Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

garanti/reklamationsret 2år ??

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:

Hvis vi skulle have alle indgangsvinkler på alle emner her på Amino, så ville vi ikke kunne rådgive om en skid, og Amino ville dø hurtigt.

Derfra, og så til at sige at man skal gå ned i en butik og true med advokat og tale højt, synes jeg nu der er langt.

Man kunne jo f.eks. råde ham til at gå den rigtige vej, gennem forbrugerrådet! - Hvor han så måske vil blive henvist til teleankenævnet?!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:29
Hvorfor nægtede de ikke at tage mod din telefon, de kunde ju se at der var gået 2 år.
Og dermed ingen garanti.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:31

Michael_N:
Hvorfor nægtede de ikke at tage mod din telefon, de kunde ju se at der var gået 2 år.
Og dermed ingen garanti.

Måske personen der tog imod har været i tvivl, lige som vi jo er her? - Og derfor har sendt sagen videre! - Det er vel meget fornuftigt?

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 09:33
Carsten Kvist:
Jeg synes det er meget ringe kundeservice. Men det kan man jo forvente af Appel.

Man må ikke tale dåligt om andre virksomheder her på amino.
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skal vi ikke blive enige om, (så fremt hvad Hari har skrevet er sandt) at butikken har behandlet ham urimeligt?

Ved først at sige at han kommer fint inden for tiden, og tager imod hans telefon og ikke oplyse om dette gebyr på 400kr? for der efter et par dage senere, forklare ham at han har indleveret den 1 dag forsent og nu skal betale 400kr for at få den retur???

Ud over det så er det også først gået 2år d. 28/11-2012 kl 11:00 da han købte den d. 28/11-2010 kl 11:00. Så butikken har helt sikkert gjort noget forkert.

Så ja jeg råder ham til at tage i butikken forklare dem højlydt at de har lavet en fejl, og bede om at få sin telefon udleveret. Og det ville jeg til en hver tid gøre. Forudsat at det som Hari har skrevet er sandt, er det ikke og de har retten på deres side, mener jeg selvfølgelig ikke han skal råbe op og brokke sig min acceptere tingene som de er.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 09:34
Men kunden ska ikke straffes for butikens manglende kompetancer.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael R. Gertz:
Ud over det så er det også først gået 2år d. 28/11-2012 kl 11:00 da han købte den d. 28/11-2010 kl 11:00. Så butikken har helt sikkert gjort noget forkert.

Hvordan konkludere du det? - Ved du at man regner på timer når man regner reklamationsperioden ud?

Michael R. Gertz:
Så ja jeg råder ham til at tage i butikken forklare dem højlydt at de har lavet en fejl, og bede om at få sin telefon udleveret. Og det ville jeg til en hver tid gøre.

Er glad for du ikke er kunde i min butik!

Michael R. Gertz:
Skal vi ikke blive enige om, (så fremt hvad Hari har skrevet er sandt) at butikken har behandlet ham urimeligt?

Nej, hvis de har et gebyr han ikke er oplyst om, har de handlet i strid med loven, derfor ville forbrugerrådet være rette vej, i stedet for ar råbe i butikken!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:40

Michael_N:
Men kunden ska ikke straffes for butikens manglende kompetancer.

Det bliver han da heller ikke. - Han skal bare gå ad de rigtige kanaler. Det er hele princippet i et retssamfund!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:41

Michael_N:
Man må ikke tale dåligt om andre virksomheder her på amino.

Det er en lidt stram tolkning af reglerne :-)

Vi vil ikke have personangreb eller anklager/injurier mod virksomheder (eller personer), men det er nu tilladt synes en virksomhed har en god eller dårlig kundeservice - det er der ikke noget ulovligt i.

Det er den balancegang vi forsøger at navigere efter blandt moderatorerne på Amino, og i dette tilfælde mener jeg ikke at der er noget galt i tonen i debatten.

De bedste hilsner
/Brian - der nu holder øje med tråden ;-) 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 09:43
problemet er at forbrugerrådet har en beløpsgrænse på 800 kr

og her drejer det sig om 400 kr.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)