Hej Igen, Jeg er glad for at have fået sparket debaten igang, - og tusind tak for alle de gode indlæg ![]() Lige for at præcisere tidligere, og fjerne tvil, - uden at jeg vil gøre mig selv til expert på området, det har vi heldigevis experter til. Nå men vores situation er følgende: Har indgivet lokal ansøgning, herhjemme sker det til patent og varemærkestyrelsen. Derefter går der 9 mdr., nyhedsundersøgelse, - her bliver det stadfæstet om der er opfinderhøjde, - og det har vi, - har patent og varemærkestyrelsen udtalt. Næste skridt for os, - var så en indlevering af PCT ansøgning (160 lande), med priotering på den Danske indleverings dato. Her er der så også en nyhedsundersøgelse, - den har i praksis også være kørt igennem for den Danske, globalt i og med de søger i internationale patenter der. Men her en anden instans, så engang til. Når vi så er igennem vores PCT ansøgning, har vi 12-20 Mdr. at løbe på førend vi skal beslutte os hvilke lande vi vil opretholde, vedligeholde den i. Her vælger man typisk USA, EU, .. og det er altså ikke 15 lande * 1 mil. det koster her ;-), - ifølge mine kilder som nok er ret pålidelige. Så når jeg skriver vi har verdenspatent, er det altså en PCT ansøgning vi er nået til nu, - jfr tidligere indlæg. Vi synes egentlig ikke det er har været at smide penge ud af vinduet, - men vi ser det lidt som en lotteri sedel, - hvorvidt vi kan bruge til andet en flytte penge vil vise sig. Men det gør selvflg. interrersant for mange af de store, - samt firma osv... endvidere er det da rart at få at vide det har opfinder højde/nyhedsværdi. Nå men tilbage til cyklen, har vi altså nu vores færdige produkt, - og her er der nok mange der undre sig, -og det kan jeg med god grund forstå, - det har også taget meget lang tid for os at opfinde. Fidusen er at cyklen kører, - men "clienter" sider på frihjul, - |
Det ser ud til at I er på rette spor og mangler altså at tage patenter, hvilket jeg i første omgang forstod at I allerede havde.
Mht. priserne for patenter i de enkelte lande, kan jeg anbefale dig at undersøge hvad det koster første år og efterfølgende år. Husk udgifterne til ansøgning og oversættelse i de enkelte lande - tysk, fransk, spansk osv.
Har I husket at ansøge om at lave forsøg på mennesker eller er det et allerede kendt medikament ?
Og ja, det lyderspændende ....
Held og lykke med produktet.