Sagen er den af den fejl der er på at den omhandler reklamationsret.
Og det accepter de.
Men sagen er den at de siger at der er gået 1dag for meget og tlf skulle have været der den 27.11.2012
Det lyder underligt at de først kigger på telefonen, og derefter kontrollerer om den skulle være dækket af garanti / reklamation. Det lyder ikke som den fremgangsmåde jeg oplever.
Er du sikker på at de ikke bare har anerkendt at de skal behandle din telefon som en reklamationssag, da du er ude over den 12 måneders garantiperiode de yder?
Under alle omstændigheder er det en spændende "dato-debat", som jeg faktisk ikke selv kender svaret på. For hvad er to år? Er det 365 dage x 2? Så har der været skudår i år, og så er de ude over den :o) Når man regner en måned er det typisk fra den 1. til den 30. eller 31. og ikke den 1. til den 1.
Jeg hælder dog også mest til din fortolkning af de to år.
Men selvom det skulle vise sig at være rigtigt, er der stadig et stykke vej til at få repareret telefonen på reklamationsretten. En reklamationsret er i bund og grund bare en ret til at klage over en fejl der har været tilstede på købstidspunktet. I reklamationsperioden er det dig der skal sandsynliggøre at dette er tilfældet. Dette skal gøres indenfor "rimelig tid" efter man opdager fejlen, og den kan i mine øjne blive op ad bakke når man kommer på sidste dag.
http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigtige-regler#taenk_regel2
Men held og lykke med din sag. Jeg ved de kan være tunge at danse med :o)