: fra 28.11.2010 til og med 28.11.2012 Hvad siger i og kan man læse mere om det et sted ?
***** ALTSÅ de mener at jeg kom 1dag for sent (den28.11.2012) og at jeg skulle have været der den 27.11.2012
+++++ De sagde også at jeg skal betale
*3000kr for en ny tlf hvis jeg vi have en iphone *400kr for at få min tlf tilbage *0kr for at de smider den ud.
Har ikke helt styr på det, men de må IKKE tage 400 for at du skal have din telefon tilbage. Når de ikke har lavet noget, så skal du bare have din defekte telefon tilbage :)
Nu har loven aldrig sagt, at de SKAL lave den, blot fordi du kommer indenfor reklamationstiden...
De første 6 mdr af reklamationstiden skal sælger/producent kunne påvise, at fejlen skyldes fejlbrug af produktet, hvis de ik vil udbedre eller bytte produktet, mens det er forbrugeren, som skal kunne påvise fejlen i de sidste 18 måneder...
Så du kan sagtens klage over, at din iphone er defekt, men det er ingen sikkerhed for, at fejlen i sidste ende bliver udbedret...
Hvad angår datoerne, så er det totalt dårlig kundeservice, at man hænger sig i en dag...
Har ikke helt styr på det, men de må IKKE tage 400 for at du skal have din telefon tilbage. Når de ikke har lavet noget, så skal du bare have din defekte telefon tilbage :)
Så firmaet skal arbejde gratis med at sende telefonen frem og tilbage evt. have en tekniker til at konstatere hvad fejlen er ?? Jeg arbejder ikke gratis ! vil du ?
Sagen er den af den fejl der er på at den omhandler reklamationsret. Og det accepter de. Men sagen er den at de siger at der er gået 1dag for meget og tlf skulle have været der den 27.11.2012
De tager fejl. Du kommer på dagen og ikke en dag for sent. Hvis de vil have at du skal betale for at få den udleveret igen kan du gøre det under protest, men dette skal gøres skriftligt hvis du vil gøre dig forhåbninger om at få de penge igen senere hen. Du skal få en underskrift af en fra butikken, noteret på din protekst. Dette er for at du senere hen kan bruge det rent juridisk, hvis du mener at fejlen bør udbedres på reklamationsretten.
Men ja du har givet vis købt den under de almindelige regler om 2 års reklamationsret hvor de har bevisbyrden de første 6 måneder og du har den de efterfølgende 18 måneder. Men på nuværende tidspunkt skal du bevise at fejlen har været til stede fra købsdagen og held og lykke med det.