Men nu bygger man heldigvis ik love og domme på meninger, men på fakta... |
Kunne I ikke lade vær med at ødelægge denne tråd, med at diskuttere dette her (måske gå udenfor)?
Men nu bygger man heldigvis ik love og domme på meninger, men på fakta... |
Jeg er rigtig glad for, at du ser sådan på det. For så er vi jo også enige i, at det eneste vi behøver at forholde os til er, hvad dommen fra '08 siger. - For den beskriver jo klart hvordan 'lov om særlige betalingsmidler' skal fortolkes når det drejer sig om Paypal. Jeg medgiver at det er godt tre år siden at jeg har læst dommen. Men jer er ret overbevist om, at der ikke stod noget i den om 'måden man betaler med Paypal på'. Så derfor vil jeg gerne vide, konkret, hvor du har det fra. - Det må jo være dommen, da vi jo er enige om, at det er den eneste beskrivelse af, hvordan loven virker i forhold til Paypal. |
|
Yes det var den ene variation, men hvor mange benytter den idag? Hvad hvis man bare betaler direkte med kortet, så er man ik længere underlagt den dom... Der er sket meget med Paypal siden dengang... |
Hvad ødelægger vi? Det er vel relevant at få frem i lyset, hvad der er det mest sikre, samt hvor der evt er huller? Det er vel mere ødelæggende for debatten, at du smider en påstand om, at forbrugeren er bedre sikret via 3-D Secure, men efterfølgende ignorere mit spørgsmål? |
Det er ligemeget. - Svar mig nu på, hvor man er bedre sikret. - Der er det den oprindelige post går på. Og her har min påstand hele tiden været, at vi må henholde os til loven. Jeg kan udemærket se, at det passer dig dårligt. Men faktum er nu engang, at du ikke kan betale direkte med kortet via Paypal. Du vil ALTID gå via deres 'virtuelle penge' system. - De virtuelle penge ryger ind på forretningens konto hos paypal. Du bliver nødt til at vise mig den lov du mener gør noget anderledes end dommen fra '08. - Ellers er vi vist tilbage i at man 'ikke bygger love og domme på din mening, men på fakta' |
Okay så hvis tingene er som du påstår, tror du så, at bankerne/Visa og Mastercard ville behandle en chargeback og endda lade den gå ud til kundens fordel? Hvis de kunne spare de penge? |
Ja. De er nemlig ligeglade. Du skal skrive under på en tro og love erklæring. - Og så er det dig der hænger på gebyret til kortudstederen hvis Paypal fastholder sit krav på pengene., Desuden er det jo tydeligvis ikke nemt at forstå, så jeg tror ærligt at en del 'kasse assistenter' bliver snydt. Hvis du læser dommen (prøv det nu) ville du se, at der står at de ikke er FORPLIGTET til at tilbageføre pengene. Og så lige en gang til. Vis nu den lov du henviser til, hvor det virker anderledes hvis man bruger Paypal på en bestemt måde. Det vi snakker om er jo, hvad der er mest sikkert Visa eller Paypal. - Og min påstand er her, at Visa er mest sikker, da du her har lovhjemmel til at få dine penge tilbage, det har man ikke hvis man bruger Paypal. |