Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En kunde der ikke vil betale. Hvad skal gøres ?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NEJ, det er jo netop derfor leverandøren skal gøre det så kunden bliver motiveret til at betale............

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32

Hvis siden faktisk er kundes, og det kan den sagtens være selv uden betaling, så ikke noget med "hænge ud skilte" tværs over siden. Det vil kunne blive dyrt. Skal bilforhandler så ikke kunne male " dårlig betaler" hen over en solgt bil. Sæt advokat på og læs linket fra svaret inden her, og følg spillereglerne, uanset du behandles dårligt af din kunde
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 14:42

Det der med Inkasso, det er jo noget mærkeligt noget.

Jeg har solgt en service til en privatkunde, sendt en faktura. Kunden ville ikke betale efter rykker 1 - 2 - 3. Gik til advokat.
Der kom indsigelse mod faktura, da kunden kunne købe en anden vare i EU, BEMÆRK: EN ANDEN VARE. Advokatfirmaet, har ikke noteret sig, at varenummer er anderledes !!!. Denne sag kører i langdrag åbenbart. Det kan man godt ..... eller. Dermed er jeg færdig med Inkasso, da det åbenbart kun er et stort ta-selv-bord. Undskyld mit franske.

Privat kører jeg korrespondance med et forsikringsselskab, der truer med RKI, til trods jeg har en kvittering for indbetaling af police. De mener, at indbetalingen hører til en selvrisiko !!!. Der slår jeg så i et varmt franskbrød. Mine skriftlige korrespondancer med kopier af emails osv. tæller ikke

Jeg er glad for den nye hjemmeside: www.enklereregler.dk. Der kan alle oprette sager, som man mener er forkerte. Jeg talte med en medarbejder under "Uge46", det var meget positivt.De oprettede "sager" bliver forelagt de forskellige ministerier og så tager de fat i tingene, som de mener er forkerte.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:39

Mustapha:
er der nogen kender et gratis Incasso, gratis advoktat eller noget ? mvh Mustapha

Der eksisterer flere inkasso-firmaer, hvor det som udgangspunkt ikke koster dig noget (de lever af de gebyrer, de kan opkræve hos skyldnerne). Uden at jeg vil anbefale noget bestemt firma, så kan du i hvert fald kigge lidt på Transcom (http://www.transcom.dk/). De er et af DK's største inkasso-firmaer. Det koster intet for dig at blive oprettet eller gå igang med en sag. De kan også påtage sig, at sørge for første rykker + efterfølgende inkasso-varsel (og så vidt jeg forstår dem, igen uden, at du skal betale for det).

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:05

Med en enkelt undtagelse har vores egen advokat kørt alle vores inkassosager uden at det har kostet os noget. Skyldneren har været nødt til at betale omkostningerne i sagen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:08

har kunden ikke modtaget sin vare er der jo heller ingen sag ? man kan vel først gøre noget når varen er leveret eller ?

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 16:49

Gratis inkasso har en tendens til at være det værd man betaler for det. Gratis inkasso er typisk det der heder udenretlig inkasso hvilket betyder at der bliver sendt et par påkravsskrivelser, og evt. ringet til skyldner og i enkelte tilfælde bliver der sendt en ud og forsøge at tale med skyldner. Inkassofirmaet kan ikke registrere skyldner i RKI hvis han gør indsigelser.

Min holdning er at hvis man ikke vil ofre en retslig inddrivelse, så er det ligeså effektivt selv at rykke skyldner.

Hvad angår diverse kreative forslag om at hænge skyldner ud og genere på anden måde, så er der kun en ting at sige: Det er forbudt og kan meget hurtigt bide sig selv i røven. Skype-Angry

For at reklamere lidt for mit eget inkassofirma, Inkassoenheden foregår indkasso ved os næsten altid ved at sagen fortsættes med retslig inkasso hvis skyldner ikke betaler ved påkravsskrivelse og telefonopkald. Hvis skyldner gør indsigelser køre vi også gerne en retssag (med mindre det er tydeligt at skyldner har ret i sine indsigelser)

AQUA POWER Randers:
har kunden ikke modtaget sin vare er der jo heller ingen sag ?
Det er ikke nødvendigvis rigtigt, det følger af aftaleloven at en aftale er bindende fra det øjeblik den indgås. Og i det her tilfælde har kreditor jo lavet hjemmesiden, men ikke leveret den endnu. Og selvfølgelig skal kreditor ikke leverer hjemmesiden før der er betalt (tilbageholdsret, anticiperet misligeholdese) 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 19:57

Jeg kender ikke til gratis inkasso. Hvis du har leveret varen skal kunden betale. Du sender rykker skrivelse som skrevet herinde på 100 kr. HUSK at skrive i brevet at kunden har 10 dage til at betale. Det er ikke nok bare at vente 10 dage. HUSK også at skrive at gælden ellers vil blive overdraget til retlig inkasso og der vil påløbe ekstra omkostninger. Efter 10 dage sender du den
til advokat. De står for inkasso og ligger ekstra gebyr på sagen for deres indsats. Kunden skal nu både betale din gæld og advokatens gebyr. Derved koster inkasso dig intet. Kun hvis debitor ikke kan betale efter fogedretssag skal du betale advokat gebyr. Enkelt og simpelt. Jeg har erfaring med mange af den slags sager og det fungerer fint med inkasso/ advokatfirma.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)