Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af bager, HJÆLP??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Héy kloge aminoer...
Min kæreste og jeg er netop blevet tilbudt at overtage den bager/sanwich cafe som min kæreste er butikschef i.

Konceptet går på at det er en sanwich bar, men der blir solgt alt fra morgenbrød, kager, sanwich samt forskellige slags kaffer, som kunderne har mulighed for at sidde og nyde i butikken i lækre sofaer, som borde og en lang bar disk. Konceptet er kniv skarpt og har stort potentiale, og beliggenheden er helt perfekt.
Vi er begge meget tændte på det, men da det er første gang vi skal være selvstændige har vi er stort spørgsmål - HVAD SKAL VI HOLDE ØJE MED ???

Håber meget at få noget hjælp da jeg ved der sidder nogle skarpe sjæle og følger mes herinde - på forhånd tak :)

Mvh Kim Sørensen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 07:59

- Få styr på egenkontrol (FVS)
- Få styr på bogføring, selskab osv.

I det hele taget få styr på forretningen.. er den sund/rentabel? Skal der laves noget om? 

I kan altid tage kontakt til fagfolk, som kan konsultere indenfor området. 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:25

Umiddelbare tanker...

Varenes kvalitet (Den kan ikke diskutteres)

Bundlinjen (Overskud overskud overskud)

Kundens tilfredshed (Lav en postkasse eller sms linje, whatever så du kan høre forslag fra kunder).

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 12:52

kipperen:
HOLDE ØJE MED

Der skal holdes øje med det hele.

Konceptet skal tænkes igennem. Prisen skal vurderes, der skal laves budgetter og kalkuler så der er noget at styre efter og følge op på.

Alt efter hvor godt den kører nu skal der måske optimeres eller laves om på diverse ting.

Har mange års erfaring med fødevarer og styring af menuer etc så jeg ved hvad jeg taler om i denne sammenhæng.

Yes

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 04:32

egentlig meget simpelt.

i må kunne få oplyst omsætning samt nuværende udgifter samt avance.

derfra har i de tal i skal bruge, så er det at i skal ligge de udgifter ind som i forventer.

forbrugsudgifter vand strøm osv kan i sikkert bruge direkte.

et sted hvor i har stor indflydelse er på personaleudgifter og det er som regel her der er penge at spare.

en ting som i skal tage med i jeres overvejelser er om i har energien til at drive en forretning, idag er faktum at langt de fleste bagerier /cafeer kører med et meget ringe resultat, gå ind på krak under firma og tjek nøgletal ud for simulærer virksomheder.

det er sindsygt hårdt at få tingende til at løbe rundt, i skal være forberedt på at skulle ligge alt jeres tid i det (prøv at arbejde 100 timer om ugen og så forestil jer at i skal gøre det i feks et halv år)

håber du kan bruge det til noget mvh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I bør få en advokat med ind over og kigge på de aftaleretlige forhold og derudover er inddragelse af en revisor heller ikke at kimse ad.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)