Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille hurtigt spørgsmål Regler kræmmermarked is-salg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften aminoer.
Jeg har lige et lille spørgsmål.
Hvis man køber en plads på et krammermarked, hvilke regler er der så for hvad man må sælge? Tænker på noget med is.
Tak på forhånd.

Lasse

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:39

Du skal registreres hos fødevarestyrelsen, og så er der forskellige regler om håndvask og vaskbart gulv i boden mv. (det er der i hvert fald normalt ved fødevarer, så regner med det er det samme med is)

Men du kan bare forhøre dig hos fødevarestyrelsen, det koster ikke noget.

Derudover skal du være sikker på, at kræmmermarkedet vil have at du sælger is. Ofte er der nogle der har eneret på den slags.

Hov forresten...hvis du skulle få brug for at leje softicemaskiner, kan det gøres hos os www.softicekongen.dk :-)

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:17

Hej. Tak for svaret.
Jeg har skrevet til Fødevarestyrelsen, og har fået god svar.
Der er ingen regler når det er lejlighedsvist. :-)
Lasse

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 08:28

Hej Lasse
Jeg tror altså at Fødevarestyrelsen enten har misforstået dig eller at du har misforstået dem.

Det er rigtig er der er en bagatelgrænse for hvornår du skal registreres, men hygiejneregler osv. skal stadig overholdes, f.eks. som jeg nævnte med vaskbart gulv, håndvask osv. (Kender ikke de fulde regler, da jeg kun er i en "beslægtet branche")

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:47

Prøv evt. at høre Kristina ovre på http://www.cibis.dk/ hun er eksperten og kan varmt anbefales

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:55

Jeg mener også der er forskel på om du står fast - eller kun op til 5-7 gange om året. ( lejlighedvis).

Lejlighedsvise kan slippe uden egentlige tilladelser, men skal selvfølgelig overholde hygiejnekrav.

god fornøjelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 08:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse, 

Det er rigtigt at der er specielle regler for markedsboder. MEN man skal altid overholde gældende hygiejneregler. Det er som regel et spørgsmål om, hvor vidt man skal registreres og dermed kontrolleres fast af Fødevareafdelingen. Du skal være opmærksom på, at de stadigvæk kan/vil kontrollere dig på f.eks et julemarked, selvom du ikke skal registreres hos dem. 

Jeg har indsat to link, som er rigtig gode i forhold til boder mv.. Håber du kan bruge dem. 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=135751

http://www.foedevarestyrelsen.dk/kontrol/sadan_kontrollerer_vi/markedsboder/Sider/Forside.aspx

MVH Kristina 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)