Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uopfordret telefonsalg - hvad er dine erfaringer?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er vel ikke hvad folk tænker før de har modtaget opkaldet, men hvad de tænker efter?

Mit erfaring er, at folk generelt er meget positive overfor at blive kontakt af unge iværksættere.

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 16:24

Tak for alle jeres kommentarer - dejligt at høre nogle forskellige erfaringer og holdninger til telefon salg. Jeg må indrømme at slå lidt mere positivt omkring telefon salg end jeg lagde ud med - det har som mange af jer nævner, naturligvis meget med "sælgeren" at gøre.

Vil helt sikkert tage jeres kommentarer med videre i mine forhandlinger med min kunde - Tak for feedback

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 08:53

Er det ikke bare at prøve det?

Det er jo fint at lave en god hjemmeside der ligger højt i en googlesøgning, men nogle gange ved folk jo ikke hvad de kan have brug for/glæde af, før en venlig sjæl ringer og fortæller dem om det.. ;)

Men.. canvas er et utaknemligt job. Der er mange der er trætte  at telefonsælgere, og derfor siger de konsekvent nej uanset hvad du så kan tilbyde dem. Dvs du skal have god tålmodighed, for du skal sikkert ringe til en del før der er nogen der vil lytte.

Men altså.. tro på at du virkelig kan noget og at det er super det du tilbyder, så går det bedre...

Vi har ringet canvas her hos os, og det er sejt og ikke altid sjovt, de fleste afviser heldigvis på en pæn måde, men der er også folk med små tissemænd der synes det er fedt at få chancen for at nedgøre andre, og det er da ikke sjovt, men det må man så tage med....

En gang imellem er der dog nogle der gider at lytte og så kan man jo ikke forlange mere :-)

Men et godt råd herfra: tro på det du gør, at du er den bedste de kan vælge og at du gør dem en tjeneste ved at ringe og præsentere dig og dit "produkt", så går det som regel nemmere.

Og husk: der skal ringes til MANGE før der er bid :)

Held og lykke med det

Nå ja.. når de afviser, så spørg lige om du må sende et link til din hjemmeside... det kan måske få dem til at lure på det alligevel ;)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  grundahl+co Skrevet kl. 11:41

Hvad med, at sende de potentielle kunder noget info-materiale med snailmail, og så efter nogle dage ringe til dem?

/Christoffer

grundahl+co - kommunikationsdesign & reklame

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 11:47

Typisk læser folk det alligevel ikke og det koster penge.

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  grundahl+co Skrevet kl. 12:08

Ikke enig - det skal jo ikke smides i postenkasse som en pizzareklame, men gøres ordentligt og målrettet, så kommer lidt opmærksomhed også.
Response-rate størrer end kun tel.-canvas.
- Jo, koster en lille bitte smule mere - men koster jo penge, at tjene penge ;-)

/Christoffer

grundahl+co - kommunikationsdesign & reklame

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 18:15

Din forklaring tog lige så lang tid som hvis du havde svaret så han ikke skulle føle sig helt nede under gulvtæppet - men gjorde måske du følte dig bedre?

Jeg forstår udemærket din pointe, desværre har jeg bare oplevet at "det har ingen interesse" eller "det har ingen interesse fordi......" blot afføder en endeløs salgstale.. og jo mere høflig man er, jo længere bliver de ved ..

Men... en gang i mellem kan jeg da godt stoppe op og spørge mig selv om det nu var en rimelig reaktion.. Devil

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 18:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har siddet både som kunde og sælger.

Jeg mindes ikke at have brugt mere end to minutter på en samtale som kunde, medmindre jeg selv har været interesseret i at høre mere om produktet - men jeg lytter også til sælgeren og taler pænt til ham. Hvis ikke jeg vil købe noget, fortæller jeg hvorfor, og da jeg altid har en rationel grund til ikke at købe, er der ingen ide i at prøve at sælge videre.

Det kan der derimod være, hvis kunden afbryder efter 10 sekunder og siger "Det har ingen interesse". Lige præcis dén formulering er nemlig stort set uden undtagelse ensbetydende med, at kunden ikke aner, hvad produktet er.

Uanset om man mener, at telefonsælgere er noget, fanden har skabt, bør man tale pænt til dem af to årsager:

1: Det er almindelig høflighed
2: Man undgår at skade sit firma

Jeg har flere gange undladt at lægge ordrer hos firmaer, jeg ellers ville have købt hos, fordi chefen opførte sig helt afsindigt, da jeg canvassede ham flere år tidligere.

Som andre også er inde på, bør man desuden sætte pris på de unge mennesker, der rent faktisk er villige til at tage et lortejob i stedet for bare at lade sig forsørge af samfundet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Sådan Jacob. Totalt enig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 19:45

Jeg har også siddet på begge sider, og jeg er så rørende enig Jacob.

Hvis man skal sælge over telefonen skal man også have lyst til det, for ellers bliver det forfærdelig hårdt, fordi der er så mange automatiske afvisninger, eller de der som Mette så poetisk kalder "mennesker med små tissemænd" som tilsyneladende har det bedre med sig selv når de har givet en studerende en sviner. Og what goes around, comes around! Men har man mod på det, og kan motivere sig selv kan det god give noget afkast. jeg må så indrømme jeg synes det er umådelig svært at motivere mig selv når jeg sidder selv og skal ringe. Dengang jeg arbejde i call-center havde man noget mere energi omkring sig.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)