Jeg tror desværre, at du kan risikere at stå meget dårligt, hvis der skulle komme en sag ud af det.
Den vurdering der bliver foretaget i varemærkesager foregår ud fra et helhedsindtryk, og ikke bare småtingene og detaljerne såsom f.eks. skriftfarve eller skrifttype eller sågar at I begge anvender et offentligt tilgængeligt template. Vægten vil bl.a. blive lagt på, at I begge bruger det i erhvervsøjemed, hvem der anvendte det først, men noget der også er relevant i vurderingen er, at I er inden for samme branche, og at I udbyder en mere eller mindre identisk "vare" til den samme kundekreds - det havde været anderledes, hvis du solgte frugt&grønt fra din side.
Der er flere der nævner, at siderne er forholdsvis identiske, og det kan udgøre lidt af en juridisk udfordring for dig, idet vurderingen samtidig foregår ud fra en forbrugers opfattelse. Og her er vi så igen tilbage til helhedsindtrykket, hvorefter det afgørende ikke er at hans baggrundsfarve er rød og din måske er blå.
Eksempelvis. vi køber begge en bil af samme mærke, samme årgang, samme dørtype, og den har desuden den samme wunderbaum duft-juletræ hængt oppe i spejlet, vi møder hinanden og så skal den ene sagsøge den anden for at havde netop samme bil, af samme mærke, samme farve.
ville du har stå fast på din ret til at benytte din bil, eller ville du som du rådgiver give afkald på den uden vidre.
- men i dette tilfælde er I begge forbrugere, der køber et produkt, som allerede er på markedet, så det er et helt andet scenarie. Situationen er anderledes, fordi I er erhvervsdrivende og der dermed gør sig andre forhold og kriterier gældende. Hvis jeg var dig, ville jeg ændre lidt ting på min side, så den adskiller sig væsentligt fra den anden side - så har du hvert fald dit på det rene 
Venlige hilsner
Line T.