Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrisen, bliver det ikke bare værre og værre

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes når man kigger rundt omkring sig og de historier man hører,

så syntes jeg faktisk aldrig, at finanskrisen har været værre end den er NU!

Er det bare mig eller har i samme erfaring?

Virksomhederne har meget korte lunter, hvis alt ikke spiller,

så tager vi den i retten. Bankerne lukker i, Debitorer vil/kan ikke betale.

Hvor meget mærker i til det i det daglige?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:15

Camilla Grønberg:
Hvor meget mærker i til det i det daglige?

Faktisk ikke, krisen er hvad medierne gør det til , og så må man finde alternative måder og komme frem på...

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at svare entydigt på. Jeg har for anden gang været med til at starte virksomhed under en krise, det giver nogle store fordele - hvis man kommer igennem sin virksomhedsstart i en kriseperiode, så kommer man endnu stærkere ud på den anden side.

Jeg tror finanskrisen kan give en naturlig oprydning - den fjerner trods alt de virksomheder, de useriøse og ulevedygtige virksomheder dør en naturlig død.

Og spørgsmålet er så om det i sidste ende ikke kan gavne dem, der har evnen til at konkurrerer i et svært marked.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22

Jeg syntes klart at jeg kan mærke både i hverdagen, og i mit firma at folk har langt færre penge i deres hænder. Jeg tror kun at det vil blive værre.

De rige vil blive rigere, og de fattige, og de fattige vil blive fattigere. Udover det tror jeg at der vil blive langt færre rige, og langt flere fattige.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:24

Efter min mening er der ingen krise, men der er en tiltrængt forandringstid

Forandringerne/krisen er kommet for at blive, den eneste vej ud af krisen er at finde nye veje og løsninger, de samfund og virksomheder, som forstår at forandre sig har en lysende fremtid, hvorimod dem som kun kan tænke det samme som altid, der ser det rigtig sort ud.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det ikke så slemt faktisk, men dem der holder "finans" krisen kørende er bankerne selv, det dem der ønsker sky høje renter skal fremstå som en del af krisen, sandheden er at Nationalbanken har sat renten historisk lav, men aligevel vælger privatbanker at fastholde udlåns renten til krise nivueat, eller er så svinsk at forhøje den. Når renten stadig er høj på denne måde, kvæler det økonomien, da folk vil spare, virksomheder sparrer og udsætter eller helt fjener ideer om udvidelse (nye jobs). 

Hvad der mere svinsk er at bankerne har tidligere fået Bankpakker, som er betalt af skatteyderne som skulle redde bankerne, men istedet for at takke skatteyderne med en lavere rente, så vælger de at køre med en høj dræber rente  

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Syntes bare at man lige så godt kan kalde det for en slagmark i stedet for et erhvervsliv.

Ved godt at det måske er overdrevet en lille smule, men hvad med moral, etik og godt samarbejde. 

Man kan jo ikke sige, at fordi en virksomhed er i vækst, at den skal dø fordi den ikke er 30 år gammel og veletableret. Alle starter jo ikke ud med at kunne det hele fra starten af. Mener bare ikke at der overhovedet er plads til at fejle, bare en lille smule.

At have godt styr på salget, debitorer osv. er vel ikke det samme som at sige, at der bliver ryddet op i dem der ikke kan drive virksomhed. Hvis en nystartet virksomhed ikke kan vækste pga. manglende kreditfaciliteter osv.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 20:40

Der er ingen tvivl om der er en krise, men synes nu det er bankerne, som bestemmer hvor længe den skal køre.
De vil ikke låne ud til erhvervslivet, private eller huskøbere. Så længe de ikke gør det, vil vi have en "krise"

Mit firma, mærker ikke krisen. Udlejningen går over al forventning.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47

Mihammed:
sandheden er at Nationalbanken har sat renten historisk lav, men aligevel vælger privatbanker at fastholde udlåns renten til krise nivueat, eller er så svinsk at forhøje den. Når renten stadig er høj på denne måde, kvæler det økonomien, da folk vil spare, virksomheder sparrer og udsætter eller helt fjener ideer om udvidelse (nye jobs). 

Hvad der mere svinsk er at bankerne har tidligere fået Bankpakker, som er betalt af skatteyderne som skulle redde bankerne, men istedet for at takke skatteyderne med en lavere rente, så vælger de at køre med en høj dræber rente  

Jeg gør mig ikke håb om at kunne ændre din mening MEN

Der er ikke sammenhæng mellem nationalbankens lave eller 0 rente og så den rente bankerne betaler for at fonde sig = skaffe penge til udlån i andre banker i ind og udland OG renten er da også der langt lavere nu end den f.eks. har været i mange perioder tidligere.

Det betyder ikke, at det ikke var interessant at se bankernes finansieringsomkostninger - men det som jo også er tydeligt er, at de fleste banker - inkl. de store - tjener for LIDT og ikke for meget ex Den Danske Bank med 4,1% på egenkapitalen (og det er så årsagen til de mange omstruktureringer og filiallukninger) og årsagen til at banker i visse lande - udgør største risiko for den samlede økonomi.

Bankpakkerne kommer vi så til, og det er ikke penge bankerne har fået fået - det er noget finansierings garanti der aldrig har kostet en rød øre, trærtimod - staten har tjent på og hvor bankerne - de stærkere - har måttet betale for de svagere, og staten har samlet tjent milliarder på bankpakkerne http://finans.borsen.dk/artikel/1/228316/staten_har_tjent_10_milliarder_paa_bankpakker.html 

Mange tror bankpakkerne er julegaver til bankerne - intet er mere forkert.

Der er stadigt absolut banker der gør gale ting, og det kan også være de ikke er dygtige nok til at drive sig - men så er det jo mere eller mindre dem alle, så tingene skal lige i perspektiv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48

Ja, bankerne har alt for meget magt i den her verden, det heller ikke forsjov en masse medier har det seneste halvår indset det og lavet en masse bank-kritiske tv-indslag og dokumentar om dem, EB.dk kører i øjeblikket en kampagne der hedder Bank Din bank, mod de griske banker.. 

Men det nu meget simpelt, lån ikke penge fra bankerne, så man ikke en del af "krisen".

Det bedre at låne fra familie/venner eller selv sparre penge op!, En økonom sagde vist i tv, at når man låner fra banken, så ejer de dit liv  

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)