Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uopfordret telefonsalg - hvad er dine erfaringer?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle I flittige Amino skribeneter :)

Jeg kunne for en kunde godt lige brugt lidt udefra kommende erfaring og håber I vil kommentere med egne erfaringer...

Kort sagt går spørgsmålet på jeres erfaring med uopfordret tlf salg - altså bare ringe op og spørge om et firma er interesseret i, at engagere en...min personlige erfaring er nok lettere farvet af, at det måske ikke lige er den bedste løsning for at skaffe nogle her og nu kunder, for en helt nystartet virksomhed.

Jeg kan sige, at der er tale om en foredragsholder, som vil kontakte større virksomheder, for at tilbyde ja, sit foredrag omkring personlig udvikling...

Ser frem til at høre jeres feedback på spørgsmålet:)

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu er der nok nogle callcentre der er uenige, men.... Det er pisseirriterende! Min vurdering er at det er de færreste der gider telefonsælgere.

Der er så mange andre måder at markedsføre sig på. Hvis han er foredragholder så send dem da en video. Gør noget kreativt. Stil ham på en mælkekasse og få ham til snakke til folket (et relevant sted)...hvad ved jeg.

Der er ikke noget værre en en telefonsælger der bruger 65% af tiden i røret på at sige mit navn eller prøve at starte dialog med ligegyldige spørgsmål.

Find på noget nyt.

Hvis "personlig udvikling" er temaet hver gang ville jeg nok starte med at blive den man tænker på når man hører de to ord sat sammen. Lav en videoportal, skriv nogle blogindlæg, vær synlig. Og så fortæl at man kan bokkes til foredrag. Hvis man er interessant nok at høre på skal foredragene sikkert nok komme.

:-) Kim, der ikke er helt så negativ som det kan virke. Bare forkølet...

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 13:04

Enig med Kim.... tænk på dig selv; hvor tit køber du noget af en telefonsælger, der ringer dig op uopfordret?

Hjemmeside, blog, SEO..... det tror jeg mere på. Hvis emnet er personlig udvikling, så burder der være stof til en god og læseværdig blog, som mange kunne være interesseret i, så byg en navn den vej i stedet.... det tager godt nok noget tid, men jeg tror på at det virker på lang sigt.

Held og lykke.

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 13:04

HA...ENIG, jeg er bestemt heller ikke for telefonsælgere! Tak Kim, for dit forkølede-svar - kunne ikke være mere enig. Og det er jo netop på præcis samme måde jeg har det - men har en kunde, som jeg har lidt svært ved at overbevise. Derfor jeg tænkte, det måske bare var mit eget "forkølede" syn på sagen - og kastede den op, til "forhåbentlig" at blive modbevist...kunne jo være, der sad nogle og havde fantastisk erfaring med tlf. salg på den måde...

God bedring til dig...

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:13

Mange finder telefonsælgere pisseirriterende - men de virker. Mit simpleste argument er, at hvis det ikke virkede, ville du ikke se så mange call-centre/interne telefonsælgere.

Det er klart den billigste måde at få skabt opmærksomhed omkring sit produkt. Prøv det af, men giv ikke op før du har en stor nok "sample" til reelt at stoppe med det. Sidst, men ikke mindst, så er der ret stor forskel på, hvor stor succes forskellige produkter har ved telefonsalg/mødebookning.

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dels er sandheden nok, at telefonsalg af visse ting faktisk har en effekt, ellers kunne call centre ikke drive det. Jeg tror det er ret specielle ting der kan telefonsælges MEN

Netop det med at tilbyde sig SELV og ikke bare ringe fra et call center tror jeg kan ha en vis effekt, og vist kan det suppleres med noget på nettet og blogs - men jeg vil ikke udelukke telefonen der.

Jeg ville personligt:

1 Ringe til omstillingen i det selskab jeg ville kontakte og sikre mig navn på den person som stod for netop det jeg tilbød

2 Dernæst sende en snail mail til præcis den person, beskrivende hvad det foredrag (eller den coaching - eller for den sags skyld, den vinduesvask) JEG personligt kunne tilbyde drejede sig om, og fordelene KORT - OG skrive, at jeg ville tillade mig at ringe op

3 Ringe den person op og se om jeg kunne komme videre, evt få et personligt møde

Det er nok ikke helt almindeligt telefonsalg jeg her taler om, men mere specifikt til trådstarters ven der ville sælge sig som foredrag e.l.

Personligt, selvom jeg også kan ha travlt - tager jeg altid tid til i det mindste at være ordentlig overfor telefonsælgere. De har et job eller en virksomhed de SKAL har til at fungere, og det har jeg som selvstændig respekt for. Ikke en halv times respekt, men sekunder nok til at lige lytte kort, og så videre med dagen. 

Når man tænker på hvor megen tid man spilder i trafikken, så kan man godt spilde et par minutter på en sælger, og jeg vil ikke hænge telefonsælgere til tørre herBig Smile (hvad I andre heller ikke gør - bare som almen betragtning)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:17

Kim Dolleris:
Nu er der nok nogle callcentre der er uenige, men.... Det er pisseirriterende! Min vurdering er at det er de færreste der gider telefonsælgere.
Smile

Det er også min holdning.. Mængden af telemarketing og kvaliteten af de fleste produkter/ydelser der tilbydes, gør jeg af princip ikke gider telefonsælgere. Normalt forklare jeg dem at jeg mit motto er ligesom filmproducenterne i Hollywood "don´t call us we´l call you" eller hvad siger en lastbil der bakker? (dut, dut, dut)

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 13:32

Synes det lyder som en god ide.

Mine råd:

Du finder den målgruppe som er relevant for personen. Dernæst finder du de virksomheder som kunne være relevante.

Dem smider du i et CRM system - mange at vælge imellem.

Igennem telemarkering kan du komme direkte igennem til DMU¨en (beslutningstageren) 

Så kan du spørge om du må sende noget materiale.

Dermed kan du hurtigt nå 50 på en dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

David Brodin Larsen:
Normalt forklare jeg dem at jeg mit motto er ligesom filmproducenterne i Hollywood "don´t call us we´l call you" eller hvad siger en lastbil der bakker? (dut, dut, dut)

Det er jo også en abe man har i den anden ende, og ikke en eller anden ganske ung person der forsøger at tjene til livets ophold på et rigtigt møj ubehageligt job - eller hvordan??

Din forklaring tog lige så lang tid som hvis du havde svaret så han ikke skulle føle sig helt nede under gulvtæppet - men gjorde måske du følte dig bedre?

Man kan hade at blive ringet op, men sådan er livet, og personen i den anden ende nyder ikke jobbet men prøver dog at udføre noget. Dit svar ville jeg max bruge over for type en der ringede for at få mig som medlem af Hizbut Tahir eller nazipartiet eller lignende Smile

Tag det ikke som opfordring til slåskamp, jeg tror ikke du generelt er en hånende person David, bare som forsvar for de som sidder med jobbet at ringe rundt

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 14:17

Ja, jeg er da sikker på at telefonsalg har en effekt. Hvordan skulle vi ellers få vores magasinabonnementer ;)

Jeg mener stadig at tlfsælgere er irriterende. Selv om jeg da selv er blevet fanget af en sød pige. Men når fascinationen af hendes sprøde stemme har lagt sig... ja så var det sgu ikke en særlig smart beslutning der blev taget i telefonen.

Cookies ide med han selv ringer lyder dog en smule bedre i mine ører (for at blive i de termer). Jeg tror stadig ikke at det er den bedste metode til dette 'produkt' (og så mange andre). Men kan det kickstarte salget er det vel fint...

Er der mon undersøgelser af hvor mange der er positive overfor at blive ringet op? Call centre det må i have noget statistik på?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)