Hej alle på Amino. Jeg står i den situation at jeg efter en del freelance/almindelig skribent arbejde for andre, valgt at oprette min egen hjemmeside.
Min advokat og jeg har taget screenshot af alle dine sider og design, og han er ligeledes i besiddelse af alle de mails hvori der har været tidligere dialog. Du har kopieret en masse tekster og diverse opsætninger, - blot til din information.
Jeg skrev så tilbage at jeg ligesom ham havde købt adgang til samme tema og prøvede at forklare ham licensbetingelserne heraf.
Blot til din information, så omhandler henvendelsen slet ikke temaet fra Elegantthemes, og de plug-ins der er blever brugt - det står dig og andre frit for at bruge dem. Men jeg har modtaget nogle henvendelser fra personer der troedei at min side og din side var én og samme firma/person.
Når vi pointere at du har kopieret en tema, så henviser vi til et koncept: af min side, overskriften, skrifttype osv. Det undrer os lidt at du ikke selv har fundet på noget mere originalt.
Igen ved jeg at han ikke ejer rettighederne til skrifttyperne der indgår i dette theme.
Det skal siges at vi begge har et domænenavn der ender på det samme dog er indholdet ikke det samme jeg skriver generelt om hardware og nyheder og hans "koncept" er bare iphones. altså eksempelvis hardwarekoncept.dk og iphonekoncept.dk.
Nu er det endt med at han vil gå vidre med sagen som han siger omkring konceptet, dog er de ikke det samme og der er jo tonsvis af andre sider der skriver om hardware eller mobiler.
Men kan man i danmark godt blive sagsøgt for et koncept som ikke er beskyttet ?
altså i bund og grund - du ejer en side og jeg ejer en side - de ligner hinanden lidt da det samme thema er brugt på begge sider - dog er det et købe thema. jeg skriver så nyheder om hardware på min side, kan du så godt sagsøge mig for at benytte dit koncept når du kun skriver om iphones ?
|
Medmindre du åbenlyst har kopieret alle tekster fra hans side, og prøver at kalde din hjemmeside præcis det samme som ham så kan han intet gøre..
I bruger et "public" theme fra en udbyder, og man kan derfor ikke forvente at det er unikt.
Det ikke din skyld at nogle af hans "kunder" tror at du er ham, medmindre du selvfølgelig siger du er ham:P