Hej Aminoer og nystartede, Jeg har lagt mærke til, at der er rigtig mange i dette forum som søger udviklere og designere til at konstruere hjemmesider og webshops. Hver gang der kommer et "job" op, så følger der også 20 henvendelser fra 20 forskellige webbureauer. Umiddelbart er der ikke noget galt med, at folk tilbyder deres hjælp, men ofte så er disse "jobs" ikke uddybende. Hverken på det tekniske eller specifikationsmæssigt. Derfor undrer jeg mig meget ofte over hvordan webbureauer kan skrive "jeg kan lave din hjemmeside for kun 7000 kr.", når de i realiteten ikke ved hvad opgaven præcis går ud på? Billigst er ikke nødvendigvis bedst. 2 hurtige råd til alle dem der vil starte et website eller webshop op 1. Inden I vælger at smide et indlæg ind på Amino, så sørg for at få uddybet jeres opgave så meget som muligt. Det ville øge sandsynligheden for at få et kvalificeret bud på opgaven. 2. Alle webbureauer er forskellige, da der er forskellige webdesignere bag virksomhederne. Det betyder, at hvert webbureau har deres egen stil, om man så må sige (ligesom et tøjmærke). Derfor er det vigtigt, at du vælger det webbureau der netop laver designs, der ligger tæt op af dit reelle ønske. Misforstå mig ikke. Det er på ingen måder for at promovere min virksomhed - det er blot en hjælp til iværksættere der overvejer at starte noget op. Jeg er ikke i tvivl om at der sikkert er andre virksomheder, som differentierer sig fra Startline på prisen og kvaliteten, hvilket selvfølgelig er helt fair. Der skal jo være noget konkurrence ;) God torsdag alle sammen! |
Det er jo altid godt med rigeligt af informationer begge veje. Dermed er chancerne for et kvalificeret valg bedst. Men mine erfaringer omkring hjælp til opgaver fra andre aminoer, er som med alt muligt andet. Nogle gange får man hvad man betaler for, andre gange mere og få gange mindre. Har man brug for et langt samarbejde så står man sig bedst (som leverandør) i at levere varen eller skabe værdi. Jeg har mange gange følt at jeg fik væsentligt mere for 500,- end for 5000,-
Så mit råd er:Hellere for "rimelig" end for "dyr"!
BH
Lars