Hej Amino, jeg har puslet med en Idé i lidt under et halvt år nu. Den har vokset sig stor og på grund af en radikal ny funktion til ideen har næsten alt ændret sig, jeg sidder nu med en idé, der kan give besparelser til en stor industri, og i den forstand er den rigeligt meget værd. Jeg har derfor besluttet At den er af en størrelsesorden der betyder at jeg har brug for investorer og folk med erhvervserfaring af en hvis kaliber der samtidig kan bidrage med noget styring, erfaring og et netværk. Jeg har folk enkelte personer i tankerne, men tænkte om i kender nogen professionelle Business-angels eller aktive investorer i Danmark? Indtil videre er jeg kun stødt på meget få via søgninger på nettet, og jeg ville være glad hvis i kunne rette min opmærksomhed mod enten kapitalfonde eller Biz-Angel netværk der ikke nødvændigvis er udbredt offentlige, vil jeg være taknemmelig! Om dette bliver som svar på tråden eller en privat besked er op til den enkelte. Jeg kan også fortælle at produktet har elementer af IT, hardware, og er målrettet den globale bilindustri, og måske skulle jeg tilføje at der ikke findes konkurrenter på markedet, dette er det første! Hvis det bliver gjort ordentligt er planen at sælge licenser, hvis bare produktet bliver solgt til 1 kunde, og indbringer 1% af den værdi jeg forestiller mig at sælge den til vil det betyde en omsætning på i omegnen af 90 Mio. Kr. om året, omkostninger er næsten ikke eksisterende da produktet bliver solgt som licenser til kunderne.
Det vil sige at hvis den indbringer 100% af den værdi du forventer, vil du opnå en omsætning på 9 mia. kr. pr. år på 1 kunde? Det lyder dybt urealistisk.
Jeg ville starte med at lave en forretningsplan. Hvis de tal du nævner er realistiske bør du ikke have nogle problemer med at finde en investor.
1. Jeg er klar over amino kapitals eksistens. 2. Jeg har ikke behov for kritik på den her tråd, det gavner ingen af os, jeg er glad for at du bekymre dig men jeg skal nok forklare ideen for de rigtige folk. 3. Det kan være jeg har formuleret mig dårligt, formålet er ikke at rejse rede penge, formålet er at finde en Business Angel eller aktiv investor der har erfaring og netværk foruden den nødvændige kapital til projektet, forhåbentlig er det klarere nu.