Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop tilbudet og vælg hvad der er bedst for din virksomhed

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 75
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Aminoer og nystartede,

Jeg har lagt mærke til, at der er rigtig mange i dette forum som søger udviklere og designere til at konstruere hjemmesider og webshops. Hver gang der kommer et "job" op, så følger der også 20 henvendelser fra 20 forskellige webbureauer. 

Umiddelbart er der ikke noget galt med, at folk tilbyder deres hjælp, men ofte så er disse "jobs" ikke uddybende. Hverken på det tekniske eller specifikationsmæssigt. Derfor undrer jeg mig meget ofte over hvordan webbureauer kan skrive "jeg kan lave din hjemmeside for kun 7000 kr.", når de i realiteten ikke ved hvad opgaven præcis går ud på? Billigst er ikke nødvendigvis bedst.

2 hurtige råd til alle dem der vil starte et website eller webshop op

1. Inden I vælger at smide et indlæg ind på Amino, så sørg for at få uddybet jeres opgave så meget som muligt. Det ville øge sandsynligheden for at få et kvalificeret bud på opgaven.

2. Alle webbureauer er forskellige, da der er forskellige webdesignere bag virksomhederne. Det betyder, at hvert webbureau har deres egen stil, om man så må sige (ligesom et tøjmærke). Derfor er det vigtigt, at du vælger det webbureau der netop laver designs, der ligger tæt op af dit reelle ønske.

Misforstå mig ikke. Det er på ingen måder for at promovere min virksomhed - det er blot en hjælp til iværksættere der overvejer at starte noget op. Jeg er ikke i tvivl om at der sikkert er andre virksomheder, som differentierer sig fra Startline på prisen og kvaliteten, hvilket selvfølgelig er helt fair. Der skal jo være noget konkurrence ;)

God torsdag alle sammen!

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 709
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 14:45

Det er jo altid godt med rigeligt af informationer begge veje. Dermed er chancerne for et kvalificeret valg bedst. Men mine erfaringer omkring hjælp til opgaver fra andre aminoer, er som med alt muligt andet. Nogle gange får man hvad man betaler for, andre gange mere og få gange mindre. Har man brug for et langt samarbejde så står man sig bedst (som leverandør) i at levere varen eller skabe værdi. Jeg har mange gange følt at jeg fik væsentligt mere for 500,- end for 5000,-

Så mit råd er:Hellere for "rimelig" end for "dyr"!

BH

Lars

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:49

Jeg er som udgangspunkt enig. Der smides priser på opgaver, som slet ikke er defineret nok til der kan gives en reel pris. Der postes også opgaver, hvor der ønskes en pris, men det stort set er umuligt grundet manglende informationer.

Du har helt ret i, at billigt ikke altid er bedst - dyrest er heller ikke altid bedst. Viden omkring e-handel og marketing er efter min mening det vigtigste. Hvis jeg var kunde, ville jeg kigge lidt på hvor mange års erfaring der ligger bag firmaet/personen, der skal udføre opgaven.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 14:58

Hej Lars og Thomas

Det har I fuldstændig ret i. Prisen skal selvfølgelig afspejle virksomhedens kompetencer, men samtidig skal det også være fair. Webbureauer har en tendens til at lave faste prislister, hvor jeg mener at det burde være vejledende. For hver opgave er unik og kan være på forskellige niveauer. 

Mht. erfaring, så spiller årene selvfølgelig med. Jeg synes bare også det er vigtigt at se på virksomhedens referencer. Der er nemlig mange nye webbureauer, som ikke har så mange års erfaring, men kan en masse! :D

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 15:32

Grundlæggende har mange ny-iværksættere vel ikke behov for de helt store udskejelser når de starter op. En webshop er en webshop, og en 5-siders hjemmeside er en 5-siders hjemmeside. Jeg er enig i, at både køber og sælger bør se på hvad der er ønskes og hvad der er reelt behov for, samt at få defineret disse ting, før et endeligt tilbud gives.

Men derfor er det jo ikke svært at byde på en opgave med et bud a la få X FRA Y kr. Og herefter skal der jo så ske en forventningsafstemning.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:48

Michael:

Grundlæggende har mange ny-iværksættere vel ikke behov for de helt store udskejelser når de starter op. En webshop er en webshop, og en 5-siders hjemmeside er en 5-siders hjemmeside. Jeg er enig i, at både køber og sælger bør se på hvad der er ønskes og hvad der er reelt behov for, samt at få defineret disse ting, før et endeligt tilbud gives.

Men derfor er det jo ikke svært at byde på en opgave med et bud a la få X FRA Y kr. Og herefter skal der jo så ske en forventningsafstemning.

Tja, det er jeg så ikke enig i. Det er lidt som at købe sin første bil. En bil er vel også bare en bil så? Og det er det vel i princippet, at der så findes et hav af modeller og varianter er jo noget andet.

Hvis en webshop bare var en webshop, så ville verden se meget nemmere ud set fra mit skrivebord. Jeg synes alle kunder har individuelle behov - og at kunne aflæse de behov og løse opgaven, det er jo udfordringen.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 16:08

Hej Michael,

Jeg kunne ikke være mere uenig. Som nystartet skal man vide hvilke kompetencer og værdier man har og gerne vil kommunikere ud til ens potentielle kunder. Derfor er en webshop ikke bare en webshop og en 5-siders hjemmeside er ikke bare en 5-siders hjemmeside. 

Lad os nu sige at en kunde udbyder følgende opgave: En webshop. Okay, umiddelbart ville det koste 10.000 kr. Hvad så hvis kunden skal have 10 forskellige sprog, billedezoom, SEO optimized URL, login design, slideshow, produktforslag ved kassen som baseres på købsadfærd, countdown på tilbudsvarer, prismatriks som krydser pris, vægt og størrelse? Så kan prisen jo eskalere og måske komme op på 50.000 kr.

Håber du forstår min pointe :)

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 16:09

Thomas:
Tja, det er jeg så ikke enig i. Det er lidt som at købe sin første bil. En bil er vel også bare en bil så? Og det er det vel i princippet, at der så findes et hav af modeller og varianter er jo noget andet.

Hvis en webshop bare var en webshop, så ville verden se meget nemmere ud set fra mit skrivebord. Jeg synes alle kunder har individuelle behov - og at kunne aflæse de behov og løse opgaven, det er jo udfordringen.

Hvis du mener at hver webshop er unik. Så ser jeg det svært, at du med din signatur, kan tilbyde webshops til de tilbuds- og normalpriser. For hvis hver kundes behov er unikt må der nødvendigvis være en række unikke behov der ikke kan dækkes under en standardløsning. Derved bliver prisen jo et "Fra" beløb og ikke den totale pris for hvad der leveres fra dit skrivebord.

Og analogierne i betragtning, hvis man ser på hvad hhv. en webshop skal og en bil skal, nemlig at sælge og køre, så er en webshop en webshop og en bil er en bil. Når du har erfaring med begge dele, kan du så stille krav til hvilke formål de skal dække. Den ene skal måske engagere slutbrugeren, og den anden skal måske fragte varen. Derved bliver prisen også anderledes.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 16:13

Råd nummer:

3. Check hvilken baggrund udviklerne har, der er mange peg og klik firmaer.

4. Valider firmaets hjemmeside, det er en god indikator på om man har styr på tingene.

Teddy 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:21

Michael:
Hvis du mener at hver webshop er unik. Så ser jeg det svært, at du med din signatur, kan tilbyde webshops til de tilbuds- og normalpriser. For hvis hver kundes behov er unikt må der nødvendigvis være en række unikke behov der ikke kan dækkes under en standardløsning

Der er ALTID områder der kan dækkes under en standardløsning, at vi så tilpasser den løsning til hvert enkelt kunde og derved skaber en unik løsning, det er sådan vi har valgt at arbejde. Her er den ingen standardløsninger, men mere end 25 års marketingerfaring der trækkes på, for at skabe omsætning - da det i sidste ende udelukkende handler om det.

Michael:
Og analogierne i betragtning, hvis man ser på hvad hhv. en webshop skal og en bil skal, nemlig at sælge og køre, så er en webshop en webshop og en bil er en bil. Når du har erfaring med begge dele, kan du så stille krav til hvilke formål de skal dække. Den ene skal måske engagere slutbrugeren, og den anden skal måske fragte varen. Derved bliver prisen også anderledes.

Nu mener jeg du startede denne generalisering - "en webshop er en webshop" - at du ikke mener det er sammenligneligt, sådan er det jo bare :) Men jeg tror du forstod hvor jeg ville hen.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)