Nej. Skrill kan. (Viste jeg ikke de kunne) - Men dine kunder er sikret lige så lidt som hvis du bruger Paypal.
Hvorfor er der så mange der tror at Skrill og Paypal er underlagt dansk lovgivning? - HVIS man får en 'sag' med nogle af dem, så skal denne føres hos en amerikansk domstol. Og kunderne kan IKKE med loven i hånd, få deres penge tilbage.
Søg lidt på retspraksis på området. - Der er for fire år siden afgjort en sag i danmark. Kunderne er IKKE sikret.
Jeg ville da også hellere have en aftale med Nets. Men som nystartet virksomhed med begrænset omsætning, så er den simpelthen for dyr. Og så kan alverdens argumenter ikke bestemme hvor jeg lægger mine penge.
Mht. PayPal vs. Skrill så har jeg haft flere kunder der enten er blevet skræmt væk eller er blevet forvirret af PayPal betalingsmodulet, fordi det første den viser er at man skal logge ind eller oprette en Paypal konto. Man skal kigge længere nede efter på siden for at finde der hvor man skal trykke for at betale med kreditkort. Det skal man ikke ved Skrill.
Jeg ville da også hellere have en aftale med Nets. Men som nystartet virksomhed med begrænset omsætning, så er den simpelthen for dyr. Og så kan alverdens argumenter ikke bestemme hvor jeg lægger mine penge.
Jeg synes nu ikke det er dyrt. - Men du har det sikkert som mig, du kan ikke bruge pengene to gange, og har ikke et pengetræ i haven. - Altså om det er dyrt eller ej er jo subjektivt, men har man ikke pengene er det for mange penge det koster!
Jeg synes derfor du, men åben pande, skat træffe din egen beslutning. Bare du også GØR det med åben pande!
Min omsætning steg med ca. 160% umiddelbart efter jeg fik dankort via Nets /Quickpay i stedet for Paypal. - Men jeg var, lige som dig, nødt til at starte ud uden den udgift.
Jeg har brugt Skrill i min shop (da de stadig hed Moneybookers). Og der er et helt basalt problem med dem:
Pengene hæves med det samme, og det er ikke lovligt i Danmark. Så med mindre du altid sender ordren af sted samme dag som den modtages (og det kan jo være svært for ordrer modtaget om aftenen), kan du få problemer, hvis dine kunder bliver opmærksomme på det. Dertil kommer, at betalinger ofte fejler, og du skal selv kontakte Skrill for at få gebyrerne refunderet.
Jeg har lavet et blogindlæg om betalingsgateways og indløsere, hvor der også er listet nogle flere ulemper og fordele ved de forskellige løsninger. Selv om det er målrettet PrestaShop brugere, kan det alligevel godt kaste lidt lys over mulighederne også for andre webshops.
Jeg har brugt Skrill i min shop (da de stadig hed Moneybookers). Og der er et helt basalt problem med dem:
Pengene hæves med det samme, og det er ikke lovligt i Danmark. Så med mindre du altid sender ordren af sted samme dag som den modtages (og det kan jo være svært for ordrer modtaget om aftenen), kan du få problemer, hvis dine kunder bliver opmærksomme på det.
Det er vel kun aktuelt hvis du er e-handelsmærket? Så må du (så vidt jeg er orienteret) ikke hæve betalingen før varen sendes afsted.
Jeg er stadig overbevist om at det er fuldt lovligt at hæve beløbet inden forsendelse. Om det så er god skik at vente er en helt anden sag.
Det er det også. - Bruger du Nets som indløser bryder du dog din aftale med Nets hvis du trækker pengene før du sender varerne. - Men det har ikke noget med nogen lov at gøre. - Det er også præcist derfor det IKKE gælder hvis du bruger Skrill eller Paypal.
Her gælder det så, at Paypal og Skrill ikke må trække pengene før de leverer varen. Men det gør de jo med det samme, da det du køber hos Paypal og Skrill er virtuelle penge, som du så kan bruge til at betale en forretning med.
I følge hvilken lov. (Hint: Jo, det er lovligt, både når der bruges Paypal og Skrill)
Ok, det er måske ikke direkte ulovligt, så lad mig omformulere til "ikke tilladt eller ikke velanset". Jeg kan ikke finde noget om, at det skulle være tilladt blot fordi man bruger PayPal eller Skrill - det er jo ikke forbrugerens skyld eller valg for den sags skyld.