Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af fast ejendom til udlejning

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-07-2007 23:12:28 Forfatter: Nightfall

Angående det, at selv bebo huset - så er den eneste mulige løsning, jeg kan se, at leje vores nuværende hus ud, og så flytte ind i ejendommen, med hele familien i den periode, hvor den skal renoveres - for ikke at miste lejeindtægt.

Enig. Det er afgørende at I kun har en bolig til rådighed i perioden, og derved fraskriver jer råderetten over den anden ejendom, hvilket kun kan ske ved udlejning eller salg.   og det er til enhver tid jer der skal sandsynliggøre at I har beboet ejendommen. Man kan ikke sætte nogen periode på. Det afhænger også lidt af hvordan de ligger geografisk i forhold til hinanden men jo længere tid jo bedre. Det holder eksempelvis ikke at I bor i den nye ejendom samtidig med at den sættes til salg.

Vedr. salget af den nye ejendom afhænger det lidt af om den har vurderingsmæssig status som en tofamiliesejendom (1 matrikel) eller som to ejerlejligheder (to matrikler). Taler vi om to selvstændige matrikler har du ret i at I skal have beboet begge, men består ejendommen kun af en matrikel kan I sælge begge skattefrit forudsat at I bare har beboet en af ejendommene. Det er så bare afgørende at den ikke er udmatrikuleret inden I indgår bindende aftale om salg.

.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans:

At professor Brøchner-Madsen forudser et fald på 40% i boligpriserne skal man ikke tillægge den store betydning,

han er netop på business.dk udråbt til DKs mest pessimistiske professor..

Lad os da håbe at han bliver sparet væk i en sparerunde, hvis økonomien strammer på universitetet.

Hans spådom i 2007 var da ikke helt skudt  ved siden af Tongue Tied

Undskyld. Jeg kunne bare ikke dy mig Embarrassed

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)