Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mega chance for den rigtige investor

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Ingen steder bliver det nævnt, hvor mange penge I søger.   Er
det 100.000, er det 1 million, eller er det 10 millioner?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:11
Dato: 13-07-2007 14:25:47 Forfatter: ditlevsen Investor?

Men hvor meget skal der til,  - og lad os da bare få gang i diskusion.

Lad os bare sige at vi har patent, for en god ordens skyld.

Desværre er vi meget navive, og fortalte flot, - et år sennere kom et mindre amerikanske firma med en forkrøblet del af vores koncept.

Pudsigt nok, - havde vi jo møde med dem.

Nå men vi har måske ikke været helt skruet på til, denne verden. Men når vi nu har retten på vores side, - og de pengnene hvad gør vi??

Det her er ikke nødvendigvis fra denne verden,- men interresant ik?

En anden problem stilling:
Nu har jeg brugt alle mine spare penge til medicerinering af psykopater, - men netop som jeg er klar til salg, - har vi en kopi medicin??
Vi vil vel gerne have noget sikring ik?

Hvor meget har det kostet at sikre "verdenspatentet"? - og hva´ er det du fabler om med medicin til psykopater? Lyder lidt pudsigt... hvis man arbejder med at udvikle medicin til "psykopater" - vil man så ikke bruge en anden term.... og omvendt, så må det være en enorm opsparing... udvikling af medicin er vist ikke helt billigt...

Nå, det var et sidespring... som kommentaren ovenfor... hvor mange penge skal I bruge til at komme videre med projektet....?
Har I taget direkte henvendelse til firmaer som evt. laver motionscykler - og så lader dem få projektet mod royalities? Prøv eks. Body Bike i Frederikshavn...

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:46
Hej Lone,

Jeg vil da tro fra 2-5 Millioner ville gøre en forskel.

mvh

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 09:57
Hej Lasse,

Nej vi har ikke taget kontakt til de andre som laver body bikes, det er lidt ligesome de jo har deres eget produkt, - og ikke ønsker at andre kommer ind på deres marked vil jeg gætte????

Men vi blev da tilbudt hvis vi først integerede op mod deres cykel klub, - syntes bare ikke rigtig vi ville kaste penge efter det for at få en lang næse bagefter.

Anekdote:
Det er sådan lige et indspark til et andet dilema, patenter er vist en mærkelige størrelse, - der kan sikre store viksomheder men kan det sikre små, - hvad siger i??

/Ditlevsen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:01
Dato: 16-07-2007 09:46:13 Forfatter: ditlevsen Hej Lone,

mvh

Jeg vil da tro, at hvis I lavede nogle budgetter, så ville I vide, hvor meget I skulle bruge og så ville det nok være lettere at finde investorer. Det lyder lidt som, "vi har ingen plan, men vi vil gerne have penge"-agtigt......hvis du kan følge mig.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 16:04
Dato: 16-07-2007 09:56:44 Forfatter: ditlevsen Hej Lasse,

Nej vi har ikke taget kontakt til de andre som laver body bikes, det er lidt ligesome de jo har deres eget produkt, - og ikke ønsker at andre kommer ind på deres marked vil jeg gætte????

Men vi blev da tilbudt hvis vi først integerede op mod deres cykel klub, - syntes bare ikke rigtig vi ville kaste penge efter det for at få en lang næse bagefter.

Anekdote:
Det er sådan lige et indspark til et andet dilema, patenter er vist en mærkelige størrelse, - der kan sikre store viksomheder men kan det sikre små, - hvad siger i??

/Ditlevsen

De få mennesker jeg har mødt, har slet ikke tænkt på patenter på den måde som I gør. I vil sikres af patenter, så andre ikke gør det samme.... dem jeg har mødt, har tænkt patenter som noget der sikrer, at de selv har lov til at være på markedet.

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 16:24
Dato: 18-07-2007 16:00:49
Forfatter: Business
Dato: 16-07-2007 09:46:13 Forfatter: ditlevsen Hej Lone,

mvh

Jeg vil da tro, at hvis I lavede nogle budgetter, så ville I vide, hvor meget I skulle bruge og så ville det nok være lettere at finde investorer. Det lyder lidt som, ''vi har ingen plan, men vi vil gerne have penge''-agtigt......hvis du kan følge mig.

Hej Lone,

Tak for input.

Ja det har du nok ret i kan godt se din pointe, den er da vist kun rimmelig.

Så lad os nu sige at vi har budgeter, plan for adgang til markedet. Det svære er her jo at hvordan få vi det hele ind i forretningsplanen, men hvad det er vel bare en øvelse der skal læres?

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 16:34
Dato: 18-07-2007 16:04:20
Forfatter: Business

Anekdote:

/Ditlevsen

De få mennesker jeg har mødt, har slet ikke tænkt på patenter på den måde som I gør. I vil sikres af patenter, så andre ikke gør det samme.... dem jeg har mødt, har tænkt patenter som noget der sikrer, at de selv har lov til at være på markedet.

Hejsa,
Det er muligt men hvad er forskellen => vi har lov at være på marked ((også uden:-) , -- de store vil nok ikke bruge patent mod de små)), men de andre har lavet den samme funktionalitet som os,  - vores konkurrenter er store mulitinationale firmaer, - hvem vil kunderne have (De multi... her tænkes ikke lokalt vil jeg tro...)??

Skal man være stor for at forhandle med patent på bytte basen, - så kan vi da få lov.. men det er da rart at have men hvordan bruger vi det??

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 19:35
Dato: 18-07-2007 16:33:35 Forfatter: ditlevsen
Dato: 18-07-2007 16:04:20 Forfatter: Business

Anekdote:

/Ditlevsen

Hejsa,
Det er muligt men hvad er forskellen => vi har lov at være på marked ((også uden:-) , -- de store vil nok ikke bruge patent mod de små)), men de andre har lavet den samme funktionalitet som os,  - vores konkurrenter er store mulitinationale firmaer, - hvem vil kunderne have (De multi... her tænkes ikke lokalt vil jeg tro...)??

Skal man være stor for at forhandle med patent på bytte basen, - så kan vi da få lov.. men det er da rart at have men hvordan bruger vi det??

Ja, det har I lige nu, men hvis andre tager patent på den samme løsning, så har I ikke. Hvis de som tager patent på det, har nok penge, så kan de holde Jer væk fra markedet med retssager. Hvis I tager patent på det, er det ikke sikkert at I har musklerne til at komme efter større virksomheder, men til gengæld kan de ikke 'fjerne' jer fra markedet. På den måde, har I så lov til at være på markedet. - Forskellen ligger I, hvordan du/I opfatter det at have opnået patent.

Og jo, de store bruger patenter mod de små, så de ikke bliver store ;o)

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:38
Hermed kommentarer så andre ikke smider penge ud af vinduet.

Mht. patenter er der ting som slet ikke hænger sammen her, eller også har jeg misforstået DITLEVSEN. Man kan IKKE få verdenspatent og jeg vil kort forklare hvorfor uden at gå i detaljer og anvende indforståede betegnelser fra patentverdenen.

Man starter med at ansøge om opfinderhøjde og/eller nyhedsværdi. Efter 1-2 år får man tilbagemelding fra myndighederne, som skal undersøge om andre har opfundet noget tilsvarende. Indleveringsdatoen er afgørende for hvornår man har opfundet den pågældende ting (gælder ikke USA). Hvis ansøgningen har opfinderhøjde og/eller nyhedsværdi kan man søge om patent i hvert enkelt land som koster rundt regnet 1 mill. kr. pr. land. Det er altså først efter 2-3 år at man HAR et patent. Man har IKKE et patent bare fordi man har indleveret en ansøgning, hvilket mange tager fejl af. Man stå bare i kø til evt. at få accepteret ansøgningen som en opfindelse, men det kan være at der står et andet firma længere fremme i køen med samme opfindelse, som derfor vi å patentet.

I USA har man en anden patentpolitik end resten af verden. Her arbejder man med firs-to-invent og ikke med first-to-file. Dette kan betyde at et andet firma kan få patent selv om de indleverede patentet senere. Dette gælder kun  hvis de juridisk kan dokumentere at de har arbejdet målrette på opfindelsen.

Så hvis I har patent i 160 lande må det betyde at I har brugt mange mill. allerede. Er det korrekt ?

Mht. energiforbruget er det ikke korrekt hvad du skriver. Man bliver jo ikke slankere af, at cyklen forbrænder kalorier. Men man kan kan sige at den "bevæger" kroppen, som derved bliver tvunget til bevæglese. Denne bevægelse kan sikkert øge forbrændingen.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)