Hej Jeg vil gerne overtage en eksisterende frisørsalon som er et aps nu men vil fortsætte det som en enkeltmandsvirksomhed. Men jeg er i tvivl om: Skal jeg kun registrere mig som en enkeltmandsvirksomhed, og sælger aps´et er sælger problem? Kan jeg bare overtage salonens navn og cvr.nr eller skal jeg have nyt cvr.nr? Skal alle nuværende kontrakter med bookingfirma, NETS, udlejer osv fornyes eller vil man kunne fortsætte med dem hvis man kan fortsætte med samme cvr.nr? Kan nogen anbafale en god advokat, og ved I hvor meget omkostninger til advokat vil være? Mvh Saze1977
|
Jeg går ud fra du har dine grunde til ikke at ville overtage det eksisterende ApS. Hvorfor du ikke selv vil drive det i ApS form ved jeg ikke, men det giver dig jo en vis beskyttelse?
Ja du kan godt laver personligt CVR og købe aktiverne og evt goodwill ud af det eksisterende ApS og så er resten af det ApS sælgers "problem"
Ja du kan overtage salonens navn - ville være naturligt når du overtager aktiver (stole - udstyr osv) som del af aftalen - men du får dit eget ny CVR som personligt selskab
Ja alle kontrakter skal fornyes når vi taler NETS og den type - og overdrages efter aftale med de øvrige, til det nye CVR (NETS kræver ny aftale, de andre bare en skriftlig aftale om overtagelse af aftalen, men du må jo være sikker på der ikke er faldgrupper - eller gammelt ansvar med i aftalerne)
Jeg vil egentligt ikke anbefale den ene advokat frem for den anden men Advokat Jacob Tøjner - Sankt Petri Advokater - Nørregade 45 - DK-1155 København K - Tlf. 3338 7076 - Mob. 2160 4983 - CVR. 28164602 ...
har lavet mange indlæg herinde som jeg har fundet fine og begrundede, så hvorfor ikke gi ham et ring - du skal ha en advokat til at overse det i alle fald.
En advokat koster nemt 2000 kr i timen (er jo ikke bare til ham men alle overhead ved at drive hans kontor), men giver ofte råd gratis som en opstart til at finde ud af, om pågældende skal tage opgaven eller ej - og først der - når man har lidt overblik over omkostningen, binder man sig. Det aftaler du helt klart fra starten
Mit gæt er omkring 10.000 kr skaffer dig godt råd og gennemlæsning og forslag til kontrakter i dette fald . men GÆT er det og det afhænger en del af hvad du selv kan hænge med i.
god vind (og tag lige og find ud af hvorfor den anden ikke klarede det - lav realistiske budgetter)