Jeg er enig, men dit udgangspunkt er en webshop. En webshop til 10.000,- Og vi snakker om udgangspunkter, ikke hvad webshoppen skal kunne "oven i hatten". |
Michael:Startline.dk:Hej Michael,
Jeg kunne ikke være mere uenig. Som nystartet skal man vide hvilke kompetencer og værdier man har og gerne vil kommunikere ud til ens potentielle kunder. Derfor er en webshop ikke bare en webshop og en 5-siders hjemmeside er ikke bare en 5-siders hjemmeside.
Lad os nu sige at en kunde udbyder følgende opgave: En webshop. Okay, umiddelbart ville det koste 10.000 kr. Hvad så hvis kunden skal have 10 forskellige sprog, billedezoom, SEO optimized URL, login design, slideshow, produktforslag ved kassen som baseres på købsadfærd, countdown på tilbudsvarer, prismatriks som krydser pris, vægt og størrelse? Så kan prisen jo eskalere og måske komme op på 50.000 kr.
Håber du forstår min pointe :)
Jeg er enig, men dit udgangspunkt er en webshop. En webshop til 10.000,- Og vi snakker om udgangspunkter, ikke hvad webshoppen skal kunne "oven i hatten".
Og ja, man skal som nystartet kende sine kompetencer og værdier, det skal du som nystartet fortælle videre, men det ændrer ikke på udgangspunktet at man f.eks. skal have en 5-siders hjemmeside. Nu nævner du selv "umiddelbare" priser, som kan ændres eksplosivt og det er her vi er enige igen, at man som køber/sælger skal kende behov og ønsker, og før man kan give et reelt tilbud bør man have afstemt ønsker/forventninger. Men det afholder ikke en sælger i at give en "FRA" pris til en potentiel køber - altså en "umiddelbar" start pris.
Så er vi nogenlunde på samme spor ;) Det jeg gerne vil redegøre med dette indlæg er, at der er mange virksomheder, der byder sig ind og siger, at de kan lave en webshop til en fast lav pris. Og at det ikke er i orden. Men kan forstå på dig, at vi har nogenlunde de samme holdninger, men har kommunikeret det ud på anderledes måder.
Jeg synes bare ikke et website er et website. Hvert design er unikt og kræver forskellige mængder tid og ressourcer. Start prisen kan i teorien være 10 kr. Altså en .html fil med en overskrift og 2 linjer tekst.
Det er derfor vi på vores website skriver vejledende priser, da "FRA" prisen kan være vildledende kontra vejledende pris. Her er forskellen:
"Fra" betyder, at prisen kan variere fra x til y, hvilket vil sige, at der ikke er grænser.
"Vejledende" betyder, at prisen vil ligge deromkring og der er derfor en grænse.
Vores priser ligger f.eks. omkring 11.000 kr., da vi ikke ønsker at begive os ud på kæmpe webshops, som Miinto.dk, Nelly.com osv. da vores kompetencer ikke rækker så langt.