Ved ikke om i er kommet længere i jeres overvejelser? Jeg var i dag til partner info hos Microsoft. Her fik vi præsenteret den nye CRM 2.0 Håndbog som er skrevet af bl.a. Peter Østergaard (fra Efficiens) De har skrevet crmbogen hvor de kigger på mange forskellige crm systemet og vurdere dem. Samtidig er det en guide for virksomheder, som jeres omkring hvilke overvejelser der bør gøres når man overvejer CRM system - Strategi, Implementering og Systemvalg. Altså ikke specifik Microsoft men CRM generelt.
Du finder den på crmbogen.dk - Håber det kan bruges? :)
For A Fact Strategi og Rådgivning baseret på fakta!
Jeg skal give det er forsøg: Nu ved jeg jo ikke hvilke systemer i dagligt arbejder i hos Dynaccount? Hvis i bruger Office og Outlook så har i allerede et kendt "Look N Feel" i forhold til MS CRM. I skal ikke til at bruge tid på at lære et nyt system men kan allerede fra starten bruge tid på at fokuserer hvilke processer der er bedst. (og som vil kunne håndteres - måske automatisk - i jeres CRM) Desuden kører alt også via Outlook hvor en sælger i forvejen bruger ca. 90% af sin skrivbordstid. Man skal altså ikke have en parallel CRM kalender, parallelle CRM kontaktpersoner og Firmaer. Man bruge de kontakter, indbakke og kalender man allerede bruger. Til slut handler det om at kunne starte i det små, og langsomt få bredt CRM ud over sine processor, så man ikke slår for stort brød op. CRM skal være enkelt på overfladen og nemt at bruge, men kraftfuldt under motorhjelmen, så man kan automatisere alle de manuelle arbejdsgange.
Nå ja - Og så kan man få en app så den virker fra Ipad og Iphone m.m. Eller integration med Analytics så i ved præcist hvem der besøger jeres hjemmeside - automatisk gemt ned i CRM så salg og kommunikation bliver langt mere målrettet og relevant. (Læs evt. omkring ClickDimensions på hjemmesiden)
Et bud herfra - håber det kan bruges. MS CRM er ikke for alle, men næsten.
Mange tak for svaret :)
Vi overvejer som sagt stadig. CRM kan jo hvis man vil udvikles til et kæmpe system, men hvis vi vælger at lave det skal det kun være det aller mest essentielle der skal med og som du siger skal det være let og enkelt
Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013
Det gode ved Highrise er alt det, det ikke gør. Det er enkelt.
Prøv en gratis demo, så vil du se hvad jeg mener.
Har kigget lidt på det.. Fandt en enkelt video som gennemgik "deals".. Har ikke lige fået oprettet en demo endnu, da man allerede skal indtaste kreditkort oplysninger når man starter demoen, og der sprang jeg ligesom fra :)
Måske opretter jeg mig senere (så jeg husker at melde mig fra igen inden de trækker på kortet)
Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013