Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress hostingudfordring

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger nogle tips og  erfaringer med  hosting og optimering af et stort wp-site, som har et gigantiskk højt ressourceforbrug. Jeg har 6000 indlæg på sitet, og 12.000 daglige besøg.  Jeg er flyttet fra Unoeuro (det billligste) til meebox pro, i håb om, at det ville hjælpe, men nej.

Min wordpress er optimeret på alle mulige måder. Minimalt antalt plugins, nyinstallation, og jeg bruger Hyper Cache (har prøvet samtlige). Har prøvert forskellige themes, intet har hjulpet.

Det eneste som har hjulpet mit ressourceforbrug ned på et acceptabelt niveau, er, at jeg har lavet et redirect, således at min forside ligger på et andet domæne/server. Det har givet fred og et hurtigt site, men er jo nok en midlertidig løsning. For hvad med SEO? Og hvad med de udfordringer det giver for optimalt brug af sitet.  

Er der nogen som har erfaringer med, at have sin forside liggende et andet sted end selve wp-installationen? Andre måder at tweake det på?

Jeg tænker også, at en løsning kunne være en VPS. Er der nogen som kender en letforståelig  guide til dette? Som gerne forklarer tingene på en pædagogisk måde.

Håber nogen kan lede mig på rette vej :-)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:11

T-Nielsen:
Håber nogen kan lede mig på rette vej :-)

Min udbyder gav mig engang et tips om hvordan man kunne teste MySQL server, MySQL bruger meget memory IO/cache ram, og en metode til at teste er er fyre disse 2 af i phpmyadmin

SELECT BENCHMARK(1000000000, EXTRACT(YEAR FROM NOW()));
        SELECT BENCHMARK(100000000,ENCODE('hello','goodbye'));

gider du prøve dem og give resultatet? Wordpress er temmelig afhængig af MySQL performance...

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 17:11

Køb en ordentlig service. Og mener.ikke noget negativt. Men dit site er så stort at du skal have enten en del af en server eller din egen. Vps kunne være et godt billigt bud. Du skal dog være opmærksom på der en nogle faldgrupper mht. Opsætning. Hvis det kunne friste kan jeg hjælpe dig med at finde noget der passer til dit behov og til fornuftige penge. Har selv en til mine site og til mit firma. Skriv en pb til mig hvis det har interesse
Mvh Nikolaj

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:14

Nikolaj:
Vps kunne være et godt billigt bud

afhænger da helt af hvor du har din VPS, mange billigvpser ligger deres vps på arrays sammen med en masse andre, er da nemmere at finde en udbyder med ordentligt hardware + færre kunder per server.

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 17:20

Søren.Pedersen:
gider du prøve dem og give resultatet? Wordpress er temmelig afhængig af MySQL performance...

Tak Søren. Jeg prøver så snart jeg får lejlighed til det, og vender tilbage.

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 17:22

Nikolaj:
Vps kunne være et godt billigt bud

Yes, som jeg skriver, er det også en overvejelse jeg gør mig. Jeg sender dig en pb, hvis jeg ikke får nogle tips her i tråden tak :-) (du er også velkommen igen, hvis du kender til nogle ressourcer på nettet med guides og info)

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 17:28

Hej Nielsen,

Jeg følger lige med her. Ikke fordi at jeg har en løsning, men fordi at jeg selv har samme problem. Driver en ganske stor WP-installation, og det dræber bare sidens hastighed!

Har prøvet helt det samme som dig, uden at få andet et par procenpoint bedre ydelse. 

Jeg har dog netop lige kigget lidt på Amazon CloudFront, som forhåbentligt kan hjælpe med at løse nogle af problemerne. Jeg brugte YSlow fra Yahoo til at spotte hvilke filer der gav lange loadtider for min side, og det var især billeder, css og javascript.

Hvis nu disse smides på Amazon, så kan det forhåbentligt give mig en del. Desuden er min tanke at kigge lidt på image sprites, der giver noget færre requests til domænet.

Link YSlow: http://developer.yahoo.com/yslow/

Lidt om image sprites: http://www.w3schools.com/css/css_image_sprites.asp

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Hej.

Jeg kan godt råde dig at skifte til hostgator her er en coupon 7846968465 der giver dig 25% rabat 

1. Hostgator.com trusted by over 8,000,000 domain owners
2. Unlimited storage space and unlimited monthly bandwidth
3. Unlimited domain hosting and unlimited MySQL database
4. 24/7 support, live chat support, toll free phone.
5. Free domain name and free website transfer. Free 4500 free web templates.

ps kan du ikke bruge min coupon kan du jo bare skrive så kan jeg give dig en ny og vil du ikke være sød at bruge mit affiliate link og coupon kode

[Moderator har fjernet affiliatelink]
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 17:33

Søren.Pedersen:

Forespørgsel tog 26.5370 sek

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 17:39

Kenneth Jensen:
Hvis nu disse smides på Amazon, så kan det forhåbentligt give mig en del. Desuden er min tanke at kigge lidt på image sprites, der giver noget færre requests til domænet.

Tak Kenneth, det vil jeg også prøve at kigge på :-)

Har du også forsøgt at lægge din forside på en separat server? Jeg må sige, at det har været en super løsning for mig sådan rent ydelsesmæssigt. Men jeg frygter for min SEO og der er andre ulemper ved det; ekstra arbejde etc.

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)