Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

garanti/reklamationsret 2år ??

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus-R:

Mads Herlev:
Har ikke helt styr på det, men de må IKKE tage 400 for at du skal have din telefon tilbage. Når de ikke har lavet noget, så skal du bare have din defekte telefon tilbage :)

Så firmaet skal arbejde gratis med at sende telefonen frem og tilbage evt. have en tekniker til at konstatere hvad fejlen er ?? Jeg arbejder ikke gratis ! vil du ? Smile

Hvis ikke de har oplyst at undersøgelsen koster 400, så ja.
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:35

Hari:

Sagen er den af den fejl der er på at den omhandler reklamationsret.
Og det accepter de.
Men sagen er den at de siger at der er gået 1dag for meget og tlf skulle have været der den 27.11.2012

Jeg synes det er meget ringe kundeservice. Men det kan man jo forvente af Appel.
Men de har vel ret. - 2 år inkludere vel ikke 3 x den 28/11? - Dagen hvor du køber, når det første år er gået og når det andet år er gået?! - Derfor må reklamationsretten vel udløbe med udgangen af den 27/11.
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hari:
Sagen er den af den fejl der er på at den omhandler reklamationsret.
Og det accepter de.
Men sagen er den at de siger at der er gået 1dag for meget og tlf skulle have været der den 27.11.2012

Det lyder underligt at de først kigger på telefonen, og derefter kontrollerer om den skulle være dækket af garanti / reklamation. Det lyder ikke som den fremgangsmåde jeg oplever.

Er du sikker på at de ikke bare har anerkendt at de skal behandle din telefon som en reklamationssag, da du er ude over den 12 måneders garantiperiode de yder?

Under alle omstændigheder er det en spændende "dato-debat", som jeg faktisk ikke selv kender svaret på. For hvad er to år? Er det 365 dage x 2? Så har der været skudår i år, og så er de ude over den :o) Når man regner en måned er det typisk fra den 1. til den 30. eller 31. og ikke den 1. til den 1.

Jeg hælder dog også mest til din fortolkning af de to år.

Men selvom det skulle vise sig at være rigtigt, er der stadig et stykke vej til at få repareret telefonen på reklamationsretten. En reklamationsret er i bund og grund bare en ret til at klage over en fejl der har været tilstede på købstidspunktet. I reklamationsperioden er det dig der skal sandsynliggøre at dette er tilfældet. Dette skal gøres indenfor "rimelig tid" efter man opdager fejlen, og den kan i mine øjne blive op ad bakke når man kommer på sidste dag.

http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigtige-regler#taenk_regel2

Men held og lykke med din sag. Jeg ved de kan være tunge at danse med :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:54

Sagen i det hele taget.

Køber tlf til min kæreste den 28.11.2010 kl.11.00
Den begynder at drille den 26.11.2012 nogen gange kan andre ikke høre hvad hun siger.
opdatering bliver prøvet genstart ALT men bliver ved med at drille nogen gange.
28.11.2012 kl.10.00 går hun ind i butikken for at melde fejlen. Og de siger at det var godt hun kom nu for i morgen var det for sent. Og at det er noget reklamationsret vil gå ind og dække.
2.12.2012 går jeg ind for at høre hvordan det går.
Jooo ser du de siger den er uden for garanti og det blev den 27.11.2012
Hvis du vil have din tlf skal du give 400kr
Ellers kan du få en ny til 3000kr og så er det også mulighed for de smider den ud for 0kr.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:55

Og takker til jer alle ;) tror også det bliver en hård kamp nu.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja firkantet set så er der først gået 2år præcis kl 11.00 d. 28.11.2012.

Præcis som der først ville være gået et døgn kl 11.00 d 29.11.2011 og ikke kl 00.00 d. 29.11.2010

Jeg ville tage en snak med butikken om at få udleveret telefonon uden omkostninger, mod de så slipper for et retsligt efterspil, gør det gerne på et tidspunkt med mange mennesker i butikken, og gerne højlydt så alle kan høre det. Det plejer at virke :( desværre

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael R. Gertz:

Jeg ville tage en snak med butikken om at få udleveret telefonon uden omkostninger, mod de så slipper for et retsligt efterspil, gør det gerne på et tidspunkt med mange mennesker i butikken, og gerne højlydt så alle kan høre det. Det plejer at virke :( desværre

Så det er sådan, at du opfordre dine kunder til at klage. Enten råbe op i butikken, eller skrive klagerne over hele nettet? Ja mafiametoder er gode, så længe de bare ik går ud over en selv. Men at en erhvervsdrivende ligefrem opfordre til det, når han kun har sagen fra en side, det er meget skræmmende!

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:45

Nu kan vi jo kun rådgive ud fra hvad der er slrevet her, og som trådstarter skriver, så har butikken selv sagt det var godt de kom d. 28 da det var sidste dag, og et par dage senere var d. 28 åbenbart for sent, og nu vil de have penge for at have kigget på den. De burde udlevere den til kunden uden efterregning da det er en fejl fra deres side.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:47

Michael R. Gertz:

Nu kan vi jo kun rådgive ud fra hvad der er slrevet her, og som trådstarter skriver, så har butikken selv sagt det var godt de kom d. 28 da det var sidste dag, og et par dage senere var d. 28 åbenbart for sent, og nu vil de have penge for at have kigget på den. De burde udlevere den til kunden uden efterregning da det er en fejl fra deres side.

Hvad så, hvis det viser sig at butikken har ret i deres sag, fordi der er noget, som trådstarter ik har fået fortalt? Så har du stadigvæk opfordret til mafiametoder, selvom butikken har overholdt loven!

At du rådgiver ud fra en indgangsvinkel, det siger vel mere om dit råd, end trådstarters problem. Husk der er altid to sider af samme sag, og indtil nu, så har ingen med 100% sikkerhed kunne sige, om butikken har handlet rigtig eller forkert. Der er kun kommet holdninger frem i tråden!

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:18

Hvis vi skulle have alle indgangsvinkler på alle emner her på Amino, så ville vi ikke kunne rådgive om en skid, og Amino ville dø hurtigt.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)