Nu anbefaler jeg altid at man som handlende har PayPal som alternativ betalingsmetode sammen med f.eks. ePay/Quickpay... På den måde rammer man nemlig flest mulige kunder... Og i disse tider hvor visse betalingsleverandører er nede i tide og utide, så er det kun fordelagtigt at have en ekstra betalingsleverandør (f.eks. PayPal) at henvise kunderne til når uheldet er ude...
Du bør nok vælge en løsning med NETS og Epay da du taber for mange kunder på paypal
Jeg syntes selvfølgelig det er kedeligt at du mener at du taber kunder ved at tilbyde PayPal... Det er langt fra den normale opfatning... Vi har rigtigt mange store kunder som skulle fjerne os i et nano-sekund hvis det virkelig var korrekt... Her kan jeg nævne f.eks. Fætter BR, Toys R Us, SmartGuy/SmartGirl, Dancover, Chanti, Bruuns Bazaar... Og listen kan fortsætte...
PayPal har p.t. ca 400.000 aktive kunder i Danmark (altså kunder som gentagne gange har benyttet PayPal), og vi vokser med ca 5000 nye aktive kunder hver uge.
mvh, Sami.
Problemet med Paypal er at I ikke lader slutkunden "være i fred".
I stedet for at være en professionel betalingsløsning til webshoppen, prøver I at pushe Jeres wallet til kunderne, hvilket de ikke bryder sig om, og hvilket forvirrer en del kunder.
Kunderne bliver ikke skræmt væk når de ser Paypal som betalingsmulighed. Men kunder bliver skræmt væk når man KUN kan betale med Paypal fordi I ikke i Danmark tilbyder noget der minder om en professionel betalings-gateway, hvor kunderne bare får lov at være i fred og betale med deres kort.
Jeg tror de fleste webshop-ejere der kun tilbyder Paypal oplever en del skeptiske kunder som måske vælger shoppen fra.
Jeg har ihvertfald mistet en del business p.g.a. mangel på Paypal. Og ofte har jeg følt mig nødsaget til at sende på kredit til kunder jeg ellers ville miste, fordi de ikke tør handle med Paypal. Senest skulle jeg sende nogle varer til et af de store firmaer indenfor HiFI, - men de ville ikke handle med Paypal. Hvorfor jeg måtte belaste min administration og likviditet med at sælge på kredit.
Alle problemerne kunne løses og Paypal kunne blive et værdigt alternativ hvis de (gerne mod ekstra betaling) lod webshop-ejerne få lov til at modtage DIREKTE betaling.
Jeg synes det er ærgeligt det ikke kan lade sig gøre i Danmark, for Payments Pro som er tilgængeligt i bl.a. England så vidt jeg husker, leverer den fornødne funktionalitet, der giver Paypal mulighed for at være en spiller på markedet omkring betalingsløsninger til webshops.