Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop tilbudet og vælg hvad der er bedst for din virksomhed

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Startline.dk:

Hej Michael,

Jeg kunne ikke være mere uenig. Som nystartet skal man vide hvilke kompetencer og værdier man har og gerne vil kommunikere ud til ens potentielle kunder. Derfor er en webshop ikke bare en webshop og en 5-siders hjemmeside er ikke bare en 5-siders hjemmeside. 

Lad os nu sige at en kunde udbyder følgende opgave: En webshop. Okay, umiddelbart ville det koste 10.000 kr. Hvad så hvis kunden skal have 10 forskellige sprog, billedezoom, SEO optimized URL, login design, slideshow, produktforslag ved kassen som baseres på købsadfærd, countdown på tilbudsvarer, prismatriks som krydser pris, vægt og størrelse? Så kan prisen jo eskalere og måske komme op på 50.000 kr.

Håber du forstår min pointe :)

Jeg er enig, men dit udgangspunkt er en webshop. En webshop til 10.000,- Og vi snakker om udgangspunkter, ikke hvad webshoppen skal kunne "oven i hatten".
Og ja, man skal som nystartet kende sine kompetencer og værdier, det skal du som nystartet fortælle videre, men det ændrer ikke på udgangspunktet at man f.eks. skal have en 5-siders hjemmeside. Nu nævner du selv "umiddelbare" priser, som kan ændres eksplosivt og det er her vi er enige igen, at man som køber/sælger skal kende behov og ønsker, og før man kan give et reelt tilbud bør man have afstemt ønsker/forventninger. Men det afholder ikke en sælger i at give en "FRA" pris til en potentiel køber - altså en "umiddelbar" start pris.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 75
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 16:45

Michael:

Startline.dk:

Hej Michael,

Jeg kunne ikke være mere uenig. Som nystartet skal man vide hvilke kompetencer og værdier man har og gerne vil kommunikere ud til ens potentielle kunder. Derfor er en webshop ikke bare en webshop og en 5-siders hjemmeside er ikke bare en 5-siders hjemmeside. 

Lad os nu sige at en kunde udbyder følgende opgave: En webshop. Okay, umiddelbart ville det koste 10.000 kr. Hvad så hvis kunden skal have 10 forskellige sprog, billedezoom, SEO optimized URL, login design, slideshow, produktforslag ved kassen som baseres på købsadfærd, countdown på tilbudsvarer, prismatriks som krydser pris, vægt og størrelse? Så kan prisen jo eskalere og måske komme op på 50.000 kr.

Håber du forstår min pointe :)

Jeg er enig, men dit udgangspunkt er en webshop. En webshop til 10.000,- Og vi snakker om udgangspunkter, ikke hvad webshoppen skal kunne "oven i hatten".
Og ja, man skal som nystartet kende sine kompetencer og værdier, det skal du som nystartet fortælle videre, men det ændrer ikke på udgangspunktet at man f.eks. skal have en 5-siders hjemmeside. Nu nævner du selv "umiddelbare" priser, som kan ændres eksplosivt og det er her vi er enige igen, at man som køber/sælger skal kende behov og ønsker, og før man kan give et reelt tilbud bør man have afstemt ønsker/forventninger. Men det afholder ikke en sælger i at give en "FRA" pris til en potentiel køber - altså en "umiddelbar" start pris.

Så er vi nogenlunde på samme spor ;) Det jeg gerne vil redegøre med dette indlæg er, at der er mange virksomheder, der byder sig ind og siger, at de kan lave en webshop til en fast lav pris. Og at det ikke er i orden. Men kan forstå på dig, at vi har nogenlunde de samme holdninger, men har kommunikeret det ud på anderledes måder.

Jeg synes bare ikke et website er et website. Hvert design er unikt og kræver forskellige mængder tid og ressourcer. Start prisen kan i teorien være 10 kr. Altså en .html fil med en overskrift og 2 linjer tekst.

Det er derfor vi på vores website skriver vejledende priser, da "FRA" prisen kan være vildledende kontra vejledende pris. Her er forskellen:

"Fra" betyder, at prisen kan variere fra x til y, hvilket vil sige, at der ikke er grænser.

"Vejledende" betyder, at prisen vil ligge deromkring og der er derfor en grænse. 

Vores priser ligger f.eks. omkring 11.000 kr., da vi ikke ønsker at begive os ud på kæmpe webshops, som Miinto.dk, Nelly.com osv. da vores kompetencer ikke rækker så langt. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:46

Teddy Carlsen:
4. Valider firmaets hjemmeside, det er en god indikator på om man har styr på tingene.

Hvad mener du med det? Du vil have tømrermester Møller til at validere en hjemmeside, eller hvad?

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 17:08

Startline.dk:
Det jeg gerne vil redegøre med dette indlæg er, at der er mange virksomheder, der byder sig ind og siger, at de kan lave en webshop til en fast lav pris. Og at det ikke er i orden.

Hvad vil du gøre ved det? Cool

Startline.dk:
Jeg synes bare ikke et website er et website. Hvert design er unikt og kræver forskellige mængder tid og ressourcer.

Det lyder meget besnærende og idealistisk, men er totalt virkelighedsfjernt og meget abstrakt, for mangt en ganske almindelig virksomhedsejer, som egentlig bare gerne vil ud på det der internettet og vise sine produkter og måske lufte sit logo.

Hvis du ikke kan give ham en (nogenlunde) fast pris, men giver ham en luftig forklaring om "unikt design" og "visuel identitet", underforstået, at dette koster penge, men ingen kan sige hvor meget før du har foretaget nogle kunstneriske valg på vegne af kunden, så ringer han til de gule sider og køber en spalte i telefonbogen istedet.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 17:34

Vi har tilnærmelsesvis samme holdning. Jeg giver dig ret i den subjektive vinkel på hjemmesider, at en hjemmeside ikke bare er en hjemmeside. Men det er noget vi mener fordi vi har indsigt i hvordan hjemmesider bliver til, og hvad de repræsenterer. Murermester Hansen har nok en anden mening. :)

Nogle af dem der byder ind, kan gøre det på baggrund af et kalkuleret tab, med udsigt til overskud. Det kan man når man har 25 års marketingserfaring(!), som nogle jo har. Men i bund og grund handler det om at man har et boxprodukt, og tilpasser det efter kundens primære behov og ønsker, og ikke masse marketingsgejl. Derfor går mange ud og tilbyder en webshop til X pris, før de kender kundens behov. Netop fordi boxproduktet er betalt, og X-prisen er et estimat for hvor lang tid det må tage før end boxprodukt kører, med mulige tilpasninger. Hvorfor Y-prisen/slut-prisen er en helt anden, er et spørgsmål om hvor mange tillægsydelser der kan sælges oven i tilbudsprisen (eller den vejl. pris). :)

Så min grundlæggende udmelding om webshops er webshops og 5-siders hjemmesider er 5-siders hjemmesider, holder jeg stadig ved. Firkantet set kræver en hjemmeside et design, en opsætning og måske en programmør i et estimeret antal timer til tilpasninger. Produktoprettelse, produktfotos, brødtekst og SEO kan typisk være tillægsydelser, eller noget der leveres af kunden.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 17:42

T-Nielsen:

Teddy Carlsen:
4. Valider firmaets hjemmeside, det er en god indikator på om man har styr på tingene.

Hvad mener du med det? Du vil have tømrermester Møller til at validere en hjemmeside, eller hvad?

Ja, hvis du kan søge på google kan du også validere en side.

Teddy

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 18:02

Teddy Carlsen:
Ja, hvis du kan søge på google kan du også validere en side

Get real.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 18:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Gå til:

http://validator.w3.org/

Indtast url og klik Check.

Det er vist ikke så svært ???!!!

Hvis der er 0 fejl fint, hvis der er mere end 5, så trækker det ned i forhold til virksomhedens troværdighed.

Hvis firmaet har links til referancer så tjek dem også.

Teddy 

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 19:00

Teddy Carlsen:
Det er vist ikke så svært ???!!!

De fleste ganske almindelige kunder ville ikke ane hvad de skulle stille op med sådan en gang volapyk.

Der er kun én ting som for alvor tæller og det er;

Teddy Carlsen:
Hvis firmaet har links til referancer så tjek dem også.

Bingo!

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 19:20

Nej det siger ikke de fleste noget, men en hver kan forholde sig til om der er 100 eller 2 fejl?? kunden skal jo ikke rette dem!!

Det er ikke anderledes end at jeg kan se at der er løber på en bil der er blevet lakeret, men jeg behøver ikke vide hvorfor de er der, men det vil da være en overvejelse i forhold til om jeg vil benytte vedkommende der har malet bilen.

Jeg mener valider referencerne også, så kan du se hvad der er blevet leveret.

Teddy 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)