Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs med ApS - fortsat eje ejendom. Forståelse ej opnået???

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :) tak for dit svar! Ja, men Jeg forstår ikke det der - for Jeg fandt egentligt en paragraf via nettet forleden, som netop beskrev muligheden for, at kunne lave et selskab med tilbagevirkende kraft, når formålet med selskabet var, at overtage en etableret virksomhed, når blot de 80.000,- var indskudt. Den eneste fordel med at holde ejendommen udenfor, var jo at det i tilfælde af konkurs, ville være mig selv der kunne sætte ejendommen til salg, og ikke en kurator i et konkursbo.? Men det er måske forkert forstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger jo af om din bank kræver ejendommen som sikkerhed for dit firmaengagement. Uanset du stifter ApS tror jeg banken kræver dig personligt som selv og dermed kommer ejendommen jo stadigt i spil

Du vil aldrig kunne få gæld eller forpligtelser du har i personligt selskab ind i beskyttelsen uden de enkelte kreditorer i alle fald overdrager fordringen skriftligt, og det vil tro er svært, men al fremtidig gæld vil jo når den stiftes i ApS et vil ligge der, ud over den der forventede selvskyldnerklausul over for bank. Det har ikke rigtigt noget at gøre med at stifte tilbagevirkende.
Venlig hilsen

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)