Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mega chance for den rigtige investor

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-07-2007 21:38:00
Forfatter: japping
Hermed kommentarer så andre ikke smider penge ud af vinduet.

Mht. patenter er der ting som slet ikke hænger sammen her, eller også har jeg misforstået DITLEVSEN. Man kan IKKE få verdenspatent og jeg vil kort forklare hvorfor uden at gå i detaljer og anvende indforståede betegnelser fra patentverdenen.

Man starter med at ansøge om opfinderhøjde og/eller nyhedsværdi. Efter 1-2 år får man tilbagemelding fra myndighederne, som skal undersøge om andre har opfundet noget tilsvarende. Indleveringsdatoen er afgørende for hvornår man har opfundet den pågældende ting (gælder ikke USA). Hvis ansøgningen har opfinderhøjde og/eller nyhedsværdi kan man søge om patent i hvert enkelt land som koster rundt regnet 1 mill. kr. pr. land. Det er altså først efter 2-3 år at man HAR et patent. Man har IKKE et patent bare fordi man har indleveret en ansøgning, hvilket mange tager fejl af. Man stå bare i kø til evt. at få accepteret ansøgningen som en opfindelse, men det kan være at der står et andet firma længere fremme i køen med samme opfindelse, som derfor vi å patentet.

I USA har man en anden patentpolitik end resten af verden. Her arbejder man med firs-to-invent og ikke med first-to-file. Dette kan betyde at et andet firma kan få patent selv om de indleverede patentet senere. Dette gælder kun  hvis de juridisk kan dokumentere at de har arbejdet målrette på opfindelsen.

Så hvis I har patent i 160 lande må det betyde at I har brugt mange mill. allerede. Er det korrekt ?

Mht. energiforbruget er det ikke korrekt hvad du skriver. Man bliver jo ikke slankere af, at cyklen forbrænder kalorier. Men man kan kan sige at den ''bevæger'' kroppen, som derved bliver tvunget til bevæglese. Denne bevægelse kan sikkert øge forbrændingen.

Hej Igen,

Jeg er glad for at have fået sparket debaten igang, - og tusind tak for alle de gode indlæg

Lige for at præcisere tidligere, og fjerne tvil, - uden at jeg vil gøre mig selv til expert på området, det har vi heldigevis experter til.

Nå men vores situation er følgende:
Har indgivet lokal ansøgning, herhjemme sker det til patent og varemærkestyrelsen.

Derefter går der 9 mdr., nyhedsundersøgelse, - her bliver det stadfæstet om der er opfinderhøjde, - og det har vi, - har patent og varemærkestyrelsen udtalt.

Næste skridt for os, - var så  en indlevering af PCT ansøgning (160 lande), med priotering på den Danske indleverings dato.

Her er der så også en nyhedsundersøgelse, - den har i praksis også være kørt igennem for den Danske, globalt i og med de søger i internationale patenter der. Men her en anden instans, så engang til.

Når vi så er igennem vores PCT ansøgning, har vi 12-20 Mdr. at løbe på førend vi skal beslutte os hvilke lande vi vil opretholde, vedligeholde den i.

Her vælger man typisk USA, EU, .. og det er altså ikke 15 lande * 1 mil. det koster her ;-), - ifølge mine kilder som nok er ret pålidelige.

Så når jeg skriver vi har verdenspatent, er det altså en PCT ansøgning vi er nået til nu, - jfr tidligere indlæg.

Vi synes egentlig ikke det er har været at smide penge ud af vinduet, - men vi ser det lidt som en lotteri sedel, - hvorvidt vi kan bruge til andet en flytte penge vil vise sig. Men det gør selvflg. interrersant for mange af de store, - samt firma osv... endvidere er det da rart at få at vide det har opfinder højde/nyhedsværdi.

Nå men tilbage til cyklen, har vi altså nu vores færdige produkt, - og her er der nok mange der undre sig, -og det kan jeg med god grund forstå, - det har også taget meget lang tid for os at opfinde.

Fidusen er at cyklen kører, - men "clienter" sider på frihjul, -
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ser ud til at I er på rette spor og mangler altså at tage patenter, hvilket jeg i første omgang forstod at I allerede havde.

Mht. priserne for patenter i de enkelte lande, kan jeg anbefale dig at undersøge hvad det koster første år og efterfølgende år. Husk udgifterne til ansøgning og oversættelse i de enkelte lande - tysk, fransk, spansk osv.

Har I husket at ansøge om at lave forsøg på mennesker eller er det et allerede kendt medikament ?

Og ja, det lyderspændende ....

Held og lykke med produktet.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)