Hej T-Nielsen. Det må vi få kigget på så. :-) Den SQL-forespørgsel du laver er ikke brugbar til at teste SQL-performance med. Forespørgslen beder MySQL om at udregne hvilket årstal det er i øjeblikket. Det er i sagens natur ikke et kompliceret spørgsmål, og derfor testes det 1 milliard gange i træk, for overhovedet at tage så lang tid at man kan måle det. Det er selvsagt ikke en query man nogensinde ville bruge i virkeligheden :-) Det afspejler altså ikke kvaliteten af et webhotel. For man skal huske på, at flaskehalsen sjældent er CPU (som det faktisk i dette tilfælde er det ENESTE man tester). Flaskehalsen er pr. tommelfingerregel altid disk I/O. Du tilgår altså ikke noget data på harddisken overhovedet, hvilket du altid vil gøre ved en almindelig SQL-forespørgelse. Du kan tænke på det sådan her: hvis nu en super hurtig server, med en utrolig langsom disk, blev bedt om at udregne denne query, ville den så komme før en langsom server med super hurtig disk? Svaret er selvfølgelig, at det ville den. Men betyder det at hurtig-server-langsom-disk i sin helhed er hurtigere end langsom-server-hurtig-disk? Langt fra! Når man først skal til at slå op i tabeller, sammenholde data, gennemsøge indeks, etc, så er det disken der gælder. Men men men.. Det er dog tydeligt at du har nogle udfordringer med dit website. Jeg synes dog ikke at vi skal bruge Aminos forum til support. Har du en aktiv support ticket? Så kan jeg få en teknikker til at undersøge det nærmere, og finde en årsag og en løsning. :-) |
T-Nielsen,
Kender en der har hyret Kim Tetzlaff til at hastighedsoptimere en WordPress-installation. Det var virkeligt noget der battede mht en forøgelse af hastighed. Hvis jeg en dag bliver så sej at få så mange besøgende på et site, så vil jeg først forsøge at få fat i ham.