Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S til ApS

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Apuls.dk:
Så vidt jeg husker, er der øgede krav til regnskab ved et ApS, er det ikke korrekt? - Kan du huske disse i grove træk?

I jeres tilfælde vil der nok ikke være så meget mere end I har nu.

Dette er kravene til indholdet i en årsrapport for et ApS i regnskabsklasse A:

- Ledelsespåtegning

- Evt. revisionspåtegning

- Anvendt regnskabspraksis

- Resultatopgørelse

- Balance

- Noter

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:05

Der er krav om revision af regnskabet når jeres Aps har en bestemt størrelse på omsætning, balancesum eller ansatte.

Alle disse ting kan læses på E&S hjemmesiden.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 16:33

Ok, super.

Mange tak for jeres svar - jeg har et langt bedre billede af hvad planen er nu.

Ha' en god dag! :-)

Hvis i en dag mangler noget træningsudstyr, kan i bruge rabatkoden "FB333" og få 5% rabatApuls.dk Wink

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48

revision vil nok ikke være krav i jeres fald - jeg mener de nye grænser er 7 mio i balancesum og nettoomsætning 14 mio i to på hinanden følgende år, men check det lige selv op, og jeg mener tilmed der kommer øgninger af de tal - hvor man så kan slippe med review op til langt højere tal (ligger vist i lovforslag fra Ole Sohn ionden han gik af)

Hvis I på et tidspunkt tilknytter et holding selskab, skal dette dog revideres - og får I først gang i selskabet, vil i formentlig med fordel kunne ha en revisor til hjælp - ikke nødvendigvis med fuld revision, men med review og måske indberetninger - de vil ofte kunne tjene sig selv ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:14

Hej,

En væsentlig årsag til at vælge en skattefri omdannelse er at man undgår beskatning af goodwill. Der er en risiko ved blot at lukke virksomheden og starte den samme virksomhed op i et ApS. Risikoen består i at Skat vurdere at virksomheden har en værdi og vil beskatte jer af goodwill.

En anden væsentlig faktor i skal overveje er en anpartshaver overenskomst. Den regulere blandt andet de tilfælde, hvor der opstår tvister i mellem anpartshaverne. Mange undervurdere værdien af denne og opdager først problemet ved ikke at have aftalt de ting en god anpartshaver overenskomst regulere når der opstår tvister.

indlægget giver ikke information om hvad omkostningen på 10k dækker. Men hvis det er inkl. en anpartshaver overenskomst lyder det ikke dyrt. I skal formentlig afholde møde og diskturer indhold. Selv registreringen af virksomhed kræver vedtægter og afholdelse af en stiftende generalforsamling. Disse ting er meget standard og kan formentlig gøres på nogle få timer. Afhængigt af anpartshaver overenskomsten skal der muligvis reguleres i vedtægterne.

Ved en skattefri virksomhedsomdannelse skal en revisor endvidere udarbejde en vurderingsberetning.

Personligt vil jeg mene at omkostingerne til advokat og revisor er godt givet ud. Hvis virksomheden ikke kan bære omkostningen i nu, vil jeg bestemt overveje at vente.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)