Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ud af kontrakt

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er.

Jeg har en kontrakt på leje af et lokale et sted i lokalsamfundet. Denne bygning indholder et sundhedscenter, en vuggestue og vist noget mere. Jeg lejer mig ind i sundhedscenteret.

Nu viser det sig, at jeg skal være loyal overfor de andre aktiviteter i bygningen - altså fx anbefale vuggestuen på facebook - eller i hvert fald ikke nævne andre vuggestuer.

Det vidste jeg ikke, da jeg indgik kontrakten - så ville jeg aldrig have indgået den! Og det står ikke i kontrakten, men det at jeg ikke vil "rette ind" gør at jeg ikke føler mig velkommen - og jeg bliver udelukket fra fællesskabet i huset. En del af det jeg lejede var en fællesskabsfølelse og et sted at mødes med andre behandlere.

Hvordan kommer jeg ud af kontrakten? Jeg giver selvfølgelig gerne flere oplysninger.

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bør fremgå af din kontrakt hvordan du kommer ud - men det inkluderer jo så flytning. 

Jeg forstår, at du principielt ikke vil være blind facebook støtte, men hvis muligheden er at du bare ikke anbefaler andre vuggestuer eller andre behandlere på facebook hvis det er i konkurrence med "husets", og du selv skriver, at du lejede det for fællesskabsfølelse osv., så tror jeg ikke helt jeg forstår det kan være den kamp værd

I alle fald, i din kontrakt vil det fremgå, hvorledes du siger dit lejemål op og kan du ikke få renset luften, ved at tage et møde med de andre, og nok undlade at reklamere deres konkurrenter op på facebook, i fællesskabets navn, så tror jeg løbet er kørt og du bliver gladere et andet sted, når du allerede nu føler dig "udelukket".

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51

Jeg er bundet indtil næste sommer af min kontrakt. Og det er kun nogle timer hver uge jeg lejer det.

Jeg er ikke til principper som sådan. Jeg anbefaler ikke andre behandlere - det var noget helt andet i huset/bygningen det her gik på. Det er ikke noget jeg vil kæmpe for - jeg føler mig ikke velkommen mere og det at være i huset, hvor jeg mærker uvilje er ikke rart. Og den form for behandling jeg laver handler om energier, og jeg kan ikke tilbyde gode energier i sådan et miljø! SÅ jeg kan ikke bruge lokalet mere - det er nu udelukkende en udgift for mig.

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 12:56

Det er jo ikke optimalt at have det sådan på sin arbejdes/omgangskreds

Du må have fået før eller efter indgåelse af lejemål, nogle retninglinjer for at du SKAL anbefale din sociale omgangskreds i huset og hvilken måde på facebook mv.- .evt. på skrift?

Det kan godt være det ikke er rimeligt ,optimalt eller lovligt, men desværre svært at gøre noget ved generelt- man kan jo ikke diktere menesker til at accepter hindanden, eller hvordan man skal opføre sig over for hindanden.- og hvis de blot ikke "gider" dig fordi du ikke støtter dem eller deres forretning er der jo ikke noget forkert i som så - det kan i nogle tilfælde være en naturlig reaktion som vi menesker har i større eller mindre grad!

Jeg ville da også blive småsur hvis mine nærmeste valgte en konkurent til mine produkter frem for mit- det har de lov til, og jeg har lov til at være sur- sådan kan du lidt sammenligne dit fællesskab i grove træk.

Hvad er problemet for at du blot opsiger dit lejemål efter regler og derved kommer ud af det?

Det undre mig at du som erhverv som coach og adfærds problem løser som dit speciale- ikke selv har en løsning, da det jo er det du rådgiver andre om ting som eksempelvis også kunne være et sådanne???

ja undskyld , det sprang mig i øjnene og måtte lige nævne det- måske min tanke er forkert Wink

held og lykke-de bedste hilsner/Bo

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02

Det er ok du spørger :)

Jeg spørger ikke til kommunikationen med huset som sådan - jeg spørger til om det er muligt lovmæssigt at komme ud af kontrakten før tid (den løber til 14. august).

Hvis det så var nogle af mine kollegaer jeg skulle anbefale forstod jeg det - men det du siger jeg skal er at anbefale uanset hvad de laver i huset. Altså vælger de at leje en adfærdsbehandler eller lignende ind på første salen skal jeg måske også anbefale ham/hende! Da jeg jo er lejet ind som coach og healer.

Nå bottom line: Jeg kan ikke bruge lokalet mere - så jeg vil ud af kontrakten og jeg kontakter en advokat for at komme det.

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:14

Sana Sofia Hjort:
Nu viser det sig, at jeg skal være loyal overfor de andre aktiviteter i bygningen

Hvordan "viser det sig"?
Har du fået det på skrift?
Har du fået det mundtligt?
Eller er det noget, du føler, at de andre måske tænker om dig?

Hvis det første er tilfældet, vil jeg tro, at din advokat kan gøre ét eller andet.
Hvis det andet er tilfældet, tror jeg ikke, din advokat kan gøre noget.
Hvis det tredje er tilfældet, ligger opgaven for mig at se ikke i at komme ud af huset, men i at komme bedre ud af det med huset.

venlig hilsen

Hans 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 13:20

Ok- Nej, jeg det er ikke sandsynligt at komme ud af kontrakt på bagrund af at du ikke føler dig velkommen med videre, en lejekontrakt er jo for at sikre begge parter begge veje.- 

Den eneste måde ville være hvis de misligholder aftale med lokaler osv- og det gør de jo ikke ud fra det der er problemet.

Du kunne snakke med udlejer om at han kunne finde en anden lejer før tid- fortæl ham/hende/dem din situation, eller hvis kontrakt tillader det, fremlej dit leje mål i den tid?

Hvis du siger lejemål op til eksempelvis den 14 august, og gør udlejer (skriftligt heri) opmærksom på at du ønsker at det bliver lejet ud før tid, såfremt der kommer en ønsket ny lejer- må udlejer ikke sig nej til anden lejer, for at holde på dig, såfremt han aligevel vælger at sige nej, vil du være fritstillet for mulig ny lejebegyndelse af ny leje, idet udlejer ikke har tilgodeset dine behov.

Ellers tror jeg ikke der er så meget at gør

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20

Jeg har det på skrift i en mail. Jeg fik en mail hvor jeg får at vide at det ikke er ok at jeg anbefaler en anden vuggestue til en af mine facebookvenner. Og anbefaler er så at jeg fortælle hvor mine børn går og at vi er glade for det.

Det er ikke de andre behandlere - det er udlejer der skabet dårlig stemning.

Tak for svarene :)

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:23

Sana Sofia Hjort:
Jeg fik en mail hvor jeg får at vide at det ikke er ok at jeg anbefaler en anden vuggestue til en af mine facebookvenner.

Sig til ham, at han kan blande sig uden om.
Længere er den ikke.

Hvis det er dit eneste problem, så har du ikke brug for et nyt hus, men for at få løst en konflikt på børnehaveniveau.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28

Hans Stokholm Kjer:
Hvis det er dit eneste problem, så har du ikke brug for et nyt hus, men for at få løst en konflikt på børnehaveniveau.

Jeg håber, at jeg forstår dig ret, og siger dig tak fordi du også ser problemet som smålighed og underlig opførsel fra udlejers side.

Årsagen til at jeg vil ud af kontrakten er mistilliden fra udlejers side - udlejer som er en del af husets dagligdag - det er dårlige energier som påvirker mit professionelle arbejde, og det er ulysten til at anbefale nogen ud fra at vi har samme adresse.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)