Héy kloge aminoer... Min kæreste og jeg er netop blevet tilbudt at overtage den bager/sanwich cafe som min kæreste er butikschef i.
Konceptet går på at det er en sanwich bar, men der blir solgt alt fra morgenbrød, kager, sanwich samt forskellige slags kaffer, som kunderne har mulighed for at sidde og nyde i butikken i lækre sofaer, som borde og en lang bar disk. Konceptet er kniv skarpt og har stort potentiale, og beliggenheden er helt perfekt. Vi er begge meget tændte på det, men da det er første gang vi skal være selvstændige har vi er stort spørgsmål - HVAD SKAL VI HOLDE ØJE MED ???
Håber meget at få noget hjælp da jeg ved der sidder nogle skarpe sjæle og følger mes herinde - på forhånd tak :)
Konceptet skal tænkes igennem. Prisen skal vurderes, der skal laves budgetter og kalkuler så der er noget at styre efter og følge op på.
Alt efter hvor godt den kører nu skal der måske optimeres eller laves om på diverse ting.
Har mange års erfaring med fødevarer og styring af menuer etc så jeg ved hvad jeg taler om i denne sammenhæng.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
i må kunne få oplyst omsætning samt nuværende udgifter samt avance.
derfra har i de tal i skal bruge, så er det at i skal ligge de udgifter ind som i forventer.
forbrugsudgifter vand strøm osv kan i sikkert bruge direkte.
et sted hvor i har stor indflydelse er på personaleudgifter og det er som regel her der er penge at spare.
en ting som i skal tage med i jeres overvejelser er om i har energien til at drive en forretning, idag er faktum at langt de fleste bagerier /cafeer kører med et meget ringe resultat, gå ind på krak under firma og tjek nøgletal ud for simulærer virksomheder.
det er sindsygt hårdt at få tingende til at løbe rundt, i skal være forberedt på at skulle ligge alt jeres tid i det (prøv at arbejde 100 timer om ugen og så forestil jer at i skal gøre det i feks et halv år)