Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folkeskolen skal forbedres NU! Kom med forslag

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon M:
Jeg var selv en af dem der kæmpede imod "systemet" og fik afskaffet nogle af de ulovlige handlinger at de fleste skoler systematisk bruger til at suge livsglæden, energien - og ja, iværksætter lysten ud af eleverne.

Hvad fik du afskaffet Simon?

Og så er det forresten ikke kun skolerne der suger livsglæden og energien ud af iværksættere - det er systemet indrettet til at gøre fra vugge til grav hvis du ikke retter ind og bliver "almindelig". Så du har meget at glæde dig til.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det ideelle ville være at lade lærene tilrettelægge undervisningen, mon ikke de selv har en masse forslag til hvordan folkeskolen kunne blive bedre??

Teddy 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hvad fik du afskaffet Simon?

Og så er det forresten ikke kun skolerne der suger livsglæden og energien ud af iværksættere - det er systemet indrettet til at gøre fra vugge til grav hvis du ikke retter ind og bliver "almindelig". Så du har meget at glæde dig til.

Jeg var elevrådsformand for skolen og sad i skolebestyrelsen. Blandt andet blev de ulovlige eftersidninger afskaffet, der blev indført fair mulighed for virksomhedspraktik og andre mindre vigtige ting.

Ser man bort fra pensumerne, så er de skriftlige bekendtgørelser omkring folkeskolen ofte OK, men desværre er det normen at ikke følge disse og i stedet følge nogle ulovlige og ufine metoder der resultere i åndelig mørklægning og mobning af alle som evner og vover at tænke selvstændigt.

Som kommentar til din tillægssætning, så anser jeg mig selv som en global borger med dansk oprindelse, så systemet, som jeg har minimal kontakt med - og ikke er afhængig af, bekymrer mig ikke. They never gonna get me down Wink

 

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Det ideelle ville være at lade lærene tilrettelægge undervisningen, mon ikke de selv har en masse forslag til hvordan folkeskolen kunne blive bedre??

Teddy 

Lærerne tilrettelægger allerede undervisningen i en vis grad. Lærerne får at vide hvor mange timer de har og hvad de skal forsøge at lære elever og så må de næsten selvom hvordan de underviser!

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lærer arbejder i et politisk reguleret system, hvor det meste er dikteret, enten af strukturen, kontrol eller økonomi.

Smut ned på det nærmeste læreseminarium og bed dem om at strege de ideer der er nævnt her i tråden som de selv har, og du kommer hjem med en meget kort liste.

Giv tilliden tilbage til lærerne og stil krav i stedet for at lave kontrol og sætte rammer op, så ville der ske noget.

Teddy 

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Begrebet Folkeskole er forældet så smid ideen på skrotpladsen, derefter indfør privat skoler, over hele linien.. Skal der tilskud til, må det være som fripladser til børnene.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

"Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder op i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne."

Citat: Sokrates 400 f.kr.

Så måske er problemet ikke børnenes diciplin. Men snarere at skolen slet ikke er egnet til at undervise unge mennesker. Forskere i fysiologi siger at mennesker under 10 år endnu ikke er parat til at sidde stille mere end 10-15 minutter af gangen. Så det tyder lidt på at vi prøver at presse børnene ned i en form som de ikke rigtigt passer i.

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Fredslund Hansen:

"Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder op i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne."

Citat: Sokrates 400 f.kr.

Så måske er problemet ikke børnenes diciplin. Men snarere at skolen slet ikke er egnet til at undervise unge mennesker. Forskere i fysiologi siger at mennesker under 10 år endnu ikke er parat til at sidde stille mere end 10-15 minutter af gangen. Så det tyder lidt på at vi prøver at presse børnene ned i en form som de ikke rigtigt passer i.

Helt klart spændene :)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie Gejl:

Rasmus Fredslund Hansen:

"Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder op i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne."

Citat: Sokrates 400 f.kr.

Så måske er problemet ikke børnenes diciplin. Men snarere at skolen slet ikke er egnet til at undervise unge mennesker. Forskere i fysiologi siger at mennesker under 10 år endnu ikke er parat til at sidde stille mere end 10-15 minutter af gangen. Så det tyder lidt på at vi prøver at presse børnene ned i en form som de ikke rigtigt passer i.

Helt klart spændene :)

Sokrates-citatet er altid spændende at have med, når man debaterer skolen. Der er dog lige det faktum, at han aldrig har sagt det. Det er blevet en net-myte, og jeg er ikke sikker på, hvem der egentligt har startet det.

Jeg synes, at Seth Godin (som så ofte før) har ret i meget af det, han siger i dette foredrag om uddannelsessystemet. Jeg kan helt klart anbefale det.

Deruodver havde jeg for nogle måneder siden fornøjelsen af at interviewe formanden for Danske Skoleelever om, hvordan folkeskolen kan være med til at give unge succes som voksen. Hun bestemt også værd at høre på (der kommer lige et kort referet først i interviewet).

Derudover er jeg sikker på, at det vil være en kæmpe gevinst for folkeskolen, eleverne, lærerne og resten af landet, hvis børn og unge mødte op og var klar til at modtage undervisning. Dvs. udhvilede, mætte og motiverede :-)

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank N Hansen:

Begrebet Folkeskole er forældet så smid ideen på skrotpladsen, derefter indfør privat skoler, over hele linien.. Skal der tilskud til, må det være som fripladser til børnene.

Meget interessant, men hvis det ikke skulle skabe problemer med forældre, der ikke gider betale til noget deres børn SKAL gøre, så skal man jo afskaffe undervisningspligten og det ville nok ikke være så godt for Danmark...

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)