I følge hvilken lov. (Hint: Jo, det er lovligt, både når der bruges Paypal og Skrill)
Ok, det er måske ikke direkte ulovligt, så lad mig omformulere til "ikke tilladt eller ikke velanset". Jeg kan ikke finde noget om, at det skulle være tilladt blot fordi man bruger PayPal eller Skrill - det er jo ikke forbrugerens skyld eller valg for den sags skyld.
det er lovligt når man bruger Paypal og Skrill fordi kunden ikke direkte køber varen. Kunden køber virtuelle penge, som kunden betaler forretningen med. forretningen kan så veksle de virtuelle penge til DKK. - Derfor har kunden fået din vare (de virtuelle penge), og bankerne kan ikke gøre noget.
Mange butikker der bruger Skrill og Paypal 'glemme' at informere om denne lille spidsfindighed, der fjerner en stor del af de rettigheder som forbrugerene REGNER med at de har!
Som jeg læser de 2 link så er det vejledninger fra forbrugerombudsmanden det er ikke noget som rettet har taget stilling til. Men at de nok ville tage samme holdning fordi forbrugerne er næsten altid den svage part.
Forbrugerombudsmanden vil nok føre en sag hvis det var BR eller en anden af de store som gjorde det ved alle ordre. Men den lille butik vil de nok ikke gøre det mod.
Som jeg læser de 2 link så er det vejledninger fra forbrugerombudsmanden det er ikke noget som rettet har taget stilling til. Men at de nok ville tage samme holdning fordi forbrugerne er næsten altid den svage part.
Forbrugerombudsmanden vil nok føre en sag hvis det var BR eller en anden af de store som gjorde det ved alle ordre. Men den lille butik vil de nok ikke gøre det mod.
Det er meget svært at føre en sag, hvis ikke der er et lovgrundlag. Og det er der ikke her. - Så jeg tror aldrig der kommer en sag. - Som sagt, at pengene ikke må trækkes før varerne er sendt er en del af aftalen med Nets, ikke en del af loven.
Derimod ER der ført sag om tilbagebetaling når der er brugt Paypal, og her tabte forbrugeren.
Da jeg selv havde en webshop havde jeg nogle beløb som ikke var blevet trukket pga. man ikke annullerede ordre som ikke blev besvaret. Vi havde mange da vi solgte mobiltelefoner med abonnement og det var ikke altid at kunderne indtastede abonnement oplysninger eller troede de kunne købe dem uden abonnement til dette beløb.
Da vores ene firma gik konkurs kørte vi med paypal efterfølgende til det kom på plads med nets igen. Og der blev beløbet trukket med det samme og igen var der nogle som havde misforstået deres køb og der fik vi klager via paypal fra nogle kunder hvor beskeden fra paypal at hvis vi ikke svarede med dokumentation om at de var leveret eller selv returneret pengene så ville de gøre det. Så de har jo også et klage system. Ellers ville de jo miste deres mulighed for at modtage kreditkort hvis paypal var en stor svindel bule. Og kunderne havde mistet deres penge hvis de brugte disse services.
Det kan godt være de ikke kan klage i en dansk bank. Men det forstår jeg ikke hvis det skulle være sådan. Fordi jeg havde nogle fra Singapore som ville købe gps fra mig og da jeg talte med pbs og gav dem oplysningerne om kortet og jeg fik efterfølgende et nyt kort og også gav dette. Det var usa kreditkort og jeg spurte om de havde fået svar på det første fik jeg besked om at det havde de ikke fordi i usa banker sad 1 medarbejder hvor de hos nets sad 5 medarbejder med det samme antal kunder. Og hvis jeg kørte kort oplysningerne igennem og når det blev opdaget i usa så ville de få besked fra dem at det var svindel og de ville have pengene retur. Og det ville pbs så gøre asap. Så det gælder vil også den anden vej.
Jeg har ikke sagt at Paypal ikke har et klagesystem. Jeg har sagt, at den danske lovgivning ikke kan hjælpe kunderne. Og skulle det komme til en tvist med Paypal skal denne afgøres i en retsag, ikke i Danmark. - Forbrugerombudsmanden kan heller ikke hjælpe, hvor end han gerne ville. Måske derfor han advarer mod Paypal... Det er selvfølgelig forbrugerene han advarer mod Paypal!
Man kan ikke klage i en dansk bank, for så snart man køber gennem Paypal, så har man fået sin varer. (Virtuelle penge) - Det er præcist det princip højesteretsdommen fra 2008 godkender.
Jeg bruger udelukkende PayPal og bankoverførsel og har en ok konvertering men det er kun fordi shoppen er i en venteposition indtil jeg får den opjusteret og skal så have flere betalingsservice på. God og billig opstarts model.
Men Sami er det muligt at få tilpasset logo i ens shop samt at få ændret landing siden hos PayPal så min kunde ikke skal indtaste adresse mm og jeg er ikke interesseret i jeres fase check out men en mere skræddersyet side
Mvh Henrik