Hej Simon
Først og fremmest synes jeg at selve dit koncept er fint. Skulle jeg klare mine indkøb selv, ville jeg sikkert benytte mig af et koncept som dit (hvis vi nu antager at jeg boede i Nordjylland). Dine priser synes jeg heller ikke er slemme, hvis kvaliteten og smagen er i orden. Vores slagter tager 199 DKK for 3 kg svinefars (= 66,33 kr/kg), og 219 DKK for oksefars.
Anyways, så tror jeg at det i højere grad er dit website, som er skyld i de manglende konverteringer, end det er produktet der er noget galt med. For mig ligner det mere, at designeren har haft fokus på den kunstneriske side, end den konverteringsmæssige side. Var jeg dig, ville jeg derfor overveje at gennemføre en række brugertests, samt gentænke hele dit design.
Her er mine umiddelbare tanker:
- Når jeg lander på din forside, ved jeg ikke hvor jeg skal kigge hen, eller hvad jeg skal klikke på. Jeg bliver præsenteret for et hav af muligheder, uden at der er særligt fokus på enkelte punkter
- Den orange/laksefarvede farve bliver både brugt i din topmenu, dit logo, tjek din levering-kassen, indkøbskurven, gå til kurven-knappen, gå til kassen-knappen, opskrifter-blokken samt pilen til højre og venstre. Vælger jeg at scrolle bliver samme farve brugt på alle links i venstre side, linket i footeren, bundmenuen og baggrunden på kasserne ifm. produkterne. Spørger du mig er brugen af sådan en synlig farve ikke just med til at skabe mere overblik
- Din navigation er ikke just logisk. Man kommer let til at tro, at topmenuen er din hovedmenu grundet farven. Din hovedmenu ligner derimod almindeligt statisk indhold uden anden funktion end ren "oplysning"
- Dine "gå til næste side" link er lette at overse. Er du sikker på at dine kunder ser side 2?
- Der er ingen søgeformular. Skal jeg købe en mørbrad, synes jeg at det er hurtigere at skrive "mørbrad" i søgefeltet for efterfølgende at klikke på en knap, end at vælge kød og pålæg > svinekød > side 2 > side 3
- Din indkøbskurv er meget anonym når den ikke stikker ud fra de andre elementer
- Hvem står bag? Jeg savner billeder af rigtige mennesker!
- Overvej at skifte din tagline ud, så den rammer mere plet (fortæller om konceptet og hvorfor folk skal handle hos dig). Måske noget der lugter af "Kvalitetskød leveret i 9000-9900".
- Overvej at flytte dine betalingskort logoer over scroll-grænsen
- Overvej at liste dine fordele med flueben
- Overvej at lave en "sådan fungerer det" / introvideo til din forside. Lad den få en central plads på forsiden, og skær alt uoverflødigt fedt væk fra din forside
Du snakker om at du har brugt AdWords til at skaffe besøgende ind. Har du i den forbindelse huske at udelukkende målrette annoncerne besøgende i dit dækningsområde. Og har du overvejet at benytte remarketing bannere til at målrette budskaber, til besøgende der undlod at købe da de kiggede forbi? Hvordan kan det være at du ikke har tænkt mere over SEO?
- Emil