Godaften aminoer.
Jeg har lige et lille spørgsmål.
Hvis man køber en plads på et krammermarked, hvilke regler er der så for hvad man må sælge? Tænker på noget med is.
Tak på forhånd.
Du skal registreres hos fødevarestyrelsen, og så er der forskellige regler om håndvask og vaskbart gulv i boden mv. (det er der i hvert fald normalt ved fødevarer, så regner med det er det samme med is)
Men du kan bare forhøre dig hos fødevarestyrelsen, det koster ikke noget.
Derudover skal du være sikker på, at kræmmermarkedet vil have at du sælger is. Ofte er der nogle der har eneret på den slags.
Hov forresten...hvis du skulle få brug for at leje softicemaskiner, kan det gøres hos os www.softicekongen.dk :-)
Hej Lasse Jeg tror altså at Fødevarestyrelsen enten har misforstået dig eller at du har misforstået dem.
Det er rigtig er der er en bagatelgrænse for hvornår du skal registreres, men hygiejneregler osv. skal stadig overholdes, f.eks. som jeg nævnte med vaskbart gulv, håndvask osv. (Kender ikke de fulde regler, da jeg kun er i en "beslægtet branche")
Det er rigtigt at der er specielle regler for markedsboder. MEN man skal altid overholde gældende hygiejneregler. Det er som regel et spørgsmål om, hvor vidt man skal registreres og dermed kontrolleres fast af Fødevareafdelingen. Du skal være opmærksom på, at de stadigvæk kan/vil kontrollere dig på f.eks et julemarked, selvom du ikke skal registreres hos dem.
Jeg har indsat to link, som er rigtig gode i forhold til boder mv.. Håber du kan bruge dem.