Hej amino'er. Jeg har en kontrakt på leje af et lokale et sted i lokalsamfundet. Denne bygning indholder et sundhedscenter, en vuggestue og vist noget mere. Jeg lejer mig ind i sundhedscenteret. Nu viser det sig, at jeg skal være loyal overfor de andre aktiviteter i bygningen - altså fx anbefale vuggestuen på facebook - eller i hvert fald ikke nævne andre vuggestuer. Det vidste jeg ikke, da jeg indgik kontrakten - så ville jeg aldrig have indgået den! Og det står ikke i kontrakten, men det at jeg ikke vil "rette ind" gør at jeg ikke føler mig velkommen - og jeg bliver udelukket fra fællesskabet i huset. En del af det jeg lejede var en fællesskabsfølelse og et sted at mødes med andre behandlere. Hvordan kommer jeg ud af kontrakten? Jeg giver selvfølgelig gerne flere oplysninger. Mange kærlige hilsner |
Det bør fremgå af din kontrakt hvordan du kommer ud - men det inkluderer jo så flytning.
Jeg forstår, at du principielt ikke vil være blind facebook støtte, men hvis muligheden er at du bare ikke anbefaler andre vuggestuer eller andre behandlere på facebook hvis det er i konkurrence med "husets", og du selv skriver, at du lejede det for fællesskabsfølelse osv., så tror jeg ikke helt jeg forstår det kan være den kamp værd
I alle fald, i din kontrakt vil det fremgå, hvorledes du siger dit lejemål op og kan du ikke få renset luften, ved at tage et møde med de andre, og nok undlade at reklamere deres konkurrenter op på facebook, i fællesskabets navn, så tror jeg løbet er kørt og du bliver gladere et andet sted, når du allerede nu føler dig "udelukket".
vh