Sorry for de lidt hårde ord, men jeg er fucking træt af at høre fra folk, at MAN BARE kan arbejde en time ekstra, så løses alle problemer.
Vi lever i et fucking forbrugssamfund, hvor køb og smid væk mentaliteten har taget overhånd, og det bliver menneskets endelige, hvis man ikke snart får sat i stopper for udtømning af jordens ressourcer. Og for at vi alle BARE kan arbejde en time ekstra, så skal der ligesom være nogen, som kan forbruge de varer/services, som der produceres i den time. Hvem skal købe dem?
De fleste der skriver her inde er selvstændige, de har altid noget de ikke har fået lavet, eller noget de gerne vil have lavet, så derfor kan de sagtens arbejde en time mere
Elegant måde at snige sig uden om... Men hvem skal betale for den ekstra time? Hele ideen er ligeså idiotisk, som de politikere, som tror, at øget åbningstider i detailhandlen betyder øget omsætning. Fakta er bare, at begge dele blot føre til andre adfærdsmønstre hos kunderne. Man kan ik sælge en ekstra time, hvis der ik er en køber...
At diskutere service, er som at diskutere favorit pizza... Man bliver aldrig enige, men alle bliver alligevel mætte i sidste ende...
Nogen synes det er god service, hvis de får en ekstra pose, mens andre kalder et ekstra tilbud på et par sokker eller underhakker for service. Og så er der nogle, som skal have hele pakken, og nærmest have en ekspedient for dem selv i flere timer, før at det er god service...
men for mange butikker ansætter folk uden viden om produkterne eller sælger baggrund
Der ramte du lige hovedet på sømmet. Det gør de jo for at holde omkostningerne nede, og for at kunne konkurrere med nethandlen. Så vi er faktisk selv med til at det bliver sådan. Og jeg kan da kun anbefale dig at prøve Din Tøjmand. Der er det et voksent butiksuddannet personale man møder.
- Efter flere år med kraftig vækst træder e-handlen fortsat sine barnesko. Både forbrugere og e-butikker har høje forventninger til fremtiden, og potentialet for vækst er stort, både i forhold til volumen og antal transaktioner, siger direktør Lars Friis fra Dibs Payment Services.
Synes jeg får fin service i alle mindre butikker og finder store byggemarkeder eller elektronik supermarkeder ofte har langt mellem ekspedienterne. Personligt tøj køber jeg i butik, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at netbutikker overtager en masse. Tro dog ikke at jeg dermed mener alle netbutikker med iphoneudstyr eller alle med værktøj vil få succes. Nettet vil overtage, men gennem et forholdsvis begrænset antal store sites Nå, så det med at arbejde en time mere. Pt 1 er det nok umuligt at påstå det ikke ville gavne konkurrenceevnen, hvis alle gav en time mere uden ekstra løn. Det ville jo være tilfældet for vældigt mange. Om så landene rundt om gjorde det samme, ville det stadigt hjælpe, da vi jo ellers kom yderligere bagud og desuden ville det hjælpe mod de som ikke gav en time mere.
Om det er en god ide så, er vel en anden sag for da markedet jo ikke vokser ville mange jo kunne klare sig med færre folk, og så var arbejdsløshed et problem OM der rent faktisk bliver brug for flere hænder, når mere og mere teknik betyder færre kan producere mere, er tvivlsomt, og i så fald er en time mere ikke svaret på andet, end en omfordeling mellen folk der blir i arbejde, og de der står uden for. Samme problematik kan efterlønsreformen give. Er der ikke fremover brug for flere hænder, så betyder det bare ældre på jobbet og flere unge i jobkøen. Det er MEGET svært at foruddiskontere behov for hænder 10 år frem. NÅ det var jo ikke det Martin var i TV om (men jeg fik vævet lidt med nethandel ind) :) Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej i sidder og kalder Thorborg for manden med et stor Ego osv. Drop det ..
Nu tror jeg lige du skulle tage og læse hele tråden. Det har jeg aldrig skrevet. Men nu du har startet den her. Så er det faktisk det han selv skriver om sig selv her i tråden.
Nej i sidder og kalder Thorborg for manden med et stor Ego osv. Drop det ..
hey hov! jeg har aldrig kaldt thorborg for noget.. jeg deltog udelukkende i tøjservice-delen.
Men hvis jeg skal blande mig i ego-delen, så er det da kun fedt at manden er fremme i skoene. Han er ikke gud, men han er stadig en dygtig forretningsmand og grunden til at vi har et forum at diskutere ham i ;-)