Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man blive sagsøgt for et koncept som at skrive artikler ?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Line T:

Jeg tror desværre, at du kan risikere at stå meget dårligt, hvis der skulle komme en sag ud af det.

Den vurdering der bliver foretaget i varemærkesager foregår ud fra et helhedsindtryk, og ikke bare småtingene og detaljerne såsom f.eks. skriftfarve eller skrifttype eller sågar at I begge anvender et offentligt tilgængeligt template. Vægten vil bl.a. blive lagt på, at I begge bruger det i erhvervsøjemed, hvem der anvendte det først, men noget der også er relevant i vurderingen er, at I er inden for samme branche, og at I udbyder en mere eller mindre identisk "vare" til den samme kundekreds - det havde været anderledes, hvis du solgte frugt&grønt fra din side.

Der er flere der nævner, at siderne er forholdsvis identiske, og det kan udgøre lidt af en juridisk udfordring for dig, idet vurderingen samtidig foregår ud fra en forbrugers opfattelse. Og her er vi så igen tilbage til helhedsindtrykket, hvorefter det afgørende ikke er at hans baggrundsfarve er rød og din måske er blå.

Lif3Changer:
Eksempelvis. vi køber begge en bil af samme mærke, samme årgang, samme dørtype, og den har desuden den samme wunderbaum duft-juletræ hængt oppe i spejlet, vi møder hinanden og så skal den ene sagsøge den anden for at havde netop samme bil, af samme mærke, samme farve.
ville du har stå fast på din ret til at benytte din bil, eller ville du som du rådgiver give afkald på den uden vidre. 

- men i dette tilfælde er I begge forbrugere, der køber et produkt, som allerede er på markedet, så det er et helt andet scenarie. Situationen er anderledes, fordi I er erhvervsdrivende og der dermed gør sig andre forhold og kriterier gældende. Hvis jeg var dig, ville jeg ændre lidt ting på min side, så den adskiller sig væsentligt fra den anden side - så har du hvert fald dit på det rene Smile

Venlige hilsner

Line T.

Jeg er ikke erhvervsdrivende - blot en privat person. det samme gælder vidst ham.
det er måske det helt forkerte sted at spørge ? 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit sidste pip her - jeg er på vej til noget sjovere.
Mit formål er at hjælpe dig til at indse, at du er på krigsstien i stedet for på en konstruktiv vej til at komme videre med dit site.

Lif3Changer:

1. jeg vil så vidt holde på retten til at gøre brug af temaet og domæne 

Prøv at svare ærligt for dig selv - ikke her i tråden, det nytter ikke - på følgende.

Hvorfor vil du holde på den ret?
Hvad har du ud af det?
Hvad kan du opnå ved det?
Bidrager det til at eskalere eller afmontere konflikten?

Er det vigtigere for dig bevare denne ret end at bruge krudtet på at forbedre dit site?

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:55

Hej Lif3Changer.

Det er altså en anelse sølle det du har foretaget dig her.

Den eneste grund til du får så meget backup, er fordi det er dig og ikke din "konkurrent" der har lavet topic - og derfor sympatiserer folk automatisk med dig når de skal vurdere sagen.

Tag et kig på jeres sider igen - de ER helt ens. Normaltvis vil jeg sige, hvis du ikke kendte til siden, eller det ikke var samme koncept, at "anklageren" skulle tage at falde ned.

Her er tilfældet dog at du har kopieret et koncept/layout 100% fra en side du tidligere har arbejdet med, og derfor er det jo netop en kopi, selvom temaet er "offentligt".

Kan du ærligt sige, at hvis du ikke havde kendskab til hans iphone-side, at du ville ende op med det samme layout, eller er det ikke bare i bund og grund en direkte kopiering af noget du ville ønske var dit eget?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Mon ikke alene omkostningerne ved en retsag vil gøre at vi taler om "tomme tønder buldrer mest".....

Tilmeldt 28. Oct 12
Skrevet kl. 14:49

Hr.Chr:

Hej Lif3Changer.

Det er altså en anelse sølle det du har foretaget dig her.

Den eneste grund til du får så meget backup, er fordi det er dig og ikke din "konkurrent" der har lavet topic - og derfor sympatiserer folk automatisk med dig når de skal vurdere sagen.

Tag et kig på jeres sider igen - de ER helt ens. Normaltvis vil jeg sige, hvis du ikke kendte til siden, eller det ikke var samme koncept, at "anklageren" skulle tage at falde ned.

Her er tilfældet dog at du har kopieret et koncept/layout 100% fra en side du tidligere har arbejdet med, og derfor er det jo netop en kopi, selvom temaet er "offentligt".

Kan du ærligt sige, at hvis du ikke havde kendskab til hans iphone-side, at du ville ende op med det samme layout, eller er det ikke bare i bund og grund en direkte kopiering af noget du ville ønske var dit eget?

Jeg leder nu ikke efter sympati og mener ikke at folk pr automatik skulle havde ondt af mig.
Jeg har ikke arbejdet på eller på noget tidspunkt haft adgang til hans side andet end via linket, altså jeg har ikke været inde og se funktions opsætning osv. jeg har bare haft skrevet nogle artikler til hans side som blev sendt via email.
Jeg kan med ærlighed sige at ja jeg ville havde valgt det samme layout uanset kendskab til hans sides eksistens - jeg havde før jeg fik hans side frem i et søgeresultat gået med en ide om at lave en side med det tema, dog blev det lidt ved drømmen da pungen var tom og til det var løst måtte jeg udsætte det. det samme layout udkommer jo af selve temaet da det er som man køber det.
om jeg havde valgt samme domæne vil jeg ikke kunne sige, men efter mange søgninger falt det nu bare på det.
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:57

Hej.

Hvorfor ikke bare lave en ny side og komme videre ?. Du taber som det ser ud nu. De eneste der vinder er Advokaterne.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:59

Synes bare ikke der kan slås tvivl om at du har kopieret mandens side. Du har jo, som du selv indrømmer, haft kendskab til siden - og jeres projekter er forholdsvis ens indholdsmæssigt.

Når man så vælger at bruge "hans" præcise design, så lugter det altså langt væk af plagiat, og jeg fatter ikke du overhovedet gider "kopiere" i første omgang.

Ydermere skal du heller ikke glemme, at folk uden forståelse for hjemmesideudvikling, ikke vil ane det "bare er et købt design som alle kan få", men vil i stedet tænke "sikke en flot kopi, gad vide om det er samme ejer".

Er dit produkt så "ringe" at det er hvad du ønsker? Ellers synes jeg det giver god mening at skabe noget unikt i stedet.

Mvh Hr.Chr

Tilmeldt 28. Oct 12
Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

det er ikke en indrømmelse :) jeg har ikke lagt skjul på at jeg kendte til siden efter at jeg selv gik i gang. det er bare fakta på bordet.

Jeg vil sige at jeg har fået rigtigt meget ud af at lægge sagen på bordet, jeg kan godt se det ud fra de synspunkter i kommer med at, der kunne jeg godt lige havde været lidt skarpere til at kigge indad og se på sagen som var jeg modparten eller en 3 synsvinkel.

Jeg har imellemtiden taget kontakt til ejeren med henblik på at komme sagen helt til livs en gang for alle, om han så vælger at svare tilbage eller lade det gå igennem en advokat det må kun han kunne vide.

Jeg vil også sætte siden på standby i et tidsrum til jeg har fået enten hevendelse fra den ene eller anden part.

Så kan jeg ikke gøre mere i den sag før de retter henvendelse.

Jeg Takker mange gange for den gode dialog og jeres input og output.

Ha en fortsat god dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:11

Det er muligt at sagsøge dig for overtrædelse af markedsføringsloven, navnlig hvis I henvender jer til det same læsersegment.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)