Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S til ApS

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brugt det sidste års tid på at starte virksomheden Apuls I/S, hvor vi sælger alverdens træningsudstyr igennem www.Apuls.dk

Grunden til at vi startede som I/S, var at jeg allerede vidste hvordan man oprettede et sådan selskab og derfor kunne gøre det gratis. Vi har dog meget længe haft et ønske om at blive et ApS i stedet (vi opfylder også kapital kravet). Jeg fik et "godt tilbud" fra en advokat, der lød på 10.000,- + moms, så det er voldsomt, voldsomt mange penge, for et lille firma, der stort set intet tjener endnu.

Derfor er min bøn til jer, om nogen ved præcis hvordan det oprettes samt det løse (vi skal vel have en ny kontrakt osv.?). Det er underordnet hvor lang tid det tager og hvor meget arbejde vi selv skal lave - bare vi slipper for at skulle af med 10.000,- Smile

Ha' en god dag. 

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02

Jeg vil nu mene, at I skal via en revisor, da det formentlig vil være billigst samlet i alle fald at undersøge om det skal omdannes skattefrit til ApS - på basis af, at i siger det opfylder kapitalkravet. Jeg ved ikke, om det for jer betyder, at der er 80.000 kr kontant til indsættelse som ApS kapital i bank eller hos advokat, eller I vil ha aktiver vurderet og indsat. I sidste fald skal der i alle fald en revisor ind og vurdere, og så får I det ikke for 10.000 kr.

En skattefri virksomhedsomdannelse vil jeg anbefale undersøgt på basis af det kommende 31/12 regnskab. I kan jo høre en revisor, så ser I om de 10.000 er højt eller lavt, og måske ialt ha 3 tilbud.

I kan næppe selv stå for alt i forbindelse med den skattefrie omdannelse. I bør også ha en ApS aftale som regulerer fremtiden for jer, beslutningsmyndighed, og hvordan den ene af jer sælger anparter og kommer ud, hvis det en dag er aktuelt, men en sådan har I måske allerede som I/S

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28

hej apuls

10.000 lyder dyrt, med mindre I er så mange indbyrdes uenige partnere, at en kapitalejeraftale

er ligeså indviklet som et EU forlig!

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 09:47

Det er ikke nødvendigt at benytte apportindskud, hvis det kunne spare os for nogle penge. Vi er to og har allerede en meget grundig I/S kontrakt. Derfor er det vel egentlig kun den skattefri virksomhedsomdannelse vi mangler?

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06

Apuls.dk:
Det er ikke nødvendigt at benytte apportindskud, hvis det kunne spare os for nogle penge. Vi er to og har allerede en meget grundig I/S kontrakt. Derfor er det vel egentlig kun den skattefri virksomhedsomdannelse vi mangler
Umidelbart JA - Kontant indskud sparer jeg helt klart penge. En revisor kan formentlig lave skattefri overdragelse på basis af 31/12 regnskabet

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 13:11

Igen vil jeg mene at nogen gange så er det nemmere og billigere at bygge nyt end af "reparare" noget gammelt.

Derfor synes jeg i skal kigge på muligheden for at starte et nyt Aps som ikke er så svært. Har selv gjort det nogle gange og det gøres rimelig billigt.

Så kan i sælge aktiverne fra I/S til Aps og lukke det gamle I/S ned i fred og ro. 

En ting er sikkert, i får minimal brug for en revisor og det koster IKKE 10.000 kr.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 14:23

Tak til alle for jeres svar :-) .

Det lyder mere som det vi skal Claus - da vi ikke rigtig tjener noget endnu, skal det sku gøres så billigt som overhovedet muligt.

Er der nogle minuser ved at gøre det på denne måde? / ved at lukke det nuværende? - hvorfor gør alle så ikke bare det, hvis det er billigere?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:44

Det kræver en større spørgeskema undersøgelse at svare på dit spm.

Jeg tror bare det er fordi de ikke tænker uden for boxen.

I nogle tilfælde kan det være nemmere hvis man har patenter eller varemærker og måske nogle gamle skattemæssige underskud at tage højde for.

Eller også har de en grisk advokat/revisor som bare skal tjene lidt ekstra.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21

Apuls.dk:

da vi ikke rigtig tjener noget endnu, skal det sku gøres så billigt som overhovedet muligt.

Er der nogle minuser ved at gøre det på denne måde? / ved at lukke det nuværende? - hvorfor gør alle så ikke bare det, hvis det er billigere?

Det kræver man kender jeres I/S regnskab. Ved opløsning skal man jo vide om der er aktiver eller andet der fører til skat. Lad os sige I har købt computere og borde eller andet - så vil I ved lukning skulle sælge disse, til markedsværdien inkl. moms over til det nye ApS f.eks og derved bliver der genvundne afskrivninger som måske fører til overskud og hvis der er et overskud i jeres I/S, også fra almindelig drift - så vil det blive beskattet - ved skattefri omdannelse til ApS forsætter dette i samme position som jeres I/S

Hvis I ikke har haft ret meget gang i noget, ikke har aktiver, ikke har en fortjeneste til skat i jeres I/S er det lettest at lukke og åbne nyt ApS. Det kan nok gøres for omkring 3.000 kr hos en advokat eller revisor - I skal inden indsætte 80.000 kr i banken som skal bekræfte, at det henstår som indbetalt ApS kapital - eller til en klientkonto hos advokat (mener jeg er OK) - og han flytter så til banken når det er oprettet

Det er heller ikke ulovligt for jeg selv at stifte - men omvendt kan det være de få tusinde kroner værd at få det korrekt. Hvis jeg husker ret, havde i alle aftaler indbyrdes på plads, hvem må bestemme hvad og bruge penge - og hvordan skilles vi hvis den ene vil ud - få det endeligt formelt med over tilknyttet det nye selskabs

vh

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 15:33

Ok, vi har faktisk ingen aktiver endnu, da vi indtil videre, bare bruger vores private computere osv. - det eneste vi har, er et forholdsvist stort varelager. Dette varelager har dog ingen værditab, så dette kan vel sælger lige over til ApS selskabet ikke? (uden afskrivninger). Derudover har vi intet overskud i I/S endnu, da vi hver gang vi har haft overskud, har brugt pengene til at udvide, med nye varer.

Så vidt jeg husker, er der øgede krav til regnskab ved et ApS, er det ikke korrekt? - Kan du huske disse i grove træk?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)