Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyrker Amino medlemmer fitness og hvad motiverer jer?

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
.... Har du en kæreste?! ;D  høhø

Hahahahaha.. Griner... Hmmm var jo ikke lige det der var i tankerne..;)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Gad Krogsgaard:

Hej Jacob,

Sikke en masse fede tanker mht. hvad der fungerer på en fitness blog. Jeg er faktisk ganske enig med det du skriver og er egentlig også begyndt at fokusere mere på bloggen, fremfor mine services. Jeg har fundet en stor passion i at motivere andre og selvom jeg elsker at motivere den enkelte i den personlige træning, så er der så mange flere derude, som også mangler motivation. 

Jeg dyrker som du nok kan læse dig frem til HIIT med egen kropsvægt og det kan som sådan også beskrives som CrossFit (Var bla. CrossFit coach i Mexico City) Men vi er alle forskellige og motivationen kommer for mig ikke igennem det sociale, men igennem mine egne sammensatte programmer, hvor jeg leger med øvelser, teknik, interval mv. og har min egen konkurrence;) Jeg elsker at jeg kan gøre det HVOR & NÅR som helst. Den frihed motiverer mig. 

Men jeg takker endnu engang for dine tanker og har bestemt fået en masse med mig!

God aften, CaMilla



En anden ting med blogge generelt er, at man relativt enkelt kan blive udråbt til "ekspert" indenfor et felt. En god blog kan efterhånden sidestilles med, at have udgivet en bog om emnet.

HIT er bestemt en fed træningsform, kommer dog til at savne vægte. Bruger dog nedenstående redskaber, når jeg er på farten (her fra Thailand):

 

Ellers kunne en inspiration i form af konkurrence/motivation være www.nerdfitness.com - De har lavet noget world-of-warcraft / karakterbaseret spil ud af træningen. Så stiger man i graderne(levels), når man kan udføre øvelser med en særlig vægt.

Konkurrence kan også være mod andre mennesker - igen lidt med reference til crossfit, men også til diverse applikationer, der efterhånden er udviklet til træning.

En løs tanke kunne være noget omkring træningstøj - "sådan ligner du en million, når du træner!"

Lidt andet; Sørg for at din video på din hjemmeside ikke er på ALLE siderne. Det er rigeligt på forsiden :-)! 

Bevæger vi os lidt bredere, så kunne emner som foredrag/workshops være noget, som du kunne sælge via email. Mails kan med fordel indsamles gennem din blog.

Camilla Gad Krogsgaard:

Jacob:
.... Har du en kæreste?! ;D  høhø

Hahahahaha.. Griner... Hmmm var jo ikke lige det der var i tankerne..;)



Så snakker hun udenom emnet! :O  Lige som din blog begyndte at blive rigtig interessant! Haha  

Jeg må hellere liste i seng :) 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Fredag: Hvile

Du kan ikke undskylde al den afslapning med behovet for restitution... Dovne hund!

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Gad Krogsgaard:

LizaP:
Syntes iøvrigt det er sjovt, at jeg stadig kan møde kvinder der er bange for, at blive alt for muskuløse... Derfor motivere det mig, at folk skyder mig 10 år yngre fordi den kvindelige krop har meget bedre af, at blive belastet og dermed bibeholde noget muskelmasse.

Hej Liza,

Fedt at læse hvordan din intensive træning for år tilbage har betydet at du idag har en krop, som mange kvinder sikkert misunder dig. Jeg kan kun blive inspireret af dine ord og tanker omkring fitness. Og jeg giver dig ret i, at selvom CrossFit er et fantastisk koncept, så skal man også tænke sig om. Havde en kunde i Mexico City, som havde dyrket CrossFit i 5 år, men pga knæskade kunne han ikke mere. Men han elskede den form for træning, så jeg fik noget af en udfordringer at holde stilen, niveauet og tempoet med dårlige knæ. Hver morgen trænede jeg ham med nye Workouts og han elskede det. 

Hvor tit træner du nu og er det svært ikke at gå ALL in længere? Tænker at det har taget noget tid at omprioritere din tid mht. træning, kost og din hverdag. 

Tak for dine tanker, CaMilla

Selvom jeg synes konceptet omkring Crossfit er fedt, så er deres øvelser decideret farlig med olympiske løft på tid udført af begyndere og de der kipling pullups som ser ret sjove ud.
Selv har jeg trænet i en del år efterhånden og især frie løft squat, dødløft, power cleans, clean and press, rows, overhead press osv med inspiration fra Starting Strength. Det jeg synes jeg får ud af tunge vægtløft er ud over styrke (godt tilfreds med mit 185 kg dødløft pt) også at jeg kan holde mig i form med kun et par timers intensiv træning om ugen. Derudover skal jeg også helst lave noget cardio for at have det rigtig godt fx roning på øresund eller kampsport.
Jeg læser ikke rigtig nogle fitness blogs, men kunne godt tænke mig nogle gode video guides til teknikken på de olympiske løft.
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Klitgaard:

BZR:

Fredag: Hvile

Du kan ikke undskylde al den afslapning med behovet for restitution... Dovne hund!

Jeg ved det, jeg ved det. Men jeg er nødt til at hvile, fordi jeg skal arbejde og rejse imellem landsdele den dag :-)

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Idag træner jeg 4 gange om ugen, og har korrigeret min træning fra omkring 50 tons om ugen til omkring 20 tons... træner dog flere rep end før, bare med mindre belastning - bruger også mere tid på udstrækning.. 

Før spiste jeg omkring 5000kcal om dagen - nu ligger jeg omkring 2600... det var nok den største omvæltning. Justering af belastning kommer helt automatisk med alderen, hvilket kan være svært at se for atleter i 20érne, men kroppen reagere meget meget langsommer når man kommer omkring de 50. Desværre tager det langtid for mavesækken at tilvende sig mindre føde :-) men langsomt blev det bedre, og nu tænker jeg slet ikke over det mere...

Inderst inde er jeg stadig en kriger, hvor målene før blev omsat i kilo på stangen, har jeg nu nogle ret veldefinere målsætninger for min virksomhed.

Jeg kommer igennem min virksomhed rundt i næsten alle hjørner i Danmark, og undre mig over hvor "forbudt" squat stadig er. Jeg har selv squattet på den anden side af 200, og har aldrig haft problemer med knæene... Fornyelig var jeg i meget smaaaaaaaaart center, hvor jeg gav 90 kroner for 1 gang træning, tænk de havde ikke engang en squatstativ... tilgengæld havde de omkring 50 cardiomaskiner - der stod pivtomme...  

Jeg glæder mig til, at se hvad du får ud af alle disse indlæg.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla, for mig ville en god fitness blog være en som gør det nemt for mig at følge øvelser eller kommer med gode ideer til fornyelse af både gode retter der passer til træning og variationer så det ikke bliver for ensformigt at træne.

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må tilstå at den eneste motion jeg får er fra bussen til kontoret og dagligt hen til kaffemaskinen jeg kan se fra min plads. Jeg er så heldig derhjemme at boligforeningen har etableret et træningscenter i en kælder for ca. 2 måneder siden... jeg  har været dernede 1 gang - da de havde åbent hus. Det koster mig kun 75 kr om måneden.

Men for mig er det nok tiden er mangler - med både famlien der skal passes og arbejdet der hober sig op, men det er nok bare at sætte stolen for døren og komme igang...

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme, at med et fuldtids job og mit eget fima er der ikke rigtig tid til det vilde fitnesss :-(

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Lidt andet; Sørg for at din video på din hjemmeside ikke er på ALLE siderne. Det er rigeligt på forsiden :-)! 

Hej Jacob,

Jeg er ikke helt med hvad du mener. Videoen ligger KUN på forsiden, så forstår ikke du siger den ligger på alle siderne;) 

Fedt billede og faktisk også de eneste redskaber jeg bruger. Er dog dybt afhængig af min gymboss... Bedste interval ur jeg kender!

Din tanke omkring det med tøj, må du da meget gerne uddybe noget mere! Et fedt slogan, men det skulle så være i forbindelse med at man reklamerer for noget bestemt fitness tøj på ens videoer, som man træner i eller hvordan?

CaMilla

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)