Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop løsning skal jeg vælge?

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
@Lundsby: Jeg har ikke set din løsning, så mine kommentarer er mere generelle.

Dine kommentarer er sådanset meget mere konkrete end de er generelle, når det kommer til designfrihed, i hostede løsninger.

Sagen er den at Scannet v. 1, er en af de meget få shopsystemer, som ikke har et indbygget templatesprog, det har stortset alle de andre systemer, f.eks. Scannet v2, DanDomain, Shopify og også vores CloudSprout. Med et template sprog, har man 100% styr på hvordan layoutet skal se ud, det er faktisk ofte denne teknik som open source systemerne også bruger.

Men den store ulempe ved et template sprog, er at det kræver at man kan programmere, det kan de fleste shopejere ikke. Og det betyder at det der kaldes design frihed, pludseligt bliver til frihed til at betale en programmør, som kan ændre i designet.
Derfor har vi bygget et nemt og intuitivt drag-n drop interface, så man kan ændre sin design uden at kunne kode. Det faktisk nok også en af de ting, du er glad for ved Scannet v1, for her kan man også selv ændre sit design, dog indenfor nogle rammer, men uden at involverer programmører.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:32

Thomas:
Du har lidt selv nævnt begrænsningerne - bl.a. designmæssigt

Ud over nogle begrænsninger i design (som de fleste af os kan leve med) kan jeg stadig ikke se, hvilke begrænsninger, det er man løber ind i?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:37

Lundsby:
Men den store ulempe ved et template sprog, er at det kræver at man kan programmere, det kan de fleste shopejere ikke. Og det betyder at det der kaldes design frihed, pludseligt bliver til frihed til at betale en programmør, som kan ændre i designet.

Hej Lundsby

Du har fuldstændig ret - mange af os har ikke indsigt/forudsætninger og - ikke mindst - tid til at sætte os ind i alle mulighederne. Det betyder, at sådan nogle som mig, vælger at bruge vores tid på det, vi er gode til (nemlig vores forretning), og samtidig har vi måske ikke økonomi til at have programmører ind over. En anden ting er, at det kan godt være, at jeg er afhængig af min shopudbyder, men jeg ville være mindst lige så afhængig af en programmør (og det har jeg slet ikke lyst til at være).

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:45

Kirsten E:

Ud over nogle begrænsninger i design (som de fleste af os kan leve med) kan jeg stadig ikke se, hvilke begrænsninger, det er man løber ind i?

MVH
Kirsten

Netop designdelen af efter min mening en stor del af en webshop, et ordentligt design øger konverteringsraten. Og man kan da godt leve med en lavere konverteringsrate, men det er vel stadig ikke optimalt, man er i et "lukket" system, hvor det ikke er muligt at foretage ændringer. Eller det i mange tilfælde er ualmindelig besværligt.

Yderligere er de månedlige driftomkostninger på et open-source-system væsentlig lavere - jeg vil endda påstå, at selv ved at købe vores løsning til fuld pris, så får man ikke et system hos "de store" i markedet, det kan nærme sig prismæssigt, hvis man vil have de funktioner som er standard hos os.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:50

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:25

hej

Jeg synes at fordelene er større end begrænsningerne. Men det kan være lidt teknisk at gå i dybden med

prestashop. F.eks. havde jeg en case hvor billederne på kreditkortene skulle ændres her måtte

jeg rette i modulerne også kaldet template filer. De ender på .tpl samt via ftp overføre de nye

billeder eller grafikfiler. Men det virkede fint, dog vil der naturligvis være nye udfordringer når der

opdateres til ny version af prestashop. Men hvis man holder tungen lige i munden er det fint nok.

mvh

Thomas

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 07:49

Tja, det er jo ikke meget nemmere i f.eks. en DanDomain Shop, hvor du stort set skal igennem samme omgang.

Priser mig bare lykkelig for, at markedsføre et system, der ikke gør designfasen mere kompliceret end den burde være.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 07:50

Kirsten E:
Du har fuldstændig ret - mange af os har ikke indsigt/forudsætninger og - ikke mindst - tid til at sætte os ind i alle mulighederne. Det betyder, at sådan nogle som mig, vælger at bruge vores tid på det, vi er gode til (nemlig vores forretning), og samtidig har vi måske ikke økonomi til at have programmører ind over.

Det tager rigtigt meget tid, at vide hvad der sker på shop-markedet. Det er bedrøveligt men det er min fornæmmelse, at langt de fleste leverandører, prøver et eller to systemer, vælger et og aldrig ser sig tilbage. Det er selvfølgeligt okay, men de optræder også her på Amino, hvor de fortæller vidt og bredt om fordele og ulemper generaliseret over alle systemer, på trods af at de ikke ved noget om emnet, de kender kun det system de selv har valgt.

Noget af de jeg selv gør, for at forstå markedet, er at tage demo-shops hos de forskellige udbydere, jeg prøver med jævne mellem Magento, PrestaShop, DanDomain, Scannet, DanDomain og SmartWeb. Derudover kigger jeg også tit på BaseKit og Wix, for de er i virkeligheden vores største konkurrenter. Derudover checker jeg også Drupal, Umbraco og Joomla, for at se hvad der sker i cms-verdenen.
Grunden til at jeg bruger tid på det, er selvfølgeligt at det giver en masse "inspiration" til hvordan vi skal forme og udvikle CloudSprout. Samtidigt har jeg også kigget en del på hvordan deres hvordan deres forretninger er skruet sammen, for at sikre mig at vi er konkurrence dygtige, og ideelt set vinder :-)

Jeg syntes du gør det helt rigtige med at fokuserer på din forretning, for godt købmandskab, har altid været den vigtigste ingredisens i e-handel, uden den rigtige vare til den rigtige, er det fuldstændigt ligemeget med designfrihed, seo og konverteringsoptimering.

Kirsten E:
En anden ting er, at det kan godt være, at jeg er afhængig af min shopudbyder, men jeg ville være mindst lige så afhængig af en programmør (og det har jeg slet ikke lyst til at være).

God pointe - en anden observation, er at det altid er programmøren som man ellers bliver afhængig af, der siger at man bliver afhængig af shopudbyderen :-) Sandheden er selvfølgeligt, at man er afhængig begge steder selvom platformen er åben, så er man meget uerfaren, hvis man tror det ikke både koster tid og penge at skifte programmør. På samme måde koster det selvfølgeligt også tid og penge, hvis man vil skifte shopudbyder.
Det gode salgsspin opstår, når man kalder det frihed til at vælge programmør og afhængighed af shopudbyder. Selvom det selvfølgeligt er noget sludder. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 08:14

Thomas:
Tja, det er jo ikke meget nemmere i f.eks. en DanDomain Shop, hvor du stort set skal igennem samme omgang.

Priser mig bare lykkelig for, at markedsføre et system, der ikke gør designfasen mere kompliceret end den burde være.

Det er faktuelt forkert, prøv en DanDomain og se om du kan regne ud hvorfor :-)

PS: Ligenu er wuuzuu.com åbenbart nede, og har været det i over 10 min., men når det kommer op igen, er det en god ide, hvis du lige kigger på din rabatkode, for den fratrækker 6.500 kr. fra alle varer, hvilket betyder at hvis man lægger en webshop i kurven til 2.300 kr. og indtaster rabatkoden, så for man den til 0 kroner. Det må du da havde lagt mærke tid, på alle de løsninger du har solgt. Skynd dig hellere at få det rettet, det er surt at være tvunget til at arbejde gratis :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 08:21

Jeg er ikke med på hvad du mener med DanDomain. Vi har re-designet et par stykker af dem og finder det forholdsvis tungt at arbejde med, men det er nok en temperamentssag. Hvis vi havde lavet 50, så var det nok nemmere ;)

PS! Der er ved at blive skiftet harddisk på en server, derfor er sitet nede. Og tak for info om rabatkoden - og din fortsatte interesse for vores salg :)

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)