Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ud af kontrakt

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Kan du ikke bare tænde noget røgelse og fremsige nogle besværgelser ?

Undskyld men hvad snakker du om???

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:58

Sana Sofia Hjort:

Michael_N:
Kan du ikke bare tænde noget røgelse og fremsige nogle besværgelser ?

Undskyld men hvad snakker du om???

Lad ham ligge.
Han forstår ikke, hvad du beskæftiger dig med og er tydeligvis angst for ting, han ikke forstår.
Så reageer han ved at provokere.

Det er ikke værd at spilde tid på.

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06

Michael_N:
Nej, men såfremt du kunne løse de problemer du beskriver her i tråden med dine metoder så kunne jeg måske overvejer bruge dine ydelser.

Til din og bestemt også I andres orientering Smile Så er konflikten blevet måske ikke løst som i, at det er aldrig sket, men endelig var det muligt at få snakket - som i snakket og ikke skrevet.

Kommunikation er svært og specielt det skriftlige - så udlejer har set de første tre ord i mit første svar, og de ord og ikke resten af sætningen har så væretl grundlaget for resten af vores skriftlige kommunikation - nogen gange så opfatter vores hjerne det, der passer den / det vi forventer at læse, og vi får ikke læst resten.

Én ting jeg lige har fået lov at lære igen igen igen er: lyt til dit indre og ring op - også fredag aften. Mundtlig kommunikation er nemmere i hvert fald for mig. Der opstår færre misforståelser, hvis vi udelukkende bruger det skriftlige til konkrete beskeder og positiv kommunikation. I telefonen eller aller helst face-to-face er det muligt at lære hinanden at kende så vi ikke lader et, to eller tre ord skræmme os eller være grundlaget for resten af vores opfattelse og forståelse.

Tak til jer der kom med konstruktive indput - jeg lærte i hvert fald noget om hvad jeg kan og ikke kan forlange af en udlejer.

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

PS: Så Michael_N du er velkommen til at gi et kald, så kan vi måske få dine eventuelle spørgsmål omkring mit arbejde ud i lyset Smile.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Hans Stokholm Kjer:

Lad ham ligge.
Han forstår ikke, hvad du beskæftiger dig med og er tydeligvis angst for ting, han ikke forstår.
Så reageer han ved at provokere.

Det er ikke værd at spilde tid på.

Hans

Smile

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:37

Sana Sofia Hjort:
Kommunikation er svært og specielt det skriftlige - så udlejer har set de første tre ord i mit første svar, og de ord og ikke resten af sætningen har så væretl grundlaget for resten af vores skriftlige kommunikation - nogen gange så opfatter vores hjerne det, der passer den / det vi forventer at læse, og vi får ikke læst resten.

Godt, at du fik løst problemet.
Jeg håber, at du nu føler dig velkommen i det hus, du skal arbejde i.

Så kan du nok også tåle en saglig provokation, som du muligvis endda kan lære lidt af.

Når jeg analyserer indholdet i den ovenstående sætning - på samme måde som du sikkert gør det, når du lytter til dine klienters ord og formuleringer - synes jeg, at et stort kommunikationsproblem skinner igennem. Du lægger nemlig hele ansvaret for misforståelsen mellem jer over på modparten. Ifølge den sætning skyldes det hele, at din modpart ikke lytter/læser. Det kan umuligt være virkeligheden. Det ER ikke den eneste baggrund for jeres misforståelse. Noget af spillet ligger også på din banehalvdel. Du har selv aktier i problemet.
Prøv at træde et skidt ud af dig selv og forsøg at se misforståelsen med en rådgivers øjne. Hvad ville du råde til. Ville du råde til, at man øjeblikkeligt fik fat i en advokat, så man kunne stikke halen mellem benene ud af konflikten i en fart og til så stor skade som muligt for modparten? Eller ville du råde til, at man forsøgte at etablere en ny kommunikation ad en anden kanal?
Jeg siger ikke, at du nødvendigvis er en dårlig rådgiver, fordi du ikke selv kan følge det råd, du ville give andre. Det har jeg slet ikke belæg for. Af den sætning, jeg citerer, fremgår det jo netop, at du er opmærksom på, at vores forventninger og fordomme snyder os - og det gælder altså ikke kun for vores modparter.

Din adfærd i denne tråd signalerer, at du er hurtig til at reagere på provokationer. Måske er det et område, som du kunne have gavn af at bearbejde? Sæt dig på dine hænder og læs dette indlæg mindst fem gange med mindst fem minutteres tænkeæause mellem hver gang.
Hvis du vælger at svare, så overvej, hvem der har noget ud af at læse dit svar. Jeg kender dig ikke, så jeg er i bund og grund ligeglad med, om du synes, at jeg overfortolker dig (det vil være en naturlig første reaktion at mene det).

Hvis du ikke kan bruge det, jeg her har skrevet til noget - så glem det og lev videre.

God vind.

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

At sidde på mine hænder er ikke en mulighed, når jeg altså ikke lige fryser på dem Wink

Jeg er oprigtigt glad for din tilbagemelding! For det første er jeg glad for du gider bruge tid på at skrive til mig, og for det andet er jeg glad for denne mulighed for lærdom, udvikling osv osv.

Som skrevet står er skriftlig kommunikation for mig svært! Jeg kan virkeligt godt se, hvad du mener! Udfra det jeg skriver kan der tolkes en masse - og jeg er glad for, at du gider - for det giver mig mulighed for at blive bedre! Min udfordring skriftligt er at jeg har svært ved at fatte mig i korthed, når jeg skal forklare noget Wink derfor får jeg i forsøget på at gøre det kort nogengange ikke fortalt det hele og heller ikke altid det væsentlige! Det vil jeg øve mig på!

Jeg skulle have ringet med det samme for at få situationen belyst - det er helt sikkert mit ansvar! Hvilket jeg også i samtalen med udlejer får kommunikeret ud.

Hans Stokholm Kjer:
Din adfærd i denne tråd signalerer, at du er hurtig til at reagere på provokationer.
Hvad tænker du på her? Jeg forsøger nemlig netop ikke at reagere negativt, men det er muligvis ikke lykkedes mig - måske er det skriftligt bedre at tie end at forsøge med humor nogen gange?

Tak igen!

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N:
Kan du ikke få assistance fra ånde-verden ?
Du siger du arbejder med energier, dette er jo et tilfælde vor dette er muligheden for at vise at det virker?

Jeg vil gerne frabede dine ligegyldige kommentarer som ikke vedrører emnet eller er til hjælp for trådstarter.

Attention!

Hold venligst tråden ren og fokuser på spørgsmålet :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sana Sofia Hjort:
Hvad tænker du på her?

Hvis du havde valgt at vente lidt længere tid med at svare Michael N, ville du have haft tid til at erkende, at han ikke var værd at bruge tid på. Det, at du tilbyder ham "hjælp", fremstiller kun dig som provokeret. Et gyldendt råd på internetfora er "Don't feed the troll". Hver gang du svarer en provokatør giver du ham mere at arbejde med i hans næste provokation.

God vind

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14

Hans Stokholm Kjer:
Hvis du havde valgt at vente lidt længere tid med at svare Michael N, ville du have haft tid til at erkende, at han ikke var værd at bruge tid på. Det, at du tilbyder ham "hjælp", fremstiller kun dig som provokeret. Et gyldendt råd på internetfora er "Don't feed the troll". Hver gang du svarer en provokatør giver du ham mere at arbejde med i hans næste provokation.

Åh ja den skriftlige kommunikation :)

Når jeg tilbyder hjælp, så er det ærligt ment - jeg føler mig ikke provokeret af sådanne spørgsmål og udsagn. Det kan jeg godt se, at det kan tolkes som, men jeg har været i branchen i mange år og har prøvet de kommentarer og spørgsmål maaaange gange ;) og jeg ved, hvad de kommer af. Men der er hjælp til sådanne spørgsmål også, og den vil jeg gerne give :).

Nu må vi hellere holde os til emnet i tråden, og så

God vind til dig også :)

Mange kærlige hilsner
Sana Sofia Hjort

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:09
Det lyder godt at i har fået snakket sammen, det er som sagt mange ting der går tabt i en skriftlig kommunikation.

Skriftlig kommunikation er god når der ikke er nogle alternative tolkninger af inneholdet i beskeden.

Derimod en telefonsamtale eller endnu bedre face2face der kan man benytte den ikke verbale kommunikation når man forhandler om tingene.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)