Derfra, og så til at sige at man skal gå ned i en butik og true med advokat og tale højt, synes jeg nu der er langt. Man kunne jo f.eks. råde ham til at gå den rigtige vej, gennem forbrugerrådet! - Hvor han så måske vil blive henvist til teleankenævnet?! |
garanti/reklamationsret 2år ??
Og dermed ingen garanti. |
Måske personen der tog imod har været i tvivl, lige som vi jo er her? - Og derfor har sendt sagen videre! - Det er vel meget fornuftigt? |
Man må ikke tale dåligt om andre virksomheder her på amino. |
Skal vi ikke blive enige om, (så fremt hvad Hari har skrevet er sandt) at butikken har behandlet ham urimeligt? Ved først at sige at han kommer fint inden for tiden, og tager imod hans telefon og ikke oplyse om dette gebyr på 400kr? for der efter et par dage senere, forklare ham at han har indleveret den 1 dag forsent og nu skal betale 400kr for at få den retur??? Ud over det så er det også først gået 2år d. 28/11-2012 kl 11:00 da han købte den d. 28/11-2010 kl 11:00. Så butikken har helt sikkert gjort noget forkert. Så ja jeg råder ham til at tage i butikken forklare dem højlydt at de har lavet en fejl, og bede om at få sin telefon udleveret. Og det ville jeg til en hver tid gøre. Forudsat at det som Hari har skrevet er sandt, er det ikke og de har retten på deres side, mener jeg selvfølgelig ikke han skal råbe op og brokke sig min acceptere tingene som de er. |
|
Hvordan konkludere du det? - Ved du at man regner på timer når man regner reklamationsperioden ud?
Er glad for du ikke er kunde i min butik!
Nej, hvis de har et gebyr han ikke er oplyst om, har de handlet i strid med loven, derfor ville forbrugerrådet være rette vej, i stedet for ar råbe i butikken! |
Det bliver han da heller ikke. - Han skal bare gå ad de rigtige kanaler. Det er hele princippet i et retssamfund! |
Det er en lidt stram tolkning af reglerne :-) Vi vil ikke have personangreb eller anklager/injurier mod virksomheder (eller personer), men det er nu tilladt synes en virksomhed har en god eller dårlig kundeservice - det er der ikke noget ulovligt i. Det er den balancegang vi forsøger at navigere efter blandt moderatorerne på Amino, og i dette tilfælde mener jeg ikke at der er noget galt i tonen i debatten. De bedste hilsner |