Hej :) Jeg har lige en tvivlssag som nager mig en smule, må Jeg erkende. Jeg har en virksomhed som Jeg er rigtig glad for, og Jeg føler at Jeg har fået super kompetent rådgivning i forbindelse med opstart af denne osv - og økonomien ser også okay ud - efter den sidste saldobalance at dømme. Jeg har lige haft en diskussion med en kammerat som har et diskotek og nogle ejendomme, (han driver ApS - Jeg driver privat virksomhed) - han lod mig fortå at Jeg, efter hans mening, var dybt tosset, fordi Jeg ville løbe den risiko at drive virksomheden som Jeg gør nu. Han ville lave et ApS og ligge alle driftsmidlerne heroveri, samt varelageret, men holde ejendommen udenfor - og hvis virskomheden så skulle gå konkurs, ville ejendommen i givet fald ikke være omfattet heraf - og jeg ville så frit kunne sælge den selv, fremfor at det var en kurator i konkursboet som skulle stå for salg osv. Han oplyste, at banken havde håndpant i alt, og det egentlig kun ville være selskabets forpligtelser overfor banken (ca 500.000kr) Jeg selv ville hæfte for, men at salg af driftsmidler og inventar samt varelager mm. ville gå til at nedbringe denne hovedstol, i tilfælde af konkurs. Har han ret i de ting????
|
Ja